BibTex RIS Kaynak Göster

SİNEMADA POSTMODERN ARAYIŞLAR

Yıl 2011, Sayı: 2, 81 - 99, 26.03.2012

Öz

Modern dünyada yaşanan sorunlar
modernizmin sorgulanmasına yol
açmış ve postmodernizm denen kopuş
durumunu doğurmuştur. Birçok disiplinde
modernizme yönelen bu eleştirel
süreç, sanatı da etkilemiştir. Bu süreçte sinema da modern kalıpların dışında ürünler ortaya koymuştur.
Sinemadaki postmodern eğilimlerin
hangi bağlamlar üzerinden gerçekleştiğinin sorgulandığı çalışmada yöntem
olarak literatür taraması ve -filmlerin
çözümlenmesinde- içerik analizi seçilmiştir.

Kaynakça

  • ANDERSON, Perry, (2005) Postmo- dernitenin Kökenleri, Çev., Elçin Gen, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BÜYÜKDÜVENCİ, Sabri, ÖZ- TÜRK, Semire Ruken, (1197), Post- modernizm ve Sinema, Ankara: Ark Yayınları.
  • KARADOĞAN, Ali, (2005), “Post- modern Sinema mı Film mi”, İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı 3.
  • Jameson, Frederik, (1994), Postmo- dernizm, Çev., Nuri Plümer, İstanbul: YKY Yayınları.
  • ÖZAY, Yeliz, (2007) “Metinlerarası İlişkilerde Sözlü Yapıtların ve Sanat- çıların Konumu Üzerine”, Milli Folk- lor Dergisi.
  • ROSENAU, Pauline Marie, (1994) Post-Modernizm ve Toplum Bilimleri, Çev., Tuncay Birkan, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • SARUP, Madan, (2004), Post – Yapı- salcılık ve Postmodernizm, Çev., Ab- dülbaki Güçlü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • ŞAYLAN, Gencay, (2002), Postmo- dernizm, Ankara: İmge Kitabevi.
  • ŞENTÜRK, Rıdvan, (2007), Postmo- dern Kaos ve Sinema, İstanbul: İz Ya- yıncılık. Y
  • AMANER,Güzin,(2007), Postmoder- nizm ve Sanat, Ankara: Algı Yayınevi. YILMAZ, Mehmet,(2006), Moder- nizmden Postmodernizme Sanat, An- kara: Ütopya Yayınları.
  • BAĞCI, Tolga, “Evrensel Şizofreni: Postmodernizm”,
  • 01.2011, “http://www.siyasetkah- vesi.com/sayfa.php?ole=yazi&yzid=8 06 Erişim Tarihi: 100
Yıl 2011, Sayı: 2, 81 - 99, 26.03.2012

Öz

Kaynakça

  • ANDERSON, Perry, (2005) Postmo- dernitenin Kökenleri, Çev., Elçin Gen, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BÜYÜKDÜVENCİ, Sabri, ÖZ- TÜRK, Semire Ruken, (1197), Post- modernizm ve Sinema, Ankara: Ark Yayınları.
  • KARADOĞAN, Ali, (2005), “Post- modern Sinema mı Film mi”, İletişim Araştırmaları Dergisi, Sayı 3.
  • Jameson, Frederik, (1994), Postmo- dernizm, Çev., Nuri Plümer, İstanbul: YKY Yayınları.
  • ÖZAY, Yeliz, (2007) “Metinlerarası İlişkilerde Sözlü Yapıtların ve Sanat- çıların Konumu Üzerine”, Milli Folk- lor Dergisi.
  • ROSENAU, Pauline Marie, (1994) Post-Modernizm ve Toplum Bilimleri, Çev., Tuncay Birkan, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • SARUP, Madan, (2004), Post – Yapı- salcılık ve Postmodernizm, Çev., Ab- dülbaki Güçlü, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • ŞAYLAN, Gencay, (2002), Postmo- dernizm, Ankara: İmge Kitabevi.
  • ŞENTÜRK, Rıdvan, (2007), Postmo- dern Kaos ve Sinema, İstanbul: İz Ya- yıncılık. Y
  • AMANER,Güzin,(2007), Postmoder- nizm ve Sanat, Ankara: Algı Yayınevi. YILMAZ, Mehmet,(2006), Moder- nizmden Postmodernizme Sanat, An- kara: Ütopya Yayınları.
  • BAĞCI, Tolga, “Evrensel Şizofreni: Postmodernizm”,
  • 01.2011, “http://www.siyasetkah- vesi.com/sayfa.php?ole=yazi&yzid=8 06 Erişim Tarihi: 100
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Naci İspir

Zekeriya Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 26 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İspir, N., & Kaya, Z. (2012). SİNEMADA POSTMODERN ARAYIŞLAR. Atatürk İletişim Dergisi(2), 81-99.

19179