Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTSEL BİR ARAÇ VE ORTAM OLARAK VİDEONUN TARİHSEL GELİŞİMİ

Yıl 2017, Sayı: 13, 27 - 52, 09.12.2017

Öz

Görsel formların;
dikkat çekme, etkili olma, algılama ve anımsama gibi eğitsel işlevlerle
kullanımı oldukça eskilere dayanmaktadır. Var olanın taklit edilmesi,
görünmeyenin görünür kılınması çabaları fotoğraf makinesi ve sinemaskopun
ortaya çıkmasıyla yeni bir anlam kazanarak, mekanik görüntü döneminin
başlamasıyla sonuçlanmıştır. Hareketlenen görüntülere sesin eklenmesiyle
birlikte video olgusu kendini göstermiştir. Görsel-işitsel bir kitle iletişim
formu olarak video; sinema, radyo, televizyon ve internet gibi kitle iletişim
araçlarının gelişimine paralel bir seyir izlemiştir. Eğitsel bir araç ve ortam
olarak videonun tarihsel gelişiminin ele alındığı bu çalışmada bir yandan
videonun gelişimi ele alınırken diğer yandan bu gelişme esnasında videonun
eğitsel potansiyelindeki değişim tartışılmaktadır. Literatür taraması
yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışma, özellikle teknolojik gelişmelerin
videonun eğitsel potansiyel ve işlevlerini nasıl değiştirdiği sorunsalı
üzerinden sistematize edilmektedir. 

Kaynakça

  • ABEYSEKERA, Lakman and DAWSON, Phillip (2015). “Motivation and Cognitive Load in the Flipped Classroom: Definition, Rationale and a Call for Research”. Higher Education Research & Development, 34 (1), 1-14.
  • ADOBE. (2009). Adobe Solutions for Learning Management Systems (LMS). USA: Adobe Systems Incorporated.
  • ALİOĞLU, Nazan (2011). Yeni Medya Sanatı ve Estetiği. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • ALKAN, Cevat (2011). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ALPER, Ayfer (2012). Sosyal Ağlar. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • ALTUN Türker, Yasemin (2012). Uzaktan Eğitim Öğretim Yönetim Sisteminin Bulanık Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri ile Seçimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli: Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • ARNHEIM, Rudolf (2015). Görsel Düşünme. (Çev. Rahmi Öğdül). İstanbul: Metis Yayınları.
  • ATILGAN, Doğan (2006). “İletişim Teknolojileri Çağında Değişen Bilgi Hizmetleri”. 1. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi.
  • AZİZ, Aysel (1977). “Türkiye’de Radyo ve Televizyon ile Eğitim Uygulamaları”. Eğitim ve Bilim. 2 (9), 8-14.
  • AZİZ, Aysel (1995). Radyo ve Televizyon…Yasal Düzenlemeler. AÜ İletişim Fakültesi Basın Yayın Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No: 1.
  • BAKER, Ulus. (2015). Beyin Ekran. (Der. Ege Berensel). İstanbul: Birikim Yayınları.
  • BARNIER, Lucien. ve LEBESQUE, Moruan (1972). Dünya’da Televizyon (Editör: Nihat Özcan), İstanbul:Yelken Matbaası.
  • BERGER, John (2004). Görme Biçimleri, (Çev: Yurdanur Salman) İstanbul:Metis Yayınları.
  • BIJNENS, Marie, VANBUEL, Mathy, VERSTEGEN, Soetkin and YOUNG, Clive (2004). Handbook on Digital Video and Audio in Education-Creating and Using Audio and Video Material for Education Purposes. Published by The VideoAktiv Project Socrates Minerva.
  • BRIGGS Asa ve BURKE Peter (2011). Medyanın Toplumsal Tarihi Gutenberg’den İnternete. (Çev. Ümit Hüsrev Yolsal ve Erkan Uzun). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • BROWN, S.,R.,Hunter (2012). Facebook As in Instrutional Tool in The Secondary Classroom: A Case Study, Liberty University: ABD.
  • CANİKLİGİL, İlker (2014). Dijital Video ile Sinema. İstanbul: Alfa.
  • CANKAYA, Özden (2015). Bir Kitle İletişim Kurumunun Tarihi TRT 1927-2000. Ankara: İmge Kitabevi.
  • CPB (Corporation for Public Broadcasting). (2004). TELEVISION goes to SCHOOL: The Impact of Video on Student Learning in Formal Education. https://www.dcmp.org/caai/nadh173.pdf
  • CRUSE, Emily (2011). Using Educational Video in the Classroom: Theory, Research and Practice. Library Video Company.1-24.
  • CÜNDİOĞLU, Dücane (2010). Söz Medeniyetinden Göz Medeniyetine. http://ducanecundioglusimurggrubu.blogspot.com.tr/2012/08/soz-medeniyetinden-goz-medeniyetine.html. Erişim Tarihi: 20.11.2017.
  • ÇAKIR, Mukadder (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • ÇELİK, Levent (2009). “Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi”. Özcan Demirel ve Eralp Altun (Ed.). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, (ss. 30-65). Ankara: Pegem Akademi.
  • ÇİLENTİ, Kamuran (1991). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, İstanbul.
  • DABBAH, Nada and BANNAN-RITLAND, B. (2005). Online Learning: Concepts, Strategies and Application. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice-Hall.
  • DEMİREL, Özcan (2007). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ELLUL, Jacques (2015). Sözün Düşüşü. (Çev. Hüsamettin Arslan). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • GARZON, Sandra de Los Angles (2012). The Impact of the Audiovisual Aids in the Teaching Learning Process at the Technical University of Cotopaxi During the Academic Period March-July 2012. (Doctorate Thesis). Ecuador: Technical University of Cotopaxi.
  • GÖKÇE, Gürol (2012). Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği. İstanbul: Der Yayınları. GÜRCAN, Halil İbrahim (2005). “E-kitap Yayımcılığı ve Uygulamaları”. X. Türkiye’de Internet Konferansı, İstanbul.
  • HALLS, Jonathan (2012). Rapid Video Development for Trainers: How to Create Learning Videos Fast and Affordably. Alexandria, Virginia: ASTD Press.
  • JOHANSEN, J. and WILEY, D. (2010). Sustainable Model for OpenCourseWare Development. Brigham Young University: BYU ScholarsArchive.
  • JONES, Vicki and JO, H. Jun (December 2004), Ubiquitous Learning Environment: An Adaptive Teaching System Using Ubiquitous Technology, Proceedings of the 21st ASCILITE Conference, Perth, Western Australia.
  • KARAL, Hasan ve KOKOÇ, Mehmet (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amaçlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 1 (3), 251-263).
  • KARAMAN, Selçuk, AYDEMİR, Melike, KÜÇÜK, Sevda ve YILDIRIM, Gürkan (2013). “Virtual Classroom Participants’ Views For Effective Synchronous Education Process”. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE. 14 (1), 290-301. KAYA, Zeki (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • KILIÇ, Levend (1995). “Çoğaltım Aracından Sanat Ortamına”. Levend Kılıç (Der.). Video Sanatı-Eleştirel Bir Bakış. (ss. 9-15). İstanbul: Hil Yayın.
  • KNITTLE, B. (2011). An Introduction to eBooks and eReaders. Barnstable High School. http://www.bethknittle.net/documents/Introduction_to_eBooks_and_eReaders.pdf Erişim Tarihi: 11 Aralık 2016.
  • KOSSEN, Jeremy S. (2001), When E-learning Becomes M-learning, E-learning 2001, Mobile e-learning Section, PalmPower Enterprise Edition.
  • KUMAR, D. David (1991). “Hypermedia: A Tool for STS Education?”. Bulletin of Science Technology & Society, 11, 331-332.
  • KURŞUN, Engin. & Çağıltay Kürşat (2008). “Açık Ders Kaynakları’nın Faydaları, Uygulanması Sırasında Karşılaşılabilecek Engeller ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Ön Çalışma”. Akademik Bilişim 2008 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 30 Ocak - 01 Şubat 2008 .311-315 arası.
  • MARDIS, Marcia A. (2009). “Viewing Michigan’s Digital Future: Results of a Survey of Educators’ Use of Digital Video in the USA”. Learning, Media and Technology. 34 (3), 243-257.
  • MARGULIES, Anne H. (2004). A New Model for Open Sharing: Massachusetts Institute of Technology's OpenCourseWare Initiative Makes a Difference.
  • MASSIVE OPEN ONLINE COURSES-Higher Education’s Digital Moment? www.universitiesuk.ac.uk Erişim Tarihi: 15 Eylül 2016.
  • MAYER, Richard .E.(2001). Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
  • ONG, Walter J. (2014). Sözlü ve Yazılı Kültür. (Çev. Sema Postacıoğlu Banon). İstanbul: Metis Yayınları.
  • ORHAN, Feza ve AKKOYUNLU, Buket (1999). “Uzaktan Eğitim Yaklaşımında Temel Eğitim I. Kademe Öğretmenleri’nin Video Destekli Hizmetiçi Eğitimi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 134-141.
  • ÖZEL, Sedat (2015). “Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi”. Sedat Özel (Ed.). Yeni Medya Çağında Televizyon. (ss. 1-35). İstanbul: Derin Yayınları.
  • RADYO VE TELEVİZYONLARIN KURULUŞ VE YAYINLARI HAKKINDA KANUN, BASIN KANUNU, GELİR VERGİSİ KANUNU İLE KURUMLAR VERGİSİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN, (t.y.), https://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k4676.html Erişim Tarihi: 19.04.2016.
  • PEKDAĞ, Bülent (2010). “Kimya Öğreniminde Alternatif Yollar: Animasyon, Simülasyon, Video ve Multimedya ile Öğrenme”. Türk Fen Eğitimi Dergisi. 7 (2), 79-110.
  • POSTMAN, Neil. (2012). Televizyon Öldüren Eğlence. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. (1985).
  • REUBEN, Rachel (2008). The Use of Social Media in Higher Education for Marketing and Communications: A Guide for Professionals in Higher Education. http://www.fullerton.edu/technologyservices/_resources/pdfs/social-media-in-higher-education.pdf Erişim Tarihi: 10 Eylül 2016.
  • RICOY, Maria Carmen and FELIZ, Tiberio (2016). “Twitter as a Learning Community in Higher Education Tiberio Feliz”. Educational Technology & Society, 19 (1), 237–248.
  • ROSE, Gillian (2007). Visual Methodologies. Sage Publications: London.
  • RTÜK, (t.y.). https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/34819 Erişim Tarihi: 16.05.2017.
  • SEFEROĞLU, Sadi (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi.
  • SPECTOR, J. Michael (2010). “Learning and Instuction in the Digital Age”. J. Michael Spectator, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias, Kinshuk, Demetrios Sampson (Eds.), Learning and Instruction in the Digital Age (ss. 375-379). New York: Springer Science+Business Media.
  • ŞAHİN, Güliz (2009). Görsel Tasarım. Serdar Perkmen ve Ayten Öztürk (Eds.). Multimedya ve Görsel Tasarım. (ss. 15-54). İstanbul: Profil Yayıncılık.
  • TURAN Alparslan (2015). Kitle İletişim Teknolojilerinin Gelişim Sürecinde ÖFM’den YEĞİTEK’e. Uzaktan Eğitim Sayısı. MEB: YEĞİTEK
  • WE ARE SOCIAL (t.y.). http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016 Erişim Tarihi: 01.02.2017.
  • WILLIAMS, Raymond (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. (Çev. Ahmet Ulvi Türkbağ). Ankara: Dost Kitabevi.
  • WINSTON, Brian (1995). “Brunelleshi İçin Bir Ayna”. (Çev. Levend Kılıç). Levend Kılıç (Der.). Video Sanatı-Eleştirel Bir Bakış. (ss. 64-75). İstanbul: Hil Yayın.
  • YANPAR, Tuğba (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • YUAN, Li and POWELL, Stephen (2013). MOOCs and Open Education: Implications for Higher Education. UK: Bolton University.
  • ZHANG, Dongsong, ZHOU, Lina, BRIGGS, Robert O. and NUNAMAKER JR., Jay F. (2006). “Instructional Video in e-learning: Assessing the Impact of Interactive Video on Learning Effectiveness”. Information & Management, 43 (1), 15-27.
Yıl 2017, Sayı: 13, 27 - 52, 09.12.2017

Öz

Kaynakça

  • ABEYSEKERA, Lakman and DAWSON, Phillip (2015). “Motivation and Cognitive Load in the Flipped Classroom: Definition, Rationale and a Call for Research”. Higher Education Research & Development, 34 (1), 1-14.
  • ADOBE. (2009). Adobe Solutions for Learning Management Systems (LMS). USA: Adobe Systems Incorporated.
  • ALİOĞLU, Nazan (2011). Yeni Medya Sanatı ve Estetiği. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • ALKAN, Cevat (2011). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ALPER, Ayfer (2012). Sosyal Ağlar. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
  • ALTUN Türker, Yasemin (2012). Uzaktan Eğitim Öğretim Yönetim Sisteminin Bulanık Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri ile Seçimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kocaeli: Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • ARNHEIM, Rudolf (2015). Görsel Düşünme. (Çev. Rahmi Öğdül). İstanbul: Metis Yayınları.
  • ATILGAN, Doğan (2006). “İletişim Teknolojileri Çağında Değişen Bilgi Hizmetleri”. 1. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu, İstanbul Üniversitesi.
  • AZİZ, Aysel (1977). “Türkiye’de Radyo ve Televizyon ile Eğitim Uygulamaları”. Eğitim ve Bilim. 2 (9), 8-14.
  • AZİZ, Aysel (1995). Radyo ve Televizyon…Yasal Düzenlemeler. AÜ İletişim Fakültesi Basın Yayın Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No: 1.
  • BAKER, Ulus. (2015). Beyin Ekran. (Der. Ege Berensel). İstanbul: Birikim Yayınları.
  • BARNIER, Lucien. ve LEBESQUE, Moruan (1972). Dünya’da Televizyon (Editör: Nihat Özcan), İstanbul:Yelken Matbaası.
  • BERGER, John (2004). Görme Biçimleri, (Çev: Yurdanur Salman) İstanbul:Metis Yayınları.
  • BIJNENS, Marie, VANBUEL, Mathy, VERSTEGEN, Soetkin and YOUNG, Clive (2004). Handbook on Digital Video and Audio in Education-Creating and Using Audio and Video Material for Education Purposes. Published by The VideoAktiv Project Socrates Minerva.
  • BRIGGS Asa ve BURKE Peter (2011). Medyanın Toplumsal Tarihi Gutenberg’den İnternete. (Çev. Ümit Hüsrev Yolsal ve Erkan Uzun). İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • BROWN, S.,R.,Hunter (2012). Facebook As in Instrutional Tool in The Secondary Classroom: A Case Study, Liberty University: ABD.
  • CANİKLİGİL, İlker (2014). Dijital Video ile Sinema. İstanbul: Alfa.
  • CANKAYA, Özden (2015). Bir Kitle İletişim Kurumunun Tarihi TRT 1927-2000. Ankara: İmge Kitabevi.
  • CPB (Corporation for Public Broadcasting). (2004). TELEVISION goes to SCHOOL: The Impact of Video on Student Learning in Formal Education. https://www.dcmp.org/caai/nadh173.pdf
  • CRUSE, Emily (2011). Using Educational Video in the Classroom: Theory, Research and Practice. Library Video Company.1-24.
  • CÜNDİOĞLU, Dücane (2010). Söz Medeniyetinden Göz Medeniyetine. http://ducanecundioglusimurggrubu.blogspot.com.tr/2012/08/soz-medeniyetinden-goz-medeniyetine.html. Erişim Tarihi: 20.11.2017.
  • ÇAKIR, Mukadder (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • ÇELİK, Levent (2009). “Öğretim Materyallerinin Hazırlanması ve Seçimi”. Özcan Demirel ve Eralp Altun (Ed.). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, (ss. 30-65). Ankara: Pegem Akademi.
  • ÇİLENTİ, Kamuran (1991). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, İstanbul.
  • DABBAH, Nada and BANNAN-RITLAND, B. (2005). Online Learning: Concepts, Strategies and Application. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice-Hall.
  • DEMİREL, Özcan (2007). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • ELLUL, Jacques (2015). Sözün Düşüşü. (Çev. Hüsamettin Arslan). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • GARZON, Sandra de Los Angles (2012). The Impact of the Audiovisual Aids in the Teaching Learning Process at the Technical University of Cotopaxi During the Academic Period March-July 2012. (Doctorate Thesis). Ecuador: Technical University of Cotopaxi.
  • GÖKÇE, Gürol (2012). Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği. İstanbul: Der Yayınları. GÜRCAN, Halil İbrahim (2005). “E-kitap Yayımcılığı ve Uygulamaları”. X. Türkiye’de Internet Konferansı, İstanbul.
  • HALLS, Jonathan (2012). Rapid Video Development for Trainers: How to Create Learning Videos Fast and Affordably. Alexandria, Virginia: ASTD Press.
  • JOHANSEN, J. and WILEY, D. (2010). Sustainable Model for OpenCourseWare Development. Brigham Young University: BYU ScholarsArchive.
  • JONES, Vicki and JO, H. Jun (December 2004), Ubiquitous Learning Environment: An Adaptive Teaching System Using Ubiquitous Technology, Proceedings of the 21st ASCILITE Conference, Perth, Western Australia.
  • KARAL, Hasan ve KOKOÇ, Mehmet (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amaçlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 1 (3), 251-263).
  • KARAMAN, Selçuk, AYDEMİR, Melike, KÜÇÜK, Sevda ve YILDIRIM, Gürkan (2013). “Virtual Classroom Participants’ Views For Effective Synchronous Education Process”. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE. 14 (1), 290-301. KAYA, Zeki (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • KILIÇ, Levend (1995). “Çoğaltım Aracından Sanat Ortamına”. Levend Kılıç (Der.). Video Sanatı-Eleştirel Bir Bakış. (ss. 9-15). İstanbul: Hil Yayın.
  • KNITTLE, B. (2011). An Introduction to eBooks and eReaders. Barnstable High School. http://www.bethknittle.net/documents/Introduction_to_eBooks_and_eReaders.pdf Erişim Tarihi: 11 Aralık 2016.
  • KOSSEN, Jeremy S. (2001), When E-learning Becomes M-learning, E-learning 2001, Mobile e-learning Section, PalmPower Enterprise Edition.
  • KUMAR, D. David (1991). “Hypermedia: A Tool for STS Education?”. Bulletin of Science Technology & Society, 11, 331-332.
  • KURŞUN, Engin. & Çağıltay Kürşat (2008). “Açık Ders Kaynakları’nın Faydaları, Uygulanması Sırasında Karşılaşılabilecek Engeller ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Ön Çalışma”. Akademik Bilişim 2008 Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, 30 Ocak - 01 Şubat 2008 .311-315 arası.
  • MARDIS, Marcia A. (2009). “Viewing Michigan’s Digital Future: Results of a Survey of Educators’ Use of Digital Video in the USA”. Learning, Media and Technology. 34 (3), 243-257.
  • MARGULIES, Anne H. (2004). A New Model for Open Sharing: Massachusetts Institute of Technology's OpenCourseWare Initiative Makes a Difference.
  • MASSIVE OPEN ONLINE COURSES-Higher Education’s Digital Moment? www.universitiesuk.ac.uk Erişim Tarihi: 15 Eylül 2016.
  • MAYER, Richard .E.(2001). Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press.
  • ONG, Walter J. (2014). Sözlü ve Yazılı Kültür. (Çev. Sema Postacıoğlu Banon). İstanbul: Metis Yayınları.
  • ORHAN, Feza ve AKKOYUNLU, Buket (1999). “Uzaktan Eğitim Yaklaşımında Temel Eğitim I. Kademe Öğretmenleri’nin Video Destekli Hizmetiçi Eğitimi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 134-141.
  • ÖZEL, Sedat (2015). “Televizyon Ekseninde İzleyici ve İnternet Üzerindeki Video Hizmetlerinin İzleyiciye Etkisi”. Sedat Özel (Ed.). Yeni Medya Çağında Televizyon. (ss. 1-35). İstanbul: Derin Yayınları.
  • RADYO VE TELEVİZYONLARIN KURULUŞ VE YAYINLARI HAKKINDA KANUN, BASIN KANUNU, GELİR VERGİSİ KANUNU İLE KURUMLAR VERGİSİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN, (t.y.), https://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k4676.html Erişim Tarihi: 19.04.2016.
  • PEKDAĞ, Bülent (2010). “Kimya Öğreniminde Alternatif Yollar: Animasyon, Simülasyon, Video ve Multimedya ile Öğrenme”. Türk Fen Eğitimi Dergisi. 7 (2), 79-110.
  • POSTMAN, Neil. (2012). Televizyon Öldüren Eğlence. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. (1985).
  • REUBEN, Rachel (2008). The Use of Social Media in Higher Education for Marketing and Communications: A Guide for Professionals in Higher Education. http://www.fullerton.edu/technologyservices/_resources/pdfs/social-media-in-higher-education.pdf Erişim Tarihi: 10 Eylül 2016.
  • RICOY, Maria Carmen and FELIZ, Tiberio (2016). “Twitter as a Learning Community in Higher Education Tiberio Feliz”. Educational Technology & Society, 19 (1), 237–248.
  • ROSE, Gillian (2007). Visual Methodologies. Sage Publications: London.
  • RTÜK, (t.y.). https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/34819 Erişim Tarihi: 16.05.2017.
  • SEFEROĞLU, Sadi (2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem Akademi.
  • SPECTOR, J. Michael (2010). “Learning and Instuction in the Digital Age”. J. Michael Spectator, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias, Kinshuk, Demetrios Sampson (Eds.), Learning and Instruction in the Digital Age (ss. 375-379). New York: Springer Science+Business Media.
  • ŞAHİN, Güliz (2009). Görsel Tasarım. Serdar Perkmen ve Ayten Öztürk (Eds.). Multimedya ve Görsel Tasarım. (ss. 15-54). İstanbul: Profil Yayıncılık.
  • TURAN Alparslan (2015). Kitle İletişim Teknolojilerinin Gelişim Sürecinde ÖFM’den YEĞİTEK’e. Uzaktan Eğitim Sayısı. MEB: YEĞİTEK
  • WE ARE SOCIAL (t.y.). http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016 Erişim Tarihi: 01.02.2017.
  • WILLIAMS, Raymond (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. (Çev. Ahmet Ulvi Türkbağ). Ankara: Dost Kitabevi.
  • WINSTON, Brian (1995). “Brunelleshi İçin Bir Ayna”. (Çev. Levend Kılıç). Levend Kılıç (Der.). Video Sanatı-Eleştirel Bir Bakış. (ss. 64-75). İstanbul: Hil Yayın.
  • YANPAR, Tuğba (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • YUAN, Li and POWELL, Stephen (2013). MOOCs and Open Education: Implications for Higher Education. UK: Bolton University.
  • ZHANG, Dongsong, ZHOU, Lina, BRIGGS, Robert O. and NUNAMAKER JR., Jay F. (2006). “Instructional Video in e-learning: Assessing the Impact of Interactive Video on Learning Effectiveness”. Information & Management, 43 (1), 15-27.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asiye Ata

Yayımlanma Tarihi 9 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 29 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Ata, A. (2017). EĞİTSEL BİR ARAÇ VE ORTAM OLARAK VİDEONUN TARİHSEL GELİŞİMİ. Atatürk İletişim Dergisi(13), 27-52.

19179