Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1817 - 1826, 26.12.2023
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1224404

Öz

Çalışmanın amacı intörnlük stajının hemşirelik dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test ve son test kullanılarak yapılan tek gruplu yarı deneysel tasarımda bir çalışmadır. Çalışmanın verileri 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde hemşirelik bölümünde intörnlük stajına çıkan 90 öğrenci ile, Tanıtıcı Bilgi Formu ve Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada tüm intörnlük alanlarında Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği ön test–son test puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Ayrıca cinsiyet, aile tutumu, empati eğitimi alma ve duygusal zeka hakkında bilgi seviyesi bakımından tüm gruplarda ön test–son test açısından anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0,05). Bununla birlikte erkeklerde kadınlara göre ve not ortalaması 3’ün üstünde olanlarda 2-2,49 arasında olanlara göre son testte anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0,05). Ancak akademik ortalaması 2’nin altında olan, ailesiyle yaşayan, parçalanmış bir aileye sahip olan ve rastlantı veya diğer sebeplerle hemşireliği seçen gruplarda ön test–son test açısından anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0,05). Hemşirelik öğrencilerinde online olarak gerçekleştirilen intörnlük stajının öğrencilerin duygusal zeka düzeylerini arttırdığı saptanmıştır.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

Çalışmaya katılan tüm öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Kaynakça

  • 1. Salovey, P. and Mayer, J.D. (1990). “Emotional Intelligence”. Imagination, Cognition, and Personality, 9, 185-211. https://doi.org/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG
  • 2. Acaroğlu, R. ve Duman, D. (2014). “Hemşirelik Yüksekokulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Empati Becerileri Arasındaki İlişki”. Florence Nightingale Journal of Nursing, 22 (1), 25-32. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/332760.
  • 3. Baltaş, Z. (2022). “İnsanın Dünyasını Aydınlatan ve İşine Yansıyan Işık Duygusal Zekâ”. 3.baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • 4. Mayer, J.D, Caruso, D.R. and Salovey, P. (2000). “Emotional İntelligence Meets Traditional Standards for An İntelligence”. Intelligence, 27 (4), 267-298. https://doi.org/10.1016/S0160-2896(99)00016-1
  • 5. Goleman, D. (2011). “Duygusal Zekâ Neden IQ’dan Daha Önemlidir?”. Seçkin Yüksel, B (Çev-Ed.) İstanbul: Varlık Yayınları.
  • 6. Kılıç, H.F, Çağlıyan, S. ve Sucu Dağ, G. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler”. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (4), 275-282. https://doi.org/10.5222/HEAD.2017.275.
  • 7. Hisli Sahin, N, Güler, M. and Basim, H.N. (2009). “The Relationship Between Cognitive İntelligence, Emotional İntelligence, Coping and Stress Symptoms in The Context of Type A Personality Pattern”. Türk Psikiyatri Dergisi, 20, 243-54.
  • 8. Zorlu, G. ve Yanık, A. (2019). “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zeka ve Meslek Algısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi”. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (4), 389-402. https://doi.org/10.22312/sdusbed.558077
  • 9. Erigüç, G, Eriş, H. and Kabalcıoğlu, F. (2014). “Emotional Intelligence and Communication Skills of Nursing Students: Example of Harran University School of Health”. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (2), 398-412. https://doi.org/10.15345/iojes.2014.02.013
  • 10. Suikkala, A. and Leino-Kilpi, H. (2001). “Nursing Student-Patient Relationship: A Review of The Literature from 1984 to 1998”. Journal of Advanced Nursing, 33 (1), 42-50. http://dx.doi.org/10.1046/j.1365-2648.2001.01636.x
  • 11. McQueen, A. (2003). “Emotional Intelligence in Nursing Work”. J Adv Nurs., 47 (1), 101-108. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2004.03069.x
  • 12. Suliman, W.A. (2010). “The Relationship Between Learning Styles, Emotional Social İntelligence, and Academic Success of Undergraduate Nursing Students”. Journal of Nursing Research, 18 (2), 136-43. https://doi.org/10.1097/JNR.0b013e3181dda797
  • 13. Lewis, G.M, Neville, C. and Ashkanasy, N.M. (2017). “Emotional İntelligence and Affective Events in Nurse Education: A Narrative Review”. Nurse Educ Today, 53, 34-40. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2017.04.001
  • 14. Mousa, A.A.A.N, Menssey, R.F.M. and Kamel, N.M.F. (2017). “Relationship Between Perceived Stress, Emotional İntelligence and Hope Among İntern Nursing Students”. IOSR Journal of Nursing and Health Science, 6 (3), 75-83. https://doi.org/10.9790/1959-0603027583
  • 15. Pérez-Fuentes, M.D.C, Molero Jurado, M.D.M, Gázquez Linares, J.J. and Oropesa Ruiz, N.F. (2018). “The Role of Emotional İntelligence in Engagement in Nurses”. Int J Environ Res Public Health, 15 (9), 1915. https://doi.org/10.3390/ijerph15091915
  • 16. Szczygiel, D.D. and Mikolajczak, M. (2018).“Emotional İntelligence Buffers The Effects of Negative Emotions on Job Burnout in nursing”. Front Psychol., 9, 2649. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02649
  • 17. Dou, S, Han, C, Li, C, Liu, X. and Gan, W. (2022). “Influence of Emotional İntelligence on The Clinical Ability of Nursing İnterns: A Structural Equation Model”. BMC Nursing, 21, 149. https://doi.org/10.1186/s12912-022-00933-y
  • 18. Orak, N.Ş. ve Alpar, Ş.E. (2012). “Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 22-31. https://dergipark.org.tr/en/pub/clinexphealthsci/issue/17850/187236
  • 19. Can, Ş. ve Acaroğlu, R. (2015). “Hemşirelerin Mesleki Değerlerinin Bireyselleştirilmiş Bakım Algıları İle İlişkisi”. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23 (1), 32-40. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/332620
  • 20. Benson, G, Ploeg, J. and Brown, B.A. (2010). “Cross-Sectional Study of Emotional İntelligence in Baccalaureate Nursing Students”. Nurse Educ Today, 30 (1), 49-53. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2009.06.006
  • 21. Namdar, H, Sahebihagh, M, Ebrahimi, H. and Rahmani, A. (2008). “Assessing Emotional İntelligence and İts Relationship With Demographic Factors of Nursing Students”. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 13 (4), 145-149. https://www.researchgate.net/publication/285008558_Assessing_emotional_intelligence_and_its_relationship_with_demographic_factors_of_nursing_students
  • 22. Şenyuva, E, Kaya, H, Işık, B. and Bodur, G. (2014). “Relationship Between Self Compassion and Emotional İntelligence in Nursing Students”. Int J Nurs Pract., 20(6), 588-596. https://doi.org/10.1111/ijn.12204
  • 23. Sevindik, F, Uncu, F. ve Güneş Dağ, D. (2012). “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 26 (1), 21- 26. https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/137531/
  • 24. Yılmaz Karabulutlu, E, Yılmaz, S. ve Yurttaş, A. (2011). “Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeyleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki”. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2 (2), 75-79. https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/142128/
  • 25. Ergin, E.F. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Sahip Oldukları Duygusal Zeka Düzeyi ile 16 Kişilik Özelliği Arasında İlişki Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • 26. Foster, K, Fethney, J, McKenzie, H, Fisher, M, Harkness, E. and Kozlowski, D. (2017). “Emotional İntelligence İncreases Over Time: A Longitudinal Study of Australian Pre-Registration Nursing Students”. Nurse Educ Today, 55, 65-70. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2017.05.008
  • 27. Kozlowski, D, Hutchinson, M, Hurley, J. and Browne, G. (2018). “Increasing Nurses' Emotional İntelligence With a Brief İntervention”. Appl Nurs Res., 41, 59-61. https://doi.org/10.1016/j.apnr.2018.04.001
  • 28. Orak, R.J, Farahani, M.A, Kelishami, F.G, Seyedfatemi, N, Banihashemi, S. and Havaei, F. (2016). “Investigating The Effect Of Emotional İntelligence Education on Baccalaureate Nursing Students’ Emotional İntelligence Scores”. Nurse Educ Pract., 20, 64-69. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2016.05.007
  • 29. Gür, E.Y, Altınayak, S.Ö. ve Apay, S.E. (2019). “Duygusal Zekânın Cinsiyet Değişkeni Açısından İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8 (2), 35-42. https://dergipark.org.tr/en/pub/gumussagbil/issue/46106/442048
  • 30. Štiglic, G, Cilar, L, Novak, Ž, Vrbnjak, D, Stenhouse, R, Snowden, A. and Pajnkihar, M. (2018). “Emotional İntelligence Among Nursing Students: Findings From a Cross-Sectional Study”. Nurse Educ Today, 66, 33-38. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.03.028
  • 31. Sharon, D. and Grinberg, K. (2018). “Does The Level of Emotional İntelligence Affect The Degree Of Success in Nursing Studies?”. Nurse Educ Today, 64, 21-26. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.01.030
  • 32. Karasu, F. ve Özdemir, A. (2019). “Sağlıkla İlişkili Bölümlerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (18), 2146-4561. https://doi.org/10.31834/kilissbd.640413

The Effect Of Online Internship On The Emotıonal Intelligence Levels Of Nursing Students: A Single-Group Quasi-Experimental Study

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 4, 1817 - 1826, 26.12.2023
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1224404

Öz

The aim of the study is to determine the effect of internship on the emotional intelligence levels of the fourth year nursing students. The study is a single group semi-experimental study using pre-test and post-test. The study was carried out with 90 senior students who went on internship in the Department of Nursing in the spring semester of the 2019-2020 academic year. Data were collected with the Introductory Information Form and the Emotional Intelligence Rating Scale. In the study, a statistically significant difference was found in terms of Emotional Intelligence Evaluation Scale pretest-posttest scores in all internship areas(p<0,05). In addition, there was a significant difference between pretest and posttest in all groups in terms of gender, family attitude, receiving empathy training and level of knowledge about emotional intelligence (p<0,05). At the same time, a significant difference was found in the post-test in men compared to women, and in those with a mean above 3 compared to those with a mean between 2 and 2,49 (p<0,05). However, there was no significant difference in terms of pre-test and post-test in groups with an academic average of less than 2, living with their family, having a broken family, and choosing nursing because of coincidence or other reasons (p>0,05). It was determined that the online internship in nursing students increased the emotional intelligence levels of the students.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • 1. Salovey, P. and Mayer, J.D. (1990). “Emotional Intelligence”. Imagination, Cognition, and Personality, 9, 185-211. https://doi.org/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG
  • 2. Acaroğlu, R. ve Duman, D. (2014). “Hemşirelik Yüksekokulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Empati Becerileri Arasındaki İlişki”. Florence Nightingale Journal of Nursing, 22 (1), 25-32. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/332760.
  • 3. Baltaş, Z. (2022). “İnsanın Dünyasını Aydınlatan ve İşine Yansıyan Işık Duygusal Zekâ”. 3.baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • 4. Mayer, J.D, Caruso, D.R. and Salovey, P. (2000). “Emotional İntelligence Meets Traditional Standards for An İntelligence”. Intelligence, 27 (4), 267-298. https://doi.org/10.1016/S0160-2896(99)00016-1
  • 5. Goleman, D. (2011). “Duygusal Zekâ Neden IQ’dan Daha Önemlidir?”. Seçkin Yüksel, B (Çev-Ed.) İstanbul: Varlık Yayınları.
  • 6. Kılıç, H.F, Çağlıyan, S. ve Sucu Dağ, G. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler”. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (4), 275-282. https://doi.org/10.5222/HEAD.2017.275.
  • 7. Hisli Sahin, N, Güler, M. and Basim, H.N. (2009). “The Relationship Between Cognitive İntelligence, Emotional İntelligence, Coping and Stress Symptoms in The Context of Type A Personality Pattern”. Türk Psikiyatri Dergisi, 20, 243-54.
  • 8. Zorlu, G. ve Yanık, A. (2019). “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zeka ve Meslek Algısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi”. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (4), 389-402. https://doi.org/10.22312/sdusbed.558077
  • 9. Erigüç, G, Eriş, H. and Kabalcıoğlu, F. (2014). “Emotional Intelligence and Communication Skills of Nursing Students: Example of Harran University School of Health”. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (2), 398-412. https://doi.org/10.15345/iojes.2014.02.013
  • 10. Suikkala, A. and Leino-Kilpi, H. (2001). “Nursing Student-Patient Relationship: A Review of The Literature from 1984 to 1998”. Journal of Advanced Nursing, 33 (1), 42-50. http://dx.doi.org/10.1046/j.1365-2648.2001.01636.x
  • 11. McQueen, A. (2003). “Emotional Intelligence in Nursing Work”. J Adv Nurs., 47 (1), 101-108. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2004.03069.x
  • 12. Suliman, W.A. (2010). “The Relationship Between Learning Styles, Emotional Social İntelligence, and Academic Success of Undergraduate Nursing Students”. Journal of Nursing Research, 18 (2), 136-43. https://doi.org/10.1097/JNR.0b013e3181dda797
  • 13. Lewis, G.M, Neville, C. and Ashkanasy, N.M. (2017). “Emotional İntelligence and Affective Events in Nurse Education: A Narrative Review”. Nurse Educ Today, 53, 34-40. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2017.04.001
  • 14. Mousa, A.A.A.N, Menssey, R.F.M. and Kamel, N.M.F. (2017). “Relationship Between Perceived Stress, Emotional İntelligence and Hope Among İntern Nursing Students”. IOSR Journal of Nursing and Health Science, 6 (3), 75-83. https://doi.org/10.9790/1959-0603027583
  • 15. Pérez-Fuentes, M.D.C, Molero Jurado, M.D.M, Gázquez Linares, J.J. and Oropesa Ruiz, N.F. (2018). “The Role of Emotional İntelligence in Engagement in Nurses”. Int J Environ Res Public Health, 15 (9), 1915. https://doi.org/10.3390/ijerph15091915
  • 16. Szczygiel, D.D. and Mikolajczak, M. (2018).“Emotional İntelligence Buffers The Effects of Negative Emotions on Job Burnout in nursing”. Front Psychol., 9, 2649. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02649
  • 17. Dou, S, Han, C, Li, C, Liu, X. and Gan, W. (2022). “Influence of Emotional İntelligence on The Clinical Ability of Nursing İnterns: A Structural Equation Model”. BMC Nursing, 21, 149. https://doi.org/10.1186/s12912-022-00933-y
  • 18. Orak, N.Ş. ve Alpar, Ş.E. (2012). “Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 22-31. https://dergipark.org.tr/en/pub/clinexphealthsci/issue/17850/187236
  • 19. Can, Ş. ve Acaroğlu, R. (2015). “Hemşirelerin Mesleki Değerlerinin Bireyselleştirilmiş Bakım Algıları İle İlişkisi”. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23 (1), 32-40. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/332620
  • 20. Benson, G, Ploeg, J. and Brown, B.A. (2010). “Cross-Sectional Study of Emotional İntelligence in Baccalaureate Nursing Students”. Nurse Educ Today, 30 (1), 49-53. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2009.06.006
  • 21. Namdar, H, Sahebihagh, M, Ebrahimi, H. and Rahmani, A. (2008). “Assessing Emotional İntelligence and İts Relationship With Demographic Factors of Nursing Students”. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 13 (4), 145-149. https://www.researchgate.net/publication/285008558_Assessing_emotional_intelligence_and_its_relationship_with_demographic_factors_of_nursing_students
  • 22. Şenyuva, E, Kaya, H, Işık, B. and Bodur, G. (2014). “Relationship Between Self Compassion and Emotional İntelligence in Nursing Students”. Int J Nurs Pract., 20(6), 588-596. https://doi.org/10.1111/ijn.12204
  • 23. Sevindik, F, Uncu, F. ve Güneş Dağ, D. (2012). “Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Tıp Dergisi, 26 (1), 21- 26. https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/137531/
  • 24. Yılmaz Karabulutlu, E, Yılmaz, S. ve Yurttaş, A. (2011). “Öğrencilerin Duygusal Zeka Düzeyleri İle Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki”. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2 (2), 75-79. https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/142128/
  • 25. Ergin, E.F. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Sahip Oldukları Duygusal Zeka Düzeyi ile 16 Kişilik Özelliği Arasında İlişki Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • 26. Foster, K, Fethney, J, McKenzie, H, Fisher, M, Harkness, E. and Kozlowski, D. (2017). “Emotional İntelligence İncreases Over Time: A Longitudinal Study of Australian Pre-Registration Nursing Students”. Nurse Educ Today, 55, 65-70. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2017.05.008
  • 27. Kozlowski, D, Hutchinson, M, Hurley, J. and Browne, G. (2018). “Increasing Nurses' Emotional İntelligence With a Brief İntervention”. Appl Nurs Res., 41, 59-61. https://doi.org/10.1016/j.apnr.2018.04.001
  • 28. Orak, R.J, Farahani, M.A, Kelishami, F.G, Seyedfatemi, N, Banihashemi, S. and Havaei, F. (2016). “Investigating The Effect Of Emotional İntelligence Education on Baccalaureate Nursing Students’ Emotional İntelligence Scores”. Nurse Educ Pract., 20, 64-69. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2016.05.007
  • 29. Gür, E.Y, Altınayak, S.Ö. ve Apay, S.E. (2019). “Duygusal Zekânın Cinsiyet Değişkeni Açısından İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 8 (2), 35-42. https://dergipark.org.tr/en/pub/gumussagbil/issue/46106/442048
  • 30. Štiglic, G, Cilar, L, Novak, Ž, Vrbnjak, D, Stenhouse, R, Snowden, A. and Pajnkihar, M. (2018). “Emotional İntelligence Among Nursing Students: Findings From a Cross-Sectional Study”. Nurse Educ Today, 66, 33-38. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.03.028
  • 31. Sharon, D. and Grinberg, K. (2018). “Does The Level of Emotional İntelligence Affect The Degree Of Success in Nursing Studies?”. Nurse Educ Today, 64, 21-26. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2018.01.030
  • 32. Karasu, F. ve Özdemir, A. (2019). “Sağlıkla İlişkili Bölümlerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (18), 2146-4561. https://doi.org/10.31834/kilissbd.640413
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nurhan Çingöl 0000-0003-1398-7943

Seher Zengin 0000-0003-2638-6848

Mehmet Karakaş 0000-0002-0150-6930

Ebru Çelebi 0000-0003-2874-7395

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çingöl, N., Zengin, S., Karakaş, M., Çelebi, E. (2023). Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(4), 1817-1826. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1224404
AMA Çingöl N, Zengin S, Karakaş M, Çelebi E. Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Aralık 2023;12(4):1817-1826. doi:10.37989/gumussagbil.1224404
Chicago Çingöl, Nurhan, Seher Zengin, Mehmet Karakaş, ve Ebru Çelebi. “Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12, sy. 4 (Aralık 2023): 1817-26. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1224404.
EndNote Çingöl N, Zengin S, Karakaş M, Çelebi E (01 Aralık 2023) Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12 4 1817–1826.
IEEE N. Çingöl, S. Zengin, M. Karakaş, ve E. Çelebi, “Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 12, sy. 4, ss. 1817–1826, 2023, doi: 10.37989/gumussagbil.1224404.
ISNAD Çingöl, Nurhan vd. “Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 12/4 (Aralık 2023), 1817-1826. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1224404.
JAMA Çingöl N, Zengin S, Karakaş M, Çelebi E. Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2023;12:1817–1826.
MLA Çingöl, Nurhan vd. “Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 12, sy. 4, 2023, ss. 1817-26, doi:10.37989/gumussagbil.1224404.
Vancouver Çingöl N, Zengin S, Karakaş M, Çelebi E. Online İntörnlük Stajının Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeylerine Etkisi: Tek Gruplu Yarı Deneysel Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2023;12(4):1817-26.