Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASAL REKLAM VE SOSYAL MEDYA : SİYASİ PARTİLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI ÜZERİNE İNCELEME

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 191 - 206, 03.06.2022

Öz

Medya siyaset ilişkisi geçmişten günümüze önemli tartışma ve araştırma konularından biri olmuştur. Medyanın iki yönlü (feedback) ve etkileşim gücünün olması siyasi aktörler için medyayı önemli bir konuma getirmiştir. Günümüzde geleneksel medya araçları ile birlikte sosyal medyanın da insanlar üzerinde ki etkisi giderek artmaktadır. Sosyal medya araçları kullanarak siyasi meseleler, adayların ve siyasi partilerin vaatleri, çalışmaları, tanıtımları ve propaganda faaliyetleri hedef kitlelere siyasi partiler ve siyasetçiler tarafından ulaştırılmaya çalışılmaktadır.
Sosyal medya, siyasal reklam ve propaganda faaliyetlerinin yoğun bir şekilde işlendiği bir mecra özelliği taşımaktadır. Geleneksel medyanın yanı sıra seçmenle iki yönlü ve etkileşimli bir iletişim kurmayı sağlayan sosyal medya ile yazılı ve görsel unsurlarla desteklenerek herhangi bir konu hakkında hedef kitleye mesajlar gönderilmektedir. Sosyal medyanın siyasal reklam ve propaganda faaliyetlerinde bireylerin üzerinde ki etkisi görülmektedir.
Teknoloji ve iletişim çağında günümüz toplumlarında sosyal medya sadece siyasiler tarafından yoğun bir şekilde kullanılmamakta, bürokratlar, sanatçılar, sporcular, iş insanları, eğitimciler, öğrenciler gibi her gruptan insanlar tarafından sosyal medya araçlarının kullanıldığı görülmektedir.
Bu çalışmada siyasi reklam ve sosyal medya kavramları ile ilgili kavramsal değerlendirme yapılarak, TBMM’de grubu bulunan siyasi partilerden AK Parti, Cumhuriyet Halk Partisi, Milliyetçi Hareket Partisi ve İyi Parti’nin kurumsal sosyal medya hesapları içerik analiz yöntemi kullanılarak incelenecektir.

Kaynakça

  • AZİZ, A. (2007). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • AZİZ, A. (2014). Siyasal İletişim. Ankara : Nobel Yayınları.
  • BALCI, Ş. & SARITAŞ, H. (2015).“Facebook Ve Siyasal Katılım: 2014 Yerel Seçimleri Araştırması”. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 7, 511-535.
  • HANSON,G. Harikadis, P. M. Cunningham, A. W. Sharma, R. ve Ponder, J. D. (2010). The 2008 Presidential Campaign: Political Cynicism in the Age of Facebook, MySpace, and YouTube. Mass Communication and Society, 584-607.
  • KÖSEOĞLU, Y., & AL, H. (2013). Bir Siyasal Propaganda Aracı Olarak Sosyal Medya. Akademik İncelemeler Dergisi, 8(3),103-125.
  • ÖKSÜZ,O., YILDIZ E. T. (2004). Siyasal İletişimde İnternet Kullanımı: Türkiye ve ABD’deki Siyasal Partilerin Web Sitelerinin Karşılaştırmalı Analizi. 2nd. International Sympoium Communication in the Millenium: A Dialogue Between Turkish and American
  • ÖZSOY, O. (2009). Seçim Kazandıran Siyasal İletişim. İstanbul : Pozitif Yayınları.
  • TOKGÖZ, O. (2010). Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara : İmge Kitabevi Yayınları.
  • USLU, K.Z.(1996). “Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri”, Yeni Türkiye Medya Özel Sayısı, Sayı:11,793-794.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Musa Can Eraslan 0000-0001-8015-8569

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 12 Nisan 2022
Kabul Tarihi 10 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eraslan, M. C. (2022). SİYASAL REKLAM VE SOSYAL MEDYA : SİYASİ PARTİLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIMLARI ÜZERİNE İNCELEME. İletişim Çalışmaları Dergisi, 8(2), 191-206.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png