Yalnızca kaliteli ve çok çeşitli ürün ve hizmet üretmenin olumlu bir
kurumsal itibar için yeterli olmadığı günümüz rekabet koşullarında paydaşları
tarafından sevilmek, güvenilmek ve desteklenmek işletmeler için çok daha önemli
hale gelmiştir. Bu bağlamda işletmeyi etkileyebilecek tüm paydaşlarla tutarlı
ve sağlıklı ilişkiler kurulmalı, paydaşların istek ve beklentileri her daim
dikkate alınmalıdır. Güçlü bir kurumsal itibara sahip olmak tüm kurumlar için hayati öneme sahiptir. Olumlu bir kurumsal
itibara sahip olmak isteyen kurumlar tüm sosyal paydaş gruplarını dikkate almak
durumundadırlar. Paydaşlar
kurumu bir kimlik unsuru olan ismiyle tanır ve kurumun faaliyetlerini,
planlarını ve niyetlerini açıklamak için yaptığı çeşitli sunumlarla hatırlar.
Bu sunumları çeşitli şekilde yorumlarlar ve kurumla ilgili imajlar
oluştururlar. Paydaşlar nezdinde kurumla ilgili oluşan imajların tümü, kurumun
itibarını oluşturmaktadır. Bu çalışmada; kurumsal
itibar, kurumsal itibar yönetimi ve sosyal paydaşlar ilişkisi ile ilgili
literatür taramasına yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 2 |