Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTELERİ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİNDE DESEN DERSLERİNİN UYGULANMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 23, 317 - 323, 10.01.2005

Öz

Bu araştırma ile Türkiye’de Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dallarında görev yapan öğretim elemanlarının, Türkiye’de Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dallarında Okutulan Desen Derslerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara ve bu sorunların çözümüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi; belirlenen sorunlara çözüm önerileri getirilmesi ve öğretim elemanlarının Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dallarında Desen derslerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara ilişkin görüşlerinin kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin saptanması amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2001-2002 Eğitim- Öğretim yılında Türkiye’de 21 Üniversitenin Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapan 323 öğretim elemanı üzerinde gerçekleştirilmiş olup evrenin % 79.9'undan kullanılabilir veri elde edilmiştir. Öğretim elemanlarının, Türkiye’de eğitim fakülteleri resim-iş öğretmenliği anabilim dallarında uygulanan branş derslerin saat, içerik ve içeriğin uygulanabilme düzeylerine ilişkin görüşlerinde, Desen dersinin saat olarak çok yetersiz, içerik ve içeriğin uygulanabilme düzeyinin ise yetersiz olduğu sonuçlarına varılmıştır.

Kaynakça

  • [1] Musgrave, P. (1973). The Sociology of Education. London: Alien and Boconlnc.
  • [2] Craft, A. (1997). Identity and Creativity: Educating Teachers For Postmodernism. Tecıcher Development, 1(1), ss.77-88.
  • [3] Küçükahmet, L. (1986). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • [4] Odabaşı, H. (1986). Yaratıcılık. I. Ulusal Eğitim Sempozyumu. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi ve Teknik Eğitim Fakültesi, 24-30 Kasım 1986.
  • [5] Fidan, N. (1985). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • [6] Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • [7] Balcı, Ali. (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. 2. Basım. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • [8] Çilenti, K.. (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • [9] Öztürk, M. (2002). YÖK-Dünya Bankası Projesi Resim Öğretmenliği Lisans Programında Desen Dersi Örneğiyle Standart Bilgi Seviyesine Erişimin Önemi ve Gerekliliği. Sanat Eğitimi Sempozyumu, G.Ü.Gazi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • [10] Atan, A. (2002). Resim Öğretmeni Yetiştirme. Sanat Eğitimi Sempozyumu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • [11] Kurtuluş, Y. (2002). KARŞILAŞTIRMALI PROGRAM ANALİZİ - 1963 Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü Programı ve 1998 Resim Öğretmenliği Lisans Programı. Sanat Eğitimi Sempozyumu, G.Ü.Gazi Eğitim Fakültesi Yayınlan.
  • [12] Özel, A. (2002). Sanat Eğitiminde Yeni Fırsatlar ve Eski Dirençler. Sanat Eğitimi Sempozyumu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yayınları.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Tamer Kavuran

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Kavuran, T. (2005). EĞİTİM FAKÜLTELERİ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİNDE DESEN DERSLERİNİN UYGULANMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Öneri Dergisi, 6(23), 317-323.

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377