Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 4, 144 - 154, 14.10.2018

Öz

Kaynakça

  • • Anderson, T., (2008). Teaching in an Online Learning Context, The Theory and Practice of Online Learning, Athabasca University: Au Press.
  • • Bijnens, M., Vanbuel, M., Verstegen, S., and Young, C., (2004). Handbook on Digital Video and Audio in Education-Creating and Using Audio and Video Material for Education Purposes. Published by The VideoAktiv Project Socrates Minerva.
  • • Christensen, G., Steinmetz, A., Alcorn, B., Bennett, A., Woods, D., and Emanuel, E.J., (2013). The MOOC Phenomenon: Who Takes Massive Open Online Courses and Why? Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2350964 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2350964.
  • • Çağıltay, K., (2014). Gökyüzünde Öğrenme. ODTÜLÜ, 54, ss:44-46.
  • • Ifenthaler, D., (2010). Learning and Instruction in the Digital Age. J. Michael Spectator, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias, Kinshuk, Demetrios Sampson (Eds.), Learning and Instruction in the Digital Age New York: Springer Science+Business Media. pp:3-10.
  • • Kim, S.W., (2016). MOOCs in Higher Education. Virtual Learning. Intech Open Science.
  • • Liyanagunawardena, T.R., Adams, A., and Williams, S.A., (2014). MOOCs: A Systematic Study of the Published Literature 2008-2012. University of Reading. Athabasca University: AU Press. pp:202-227.
  • • Massive Open Online Courses-Higher Education’s Digital Moment? www.universitiesuk.ac.uk Erişim Tar: 15 Eylül 2017.
  • • Spector, J.M., (2010). Learning and Instuction in the Digital Age. J. Michael Spectator, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias, Kinshuk, Demetrios Sampson (Eds.), Learning and Instruction in the Digital Age New York: Springer Science+Business Media. pp:375-37.
  • • Yuan, L. and Powell, S., (2013). MOOCs and open Education: Implications for Higher Education. UK: Bolton University.
  • • Zhu, M., Sarı, A., and Lee, M.M., (2017). A Sistematik Review of Research Methods and Topics of the Empirical MOOC Literature (2014–2016). The Internet and Higher Education. Volume:37, pp:31-39.
  • İnternet Kaynakları: • https://courses.edx.org/courses/course-v1:W3Cx+HTML5.0x+1T2017/info Erişim Tar. 17 Mart 2018.
  • • https://courses.edx.org/courses/course-v1:W3Cx+HTML5.0x+1T2017/courseware/76828eeb1b274f478c1dce2b9ef2148e/ea807e8db9924b5ca73d255309bda2e8/?activate_block_id=block-v1%3AW3Cx%2BHTML5.0x%2B1T2017%2Btype%40sequential%2Bblock%40ea807e8db9924b5ca73d255309bda2e8 Erişim Tar. 17 Mart 2018.
  • • https://blog.coursera.org/about/ Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://www.coursera.org/onboarding/goals Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://www.coursera.org/browse?languages=en Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://about.coursera.org/ Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://www.udacity.com/us Erişim Tar. 05 Temmuz 2017.
  • • https://www.udacity.com/courses/all Erişim Tar. 05 Temmuz 2017.
  • • https://about.udemy.com/ Erişim Tar. 06 Temmuz 2018.
  • • https://www.udemy.com/courses/ Erişim Tar. 06 Temmuz 2018.
  • • https://tr.khanacademy.org/about/our-supporters Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://tr.khanacademy.org/about Erişim Tar. 20 Mart 2018.

ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 4, 144 - 154, 14.10.2018

Öz

Birçok işlevinin yanı sıra bir eğitim platformu
olarak yeni medya; her geçen gün biraz daha öne çıkan farklı eğitsel
uygulamalarla geleneksel eğitime alternatifler sunmaya devam etmektedir. Zaman
içinde eğitsel bağlamda yeni medyada temelde iki farklı oluşumun kendini
gösterdiği görülmektedir. Bunlardan ilkini geleneksel eğitim kurumlarına
eklemlenen yardımcı uygulamalar oluşturmaktadır. İkinci grupta ise tamamen
dijital ortamın pratiklerine göre yapılandırılmış bağımsız dijital eğitim
platformları yer almaktadır. Kitlesel Çevrimiçi Açık Kurslar olarak tanımlanan
MOOCs uygulamaları evrensel ölçekte yaygın ve popüler dijital eğitim
uygulamaları olarak dikkatleri çekmektedir. Bu çalışmada MOOCs uygulamalarında
öne çıkan kurumsallaşmış beş MOOCs platformu olan Khan Academy, EdX, Coursera,
Udacity ve Udemy yapısal olarak incelenmektedir. Çalışma, çevrimiçi kursların
dijital eğitim platformları olarak geleneksel eğitime nasıl bir alternatif
oluşturdukları sorunsalından hareketle MOOC’ların yeni medya pratiklerine göre
nasıl yapılandığı, kurumsal işleyişin nasıl olduğu, geleneksel eğitim
kurumlarıyla olan bağlantıları, genel kullanıcı profili gibi unsurlara yönelik
tartışmalar üzerinden sistematize edilmektedir.   

Kaynakça

  • • Anderson, T., (2008). Teaching in an Online Learning Context, The Theory and Practice of Online Learning, Athabasca University: Au Press.
  • • Bijnens, M., Vanbuel, M., Verstegen, S., and Young, C., (2004). Handbook on Digital Video and Audio in Education-Creating and Using Audio and Video Material for Education Purposes. Published by The VideoAktiv Project Socrates Minerva.
  • • Christensen, G., Steinmetz, A., Alcorn, B., Bennett, A., Woods, D., and Emanuel, E.J., (2013). The MOOC Phenomenon: Who Takes Massive Open Online Courses and Why? Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2350964 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2350964.
  • • Çağıltay, K., (2014). Gökyüzünde Öğrenme. ODTÜLÜ, 54, ss:44-46.
  • • Ifenthaler, D., (2010). Learning and Instruction in the Digital Age. J. Michael Spectator, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias, Kinshuk, Demetrios Sampson (Eds.), Learning and Instruction in the Digital Age New York: Springer Science+Business Media. pp:3-10.
  • • Kim, S.W., (2016). MOOCs in Higher Education. Virtual Learning. Intech Open Science.
  • • Liyanagunawardena, T.R., Adams, A., and Williams, S.A., (2014). MOOCs: A Systematic Study of the Published Literature 2008-2012. University of Reading. Athabasca University: AU Press. pp:202-227.
  • • Massive Open Online Courses-Higher Education’s Digital Moment? www.universitiesuk.ac.uk Erişim Tar: 15 Eylül 2017.
  • • Spector, J.M., (2010). Learning and Instuction in the Digital Age. J. Michael Spectator, Dirk Ifenthaler, Pedro Isaias, Kinshuk, Demetrios Sampson (Eds.), Learning and Instruction in the Digital Age New York: Springer Science+Business Media. pp:375-37.
  • • Yuan, L. and Powell, S., (2013). MOOCs and open Education: Implications for Higher Education. UK: Bolton University.
  • • Zhu, M., Sarı, A., and Lee, M.M., (2017). A Sistematik Review of Research Methods and Topics of the Empirical MOOC Literature (2014–2016). The Internet and Higher Education. Volume:37, pp:31-39.
  • İnternet Kaynakları: • https://courses.edx.org/courses/course-v1:W3Cx+HTML5.0x+1T2017/info Erişim Tar. 17 Mart 2018.
  • • https://courses.edx.org/courses/course-v1:W3Cx+HTML5.0x+1T2017/courseware/76828eeb1b274f478c1dce2b9ef2148e/ea807e8db9924b5ca73d255309bda2e8/?activate_block_id=block-v1%3AW3Cx%2BHTML5.0x%2B1T2017%2Btype%40sequential%2Bblock%40ea807e8db9924b5ca73d255309bda2e8 Erişim Tar. 17 Mart 2018.
  • • https://blog.coursera.org/about/ Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://www.coursera.org/onboarding/goals Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://www.coursera.org/browse?languages=en Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://about.coursera.org/ Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://www.udacity.com/us Erişim Tar. 05 Temmuz 2017.
  • • https://www.udacity.com/courses/all Erişim Tar. 05 Temmuz 2017.
  • • https://about.udemy.com/ Erişim Tar. 06 Temmuz 2018.
  • • https://www.udemy.com/courses/ Erişim Tar. 06 Temmuz 2018.
  • • https://tr.khanacademy.org/about/our-supporters Erişim Tar. 20 Mart 2018.
  • • https://tr.khanacademy.org/about Erişim Tar. 20 Mart 2018.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Atik 0000-0002-8935-3202

Asiye Ata 0000-0001-7862-7872

Yayımlanma Tarihi 14 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Atik, A., & Ata, A. (2018). ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI. Social Sciences, 13(4), 144-154.
AMA Atik A, Ata A. ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI. Social Sciences. Ekim 2018;13(4):144-154.
Chicago Atik, Abdulkadir, ve Asiye Ata. “ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI”. Social Sciences 13, sy. 4 (Ekim 2018): 144-54.
EndNote Atik A, Ata A (01 Ekim 2018) ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI. Social Sciences 13 4 144–154.
IEEE A. Atik ve A. Ata, “ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI”, Social Sciences, c. 13, sy. 4, ss. 144–154, 2018.
ISNAD Atik, Abdulkadir - Ata, Asiye. “ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI”. Social Sciences 13/4 (Ekim 2018), 144-154.
JAMA Atik A, Ata A. ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI. Social Sciences. 2018;13:144–154.
MLA Atik, Abdulkadir ve Asiye Ata. “ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI”. Social Sciences, c. 13, sy. 4, 2018, ss. 144-5.
Vancouver Atik A, Ata A. ALTERNATİF DİJİTAL EĞİTİM PLATFORMU OLARAK KİTLESEL ÇEVRİMİÇİ AÇIK DERS (MOOC) UYGULAMALARI. Social Sciences. 2018;13(4):144-5.