Birçok işlevinin yanı sıra bir eğitim platformu
olarak yeni medya; her geçen gün biraz daha öne çıkan farklı eğitsel
uygulamalarla geleneksel eğitime alternatifler sunmaya devam etmektedir. Zaman
içinde eğitsel bağlamda yeni medyada temelde iki farklı oluşumun kendini
gösterdiği görülmektedir. Bunlardan ilkini geleneksel eğitim kurumlarına
eklemlenen yardımcı uygulamalar oluşturmaktadır. İkinci grupta ise tamamen
dijital ortamın pratiklerine göre yapılandırılmış bağımsız dijital eğitim
platformları yer almaktadır. Kitlesel Çevrimiçi Açık Kurslar olarak tanımlanan
MOOCs uygulamaları evrensel ölçekte yaygın ve popüler dijital eğitim
uygulamaları olarak dikkatleri çekmektedir. Bu çalışmada MOOCs uygulamalarında
öne çıkan kurumsallaşmış beş MOOCs platformu olan Khan Academy, EdX, Coursera,
Udacity ve Udemy yapısal olarak incelenmektedir. Çalışma, çevrimiçi kursların
dijital eğitim platformları olarak geleneksel eğitime nasıl bir alternatif
oluşturdukları sorunsalından hareketle MOOC’ların yeni medya pratiklerine göre
nasıl yapılandığı, kurumsal işleyişin nasıl olduğu, geleneksel eğitim
kurumlarıyla olan bağlantıları, genel kullanıcı profili gibi unsurlara yönelik
tartışmalar üzerinden sistematize edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 4 |