Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2000-2019 Yılları Arasında Uzaktan Eğitimde Video Kullanımı Üzerine Yapılan Makalelerin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 40, 2480 - 2499, 01.08.2021
https://doi.org/10.26466/opus.864252

Öz

Bu çalışma uzaktan eğitimde öğretimsel materyal olarak kullanılan video üzerine odaklanmaktadır. Çalışmanın amacı 2000-2019 yılları arasında SSCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış uzaktan eğitimde video kullanımı üzerine yapılan araştırmaların tanımlayıcı, yöntemsel ve genel eğilimlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma kapsamında araştırmaların yayımlandığı yıllar, yöntemleri, veri toplama araçları, örneklem türü ve örneklem sayılarına odaklanılmıştır. Bunun için Web of Science veri tabanında konusu uzaktan eğitim ve video, yıl aralığı 2000-2019, indexi SSCI olan makaleler aranmış ve seçilmiştir. Bu doğrultuda 226 makale bulunmuştur. Bu makaleleri analiz etmek için yayın sınıflama formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel istatistiki yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgulara göre uzaktan eğitimde video kullanımı üzerine yapılan makalelerin son yıllarda araştırma sayısında artış olduğu, nicel çalışmaların çoğunlukla yapıldığı ve bu çalışmaların daha çok sağlık, eğitim ve mühendislik alanlarında, nitel çalışmalarda da daha çok sosyal beşeri, güzel sanatlar, hukuk alanlarında yapıldığı tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak en çok anketin kullanıldığı ve örneklem türleri dağılımında da en çok öğrencilerin tercih edildiği görülmektedir. Uzaktan eğitim alanında video kullanımına yönelik yapılan araştırmalardaki alanlardaki örneklem türlerinin dağılımı incelendiğinde en çok eğitim alanında sonrasında da sağlık alanında olduğu tespit edilmiştir. Örneklem sayıları dağılımında ise örneklem sayısı olarak en çok 31-100 arasının tercih edildiği görülmektedir. Ayrıca çalışma kapsamında örneklem sayılarının dağılımında ise en çok sağlık alanında araştırmaların yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abeysekera, L. and Dawson, P. (2015). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: Definition, rationale and a call for research. Higher Educatio Research & Development, 34(1), 1-14.
  • Bijnens, M., Vanbuel, M., Verstegen, S., and Young, C. (2004). Handbook on digital video and audio in education-creating and using audio and video material for education purposes. Published by The VideoAktiv Project Socrates Minerva.
  • Brecht, H., and Ogilby, S. (2008). Enabling a comprehensive teaching strategy: Video lectures. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 7(1), 71-86.
  • Cojean, S., and Jamet, E. (2017). Facilitating information-seeking activity in instructional videos: The combined effects of micro-and macroscaffolding. Computers in Human Behavior, 74, 294-302.
  • Dabbagh, N., and Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies and application. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Merrill Prentice-Hall.
  • Desai, T., Shariff, A., Dhingra, V., Minhas, D., Eure, M., ve Kats, M. (2013). Is content really king? An objective analysis of the public's response to medical videos on YouTube. PLoS One, 8(12), e82469.
  • Dey, I. (2003). Qualitative data analysis: A user friendly guide for social scientists. Routledge.
  • Eryılmaz, M., and Jaballa, R. (2019). Öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş çevirimiçi öğrenme ortamları için bir model önerisi. Turkish Studies-Information Technologies and Applied Sciences, 14(2), 179-192.
  • Garzon, S. A. (2012). The impact of the audiovisual aids in the teaching learning process at the technical university of cotopaxi during the academic period March-July 2012. (Doctorate Thesis). Technical University of Cotopaxi.
  • Goktas, Y., Kucuk, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacik, O., Yildirim, G., ve Reisoglu, I. (2012). Educational technology research trends in Turkey: A content analysis of the 2000–2009 decade. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 177–199.
  • Granjo, J. F., and Rasteiro, M. G. (2018). LABVIRTUAL-A platform for the teaching of chemical engineering: The use of interactive videos. Computer Applications in Engineering Education, 26(5), 1668-1676.
  • Groves, R. M., Fowler Jr, F. J., Couper, M. P., Lepkowski, J. M., Singer, E., and Tourangeau, R. (2011). Survey methodology (Vol. 561). John Wiley and Sons.
  • Halls, J. (2012). Rapid video development for trainers: How to create learning videos fast and affordably. Alexandria, ASTD Press.
  • Knowles, C., Kinchington, F., Erwin, J., and Peters, B. (2001). A randomised controlled trial of the effectiveness of combining video role play with traditional methods of delivering undergraduate medical education. Sexually Transmitted Infections, 77(5), 376-380.
  • Kotevski, Z., and Milenkoski, A. (2018). Are free internet technologies and services the future of synchronous distance learning?. Turkish Online Journal of Distance Education, 19(3), 4-14.
  • Ma, L. (2019). Research on distance education image correction based on digital image processing technology. EURASIP Journal on Image and Video Processing, 2019(1), 18.
  • Marshall, C., and Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. Sage publications.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Singh, A. K., Nag, A., Karforma, S., and Mukhopadhyay, S. (2019). Implementation of multi-agent based Digital Rights Management System for Distance Education (DRMSDE) using JADE. International Journal of Advanced Computer Science and Applications,10(3),343-352.
  • Taylan, A. (2015). Nitel ve nicel araştırmalarda evren ve örneklem seçimi ve sorunlar. B. Yıldırım (Ed.), İletişim araştırmalarında yöntemler. Konya: Literatürk, 47-83.
  • Wang, J., and Antonenko, P. D. (2017). Instructor presence in instructional video: Effects on visual attention, recall, and perceived learning. Computers in human behavior, 71, 79-89.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M., ve Üredi, L. (2020). İlkokul öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin bilgisayar yeterliliklerinin değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(32), 4723-4742.
  • Zhang, D., Zhou, L., Briggs, R. O., and Nunamaker Jr., J. F. (2006). Instructional video in e-learning: Assessing the impact of interactive video on learning effectiveness. Information & Management, 43(1), 15-27.

A Review of Articles on Video Usage in Distance Education between 2000 and 2019

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 40, 2480 - 2499, 01.08.2021
https://doi.org/10.26466/opus.864252

Öz

This study focuses on video used as instructional material in distance education. The aim of this study is to reveal the descriptive, methodological and general trends of the researches on the use of video in distance education published in journals covered by SSCI between 2000 and 2019. Within the scope of the study, the years in which the studies were published, their methods, data collection tools, sample type and sample numbers were focused on. For this, articles with distance education and video, year range 2000-2019, index SSCI were searched and selected in the Web of Science database. Accordingly, 226 articles were found. A publication classification form was developed to analyze these articles. The obtained data were analyzed using descriptive statistical methods. According to the findings, it has been determined that the number of researches on the use of video in distance education has increased in recent years, quantitative studies are mostly conducted and these studies are mostly conducted in the fields of health, education, and engineering, and qualitative studies, are mostly conducted in the fields of social humanities, fine arts, and law. It is seen that the questionnaire was used the most as the data collection tool and students were the most preferred sample types. When the distribution of the sample types in the researches on the use of video in the field of distance education was examined, it was found that it was mostly in the field of education and then in the field of health. In the distribution of sample numbers, it is seen that 31-100 was preferred. In addition, according to the distribution of sample numbers, it was concluded that researches were mostly conducted in the field of health.

Kaynakça

  • Abeysekera, L. and Dawson, P. (2015). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: Definition, rationale and a call for research. Higher Educatio Research & Development, 34(1), 1-14.
  • Bijnens, M., Vanbuel, M., Verstegen, S., and Young, C. (2004). Handbook on digital video and audio in education-creating and using audio and video material for education purposes. Published by The VideoAktiv Project Socrates Minerva.
  • Brecht, H., and Ogilby, S. (2008). Enabling a comprehensive teaching strategy: Video lectures. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 7(1), 71-86.
  • Cojean, S., and Jamet, E. (2017). Facilitating information-seeking activity in instructional videos: The combined effects of micro-and macroscaffolding. Computers in Human Behavior, 74, 294-302.
  • Dabbagh, N., and Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies and application. Upper Saddle River, New Jersey, Pearson Merrill Prentice-Hall.
  • Desai, T., Shariff, A., Dhingra, V., Minhas, D., Eure, M., ve Kats, M. (2013). Is content really king? An objective analysis of the public's response to medical videos on YouTube. PLoS One, 8(12), e82469.
  • Dey, I. (2003). Qualitative data analysis: A user friendly guide for social scientists. Routledge.
  • Eryılmaz, M., and Jaballa, R. (2019). Öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş çevirimiçi öğrenme ortamları için bir model önerisi. Turkish Studies-Information Technologies and Applied Sciences, 14(2), 179-192.
  • Garzon, S. A. (2012). The impact of the audiovisual aids in the teaching learning process at the technical university of cotopaxi during the academic period March-July 2012. (Doctorate Thesis). Technical University of Cotopaxi.
  • Goktas, Y., Kucuk, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacik, O., Yildirim, G., ve Reisoglu, I. (2012). Educational technology research trends in Turkey: A content analysis of the 2000–2009 decade. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 177–199.
  • Granjo, J. F., and Rasteiro, M. G. (2018). LABVIRTUAL-A platform for the teaching of chemical engineering: The use of interactive videos. Computer Applications in Engineering Education, 26(5), 1668-1676.
  • Groves, R. M., Fowler Jr, F. J., Couper, M. P., Lepkowski, J. M., Singer, E., and Tourangeau, R. (2011). Survey methodology (Vol. 561). John Wiley and Sons.
  • Halls, J. (2012). Rapid video development for trainers: How to create learning videos fast and affordably. Alexandria, ASTD Press.
  • Knowles, C., Kinchington, F., Erwin, J., and Peters, B. (2001). A randomised controlled trial of the effectiveness of combining video role play with traditional methods of delivering undergraduate medical education. Sexually Transmitted Infections, 77(5), 376-380.
  • Kotevski, Z., and Milenkoski, A. (2018). Are free internet technologies and services the future of synchronous distance learning?. Turkish Online Journal of Distance Education, 19(3), 4-14.
  • Ma, L. (2019). Research on distance education image correction based on digital image processing technology. EURASIP Journal on Image and Video Processing, 2019(1), 18.
  • Marshall, C., and Rossman, G. B. (2014). Designing qualitative research. Sage publications.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Singh, A. K., Nag, A., Karforma, S., and Mukhopadhyay, S. (2019). Implementation of multi-agent based Digital Rights Management System for Distance Education (DRMSDE) using JADE. International Journal of Advanced Computer Science and Applications,10(3),343-352.
  • Taylan, A. (2015). Nitel ve nicel araştırmalarda evren ve örneklem seçimi ve sorunlar. B. Yıldırım (Ed.), İletişim araştırmalarında yöntemler. Konya: Literatürk, 47-83.
  • Wang, J., and Antonenko, P. D. (2017). Instructor presence in instructional video: Effects on visual attention, recall, and perceived learning. Computers in human behavior, 71, 79-89.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M., ve Üredi, L. (2020). İlkokul öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin bilgisayar yeterliliklerinin değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(32), 4723-4742.
  • Zhang, D., Zhou, L., Briggs, R. O., and Nunamaker Jr., J. F. (2006). Instructional video in e-learning: Assessing the impact of interactive video on learning effectiveness. Information & Management, 43(1), 15-27.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asiye Ata 0000-0001-7862-7872

Melike Arslan Bu kişi benim 0000-0002-5899-2175

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 5 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Ata, A., & Arslan, M. (2021). 2000-2019 Yılları Arasında Uzaktan Eğitimde Video Kullanımı Üzerine Yapılan Makalelerin İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(40), 2480-2499. https://doi.org/10.26466/opus.864252