Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 53 - 60, 12.08.2022
https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1021078

Öz

Giriş: Çocuklarla çalışan birçok meslekte olduğu gibi hemşirelik mesleğinde de çocuk sevme durumu ve iletişim becerilerinin önemli rol oynadığı belirtilmektedir.
Amaç: Bu araştırmada hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı ve ilişkisel türdedir. Araştırmanın örneklemini, bir devlet üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 220 hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veriler tanıtıcı bilgi formu, İletişim Becerileri Envanteri ve Barnett Çocuk Sevme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %78,2’sinin kız öğrenci olduğu belirlenmiştir. Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme düzeyleri ile cinsiyet, çocuklar ile iletişim durumu ve çocuk sahibi olmayı isteme durumları arasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p=0,039; p=0,000; p=0,010). Öğrencilerin iletişim becerileri ile öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri ve çocuklar ile iletişim durumları arasında istatiksel yönden anlamlılık olduğu belirlenmiştir (p=0,006; p=0,003). Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme ve iletişim becerileri değerlendirildiğinde aralarında anlamlı, pozitif yönde ileri düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Çalışma bulgularına göre, hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme düzeylerinin yüksek olduğu, çocuk sevme durumları ile iletişim becerileri arasında pozitif yönde ilişki saptanmıştır. Bu kapsamda bu pozitif ilişkinin devamlılığı açısından sağlık profesyoneli adaylarının eğitimlerinde çocuk sevgisini olumlu yönde geliştirecek etkinliklere yer verilmesi ve iletişim becerilerini güçlendirecek düzenlemelerin yapılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Akçam, A., Kanbay, Y., ve Işık, E. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 74-92. doi: 10.22466/acusbd.599137.
  • Akgün Kostak, M. (2013). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinin çocuk sevme durumlarına etkisi ve etkileyen faktörler. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 2(2), 50-56.
  • Akgün Şahin, Z., ve Kardaş Özdemir, F. (2015). Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Journal of Academic Research in Nursing, 1(1), 1-7.
  • Aktan, G. G., & Khorshid, L. (2021). Communicatıon skills and perceived stress of nursing students during first clinical experience. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 24(2), 202-211.
  • Altay, N., ve Kılıçarslan Törüner, E. (2014). Öğrenci hemşirelerin klinik stres yaşama ve çocuk sevme durumlarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 166-170.
  • Ardahan Akgül, E., Karakul, A., Doğan, P., ve Büyükkoçak, A. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-131.
  • Baran, G., ve Yılmaz, G. (2019). Uygulamasına çıkan hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal ofAcademic Research in Nursing, 5(2), 91-96. doi: 10.5222/jaren.2019.40327
  • Barnett, M. A., & Sinisi, C. S. (1990). The initial validation of a liking of children scale. Journal of Personality Assessment, 55(1-2), 161-167.
  • Bektaş, M., Ayar, D., Bektaş, İ., Selekoğlu, Y., Akdeniz Kudubeş, A., ve Sal Altan, S. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. The Journal of Pediatric Research, 2(1), 37-41. doi:10.4274/jpr.47966
  • Ceylan, E. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Çalıkuşu İncekar, M., Yangil, A. İ., Kaya, G., Genç, G., Doğan, Z., & Yıldız, S. (2019). The relationship between psychosocial development and liking of children in nurses working in pediatric clinics. The Journal of Pediatric Research, 6(4), 299-306. doi: 10.4274/jpr.galenos.2019.23540
  • Çalışır, H., Karataş, P., Turan, T., & Ergin, D. (2020). Relationship between liking of children and burnout, compassion fatigue, occupational satisfaction in pediatric nurses. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 12(1), 30-6. doi: 10.5336/nurses.2019-70084
  • Çavuşoğlu, F., Ak, M. N., & Alişan, S. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri ve ekip çalışmasına yönelik tutumlarının incelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 120-127.
  • Demir, E. (2020). Hemşirelik ve çocuk gelişimi öğrencilerinin çocuk sevme düzeylerinin değerlendirilmesi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(1), 17-22. doi: 10.17049/ataunihem.459595.
  • Dereli İman, E. (2014). Examining preschool teacher candidates’ liking child and motivations for teaching professions. Journal of Theoretical Educational Science, 7(4), 482-504.
  • Elkin, N., Karadağlı, F., ve Barut, A. Y. (2016). Sağlık bilimleri yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri düzeyleri ve ilişkili değişkenlerin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 70-80.
  • Ercan, R. (2014). Öğretmenlerde çocuk sevgisi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(8), 435-444. doi: 10.7827/TurkishStudies.7370
  • Erdem, Y., & Duyan, V. A. (2011). Determination of the factors that affect the level of pediatric nurses’ liking of children. Turkish Journal of Medical Sciences , 41(2), 295-305. doi:10.3906/sag-1003-700
  • Ersanlı, K., ve Balcı, S. (1998). İletişim becerileri envanteri: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi., 2(10), 7- 12.
  • Gelbal, S., ve Duyan, V. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., 38, 127-137.
  • Gündoğan, D. (2018). Pediatri hemşirelerinin hemşire-hasta etkileşimlerine yönelik tutumve davranışları ve çocuk sevme düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; İstanbul.
  • Günel, E. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme ve empatik eğilim durumları. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güven, Ş., Kaya, A., & İşler Dalgıç, A. (2016). Pediatric nursing students’ status of liking of children and affecting factors. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 7(4), 50-6.
  • Happell, B. M. (2000). Love is all you need? Student nurses’ interest in working with children. Journal for Specialists in Pediatric Nursing, 5(4), 167-73. doi: 10.1111/j.1744-6155.2000.tb00106.x
  • Hendekci, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri ve ilişkili bazı değişkenler. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 36-41.
  • Kabaklı Çimen, L. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin çocuk sevme eğilimlerine etki eden değişkenlerin incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 811-830. doi: 10.7827/TurkishStudies.8446
  • Kara, S. (2014). Kocaeli İlinde çocuklarla çalışan hemşirelerin çocukları sevme durumlarının iletişim becerilerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaca, A., & Açıkgöz, A. (2018). The impact of the personalities of pediatric nurses on their degree of love for children. ARC Journal of Nursing and Healthcare, 4(2), 17-23. doi: 10.20431/2455-4324.0402003.
  • Kaya, N., Turan N., Kamberova, H., Cenal, Y., Kahraman, A., ve Evren, M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin sanat özelliklerine göre iletişim becerileri ve sosyal zekâ düzeyleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(1), 50-58. doi:10.5222/HEAD.2016.282
  • Özcan Sağlamer, M., ve Köse, S. (2020). Hemşirelerin çocuk sevme düzeyleri ve ebeveynlik tutumları arasındaki ilişki. Sağlık ve Toplum, 1, 71-8.
  • Sögüt, S., Cangöl, E., ve Dinç, A. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Social Science Studies, 6(2), 272-280.
  • Törüner, E., ve Büyükgönenç, L. (2012). Çocuk sağlığı temel hemşirelik yaklaşımları. Ankara: Göktuğ Yayıncılık.
  • Uğurlu, C. T. (2013). Öğretmenlerin iletişim becerisi ve empatik eğilim davranışlarının çocuk sevme düzeyleri üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2), 51-61.
  • Yiğit, D., Sezici, E., ve Açıkgöz, A. (2019). Hemşirelerin çocuk sevme düzeyleri ve terapötik oyunu kullanma durumları. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 16(4), 288-294. doi:10.5222/HEAD.2019.288.

The Relationship Between Liking of Children and Communication Skills of Nursing Students

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 53 - 60, 12.08.2022
https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1021078

Öz

Introduction: As in many professions working with children, it is stated that the status of liking children and communication skills play an important role in the nursing profession.
Aim: In this study, it was aimed to determine the relationship between the liking of children and the communication skills of nursing students.
Method: This study was a descriptive and relational type. The study sample consisted of 220 nursing students studying in the nursing department of a university. The data were collected using the Information Form, Communication Skills Inventory and Barnett Liking of Children Scale.
Results: It was determined that 78.2% of the students participating in the research were female students. In the study there was a significant difference between the nursing students’ level of liking of children and their sex, communication with children and state of intending to have children (p=0,039; p=0,000; p=0,010). There was a statistical difference between the communication skills of the students and their class level and communication with children (p=0,006; p=0,003). There was a significant correlation between the nursing students’ level of liking of children and their communication skills at a positively advanced level.
Conclusion: According to the findings of the study, it was determined that nursing students had a high level of liking for children, and also a positive relationship was found between their liking for children and their communication skills. In this direction, in terms of the continuity of this positive relationship, it can be suggested to include the activities that will positively improve the love of children in the education of health professional candidates and to make arrangements that will strengthen their communication skills.

Kaynakça

  • Akçam, A., Kanbay, Y., ve Işık, E. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 74-92. doi: 10.22466/acusbd.599137.
  • Akgün Kostak, M. (2013). Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinin çocuk sevme durumlarına etkisi ve etkileyen faktörler. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 2(2), 50-56.
  • Akgün Şahin, Z., ve Kardaş Özdemir, F. (2015). Hemşirelerin iletişim ve empati beceri düzeylerinin belirlenmesi. Journal of Academic Research in Nursing, 1(1), 1-7.
  • Aktan, G. G., & Khorshid, L. (2021). Communicatıon skills and perceived stress of nursing students during first clinical experience. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 24(2), 202-211.
  • Altay, N., ve Kılıçarslan Törüner, E. (2014). Öğrenci hemşirelerin klinik stres yaşama ve çocuk sevme durumlarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 166-170.
  • Ardahan Akgül, E., Karakul, A., Doğan, P., ve Büyükkoçak, A. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-131.
  • Baran, G., ve Yılmaz, G. (2019). Uygulamasına çıkan hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumları ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal ofAcademic Research in Nursing, 5(2), 91-96. doi: 10.5222/jaren.2019.40327
  • Barnett, M. A., & Sinisi, C. S. (1990). The initial validation of a liking of children scale. Journal of Personality Assessment, 55(1-2), 161-167.
  • Bektaş, M., Ayar, D., Bektaş, İ., Selekoğlu, Y., Akdeniz Kudubeş, A., ve Sal Altan, S. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi. The Journal of Pediatric Research, 2(1), 37-41. doi:10.4274/jpr.47966
  • Ceylan, E. A. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk sevme düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Çalıkuşu İncekar, M., Yangil, A. İ., Kaya, G., Genç, G., Doğan, Z., & Yıldız, S. (2019). The relationship between psychosocial development and liking of children in nurses working in pediatric clinics. The Journal of Pediatric Research, 6(4), 299-306. doi: 10.4274/jpr.galenos.2019.23540
  • Çalışır, H., Karataş, P., Turan, T., & Ergin, D. (2020). Relationship between liking of children and burnout, compassion fatigue, occupational satisfaction in pediatric nurses. Turkiye Klinikleri Journal of Nursing Sciences, 12(1), 30-6. doi: 10.5336/nurses.2019-70084
  • Çavuşoğlu, F., Ak, M. N., & Alişan, S. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri ve ekip çalışmasına yönelik tutumlarının incelenmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 120-127.
  • Demir, E. (2020). Hemşirelik ve çocuk gelişimi öğrencilerinin çocuk sevme düzeylerinin değerlendirilmesi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 23(1), 17-22. doi: 10.17049/ataunihem.459595.
  • Dereli İman, E. (2014). Examining preschool teacher candidates’ liking child and motivations for teaching professions. Journal of Theoretical Educational Science, 7(4), 482-504.
  • Elkin, N., Karadağlı, F., ve Barut, A. Y. (2016). Sağlık bilimleri yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri düzeyleri ve ilişkili değişkenlerin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(2), 70-80.
  • Ercan, R. (2014). Öğretmenlerde çocuk sevgisi. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(8), 435-444. doi: 10.7827/TurkishStudies.7370
  • Erdem, Y., & Duyan, V. A. (2011). Determination of the factors that affect the level of pediatric nurses’ liking of children. Turkish Journal of Medical Sciences , 41(2), 295-305. doi:10.3906/sag-1003-700
  • Ersanlı, K., ve Balcı, S. (1998). İletişim becerileri envanteri: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi., 2(10), 7- 12.
  • Gelbal, S., ve Duyan, V. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin çocuk sevme durumlarına etki eden değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., 38, 127-137.
  • Gündoğan, D. (2018). Pediatri hemşirelerinin hemşire-hasta etkileşimlerine yönelik tutumve davranışları ve çocuk sevme düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; İstanbul.
  • Günel, E. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme ve empatik eğilim durumları. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güven, Ş., Kaya, A., & İşler Dalgıç, A. (2016). Pediatric nursing students’ status of liking of children and affecting factors. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 7(4), 50-6.
  • Happell, B. M. (2000). Love is all you need? Student nurses’ interest in working with children. Journal for Specialists in Pediatric Nursing, 5(4), 167-73. doi: 10.1111/j.1744-6155.2000.tb00106.x
  • Hendekci, A. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri ve ilişkili bazı değişkenler. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 36-41.
  • Kabaklı Çimen, L. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin çocuk sevme eğilimlerine etki eden değişkenlerin incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 811-830. doi: 10.7827/TurkishStudies.8446
  • Kara, S. (2014). Kocaeli İlinde çocuklarla çalışan hemşirelerin çocukları sevme durumlarının iletişim becerilerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaca, A., & Açıkgöz, A. (2018). The impact of the personalities of pediatric nurses on their degree of love for children. ARC Journal of Nursing and Healthcare, 4(2), 17-23. doi: 10.20431/2455-4324.0402003.
  • Kaya, N., Turan N., Kamberova, H., Cenal, Y., Kahraman, A., ve Evren, M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin sanat özelliklerine göre iletişim becerileri ve sosyal zekâ düzeyleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(1), 50-58. doi:10.5222/HEAD.2016.282
  • Özcan Sağlamer, M., ve Köse, S. (2020). Hemşirelerin çocuk sevme düzeyleri ve ebeveynlik tutumları arasındaki ilişki. Sağlık ve Toplum, 1, 71-8.
  • Sögüt, S., Cangöl, E., ve Dinç, A. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin belirlenmesi. Social Science Studies, 6(2), 272-280.
  • Törüner, E., ve Büyükgönenç, L. (2012). Çocuk sağlığı temel hemşirelik yaklaşımları. Ankara: Göktuğ Yayıncılık.
  • Uğurlu, C. T. (2013). Öğretmenlerin iletişim becerisi ve empatik eğilim davranışlarının çocuk sevme düzeyleri üzerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2), 51-61.
  • Yiğit, D., Sezici, E., ve Açıkgöz, A. (2019). Hemşirelerin çocuk sevme düzeyleri ve terapötik oyunu kullanma durumları. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 16(4), 288-294. doi:10.5222/HEAD.2019.288.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Diler Yılmaz 0000-0003-4043-0411

Berna Akay 0000-0002-8316-6545

Erken Görünüm Tarihi 9 Ağustos 2022
Yayımlanma Tarihi 12 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, D., & Akay, B. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 4(2), 53-60. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1021078
AMA Yılmaz D, Akay B. Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. SBÜHD. Ağustos 2022;4(2):53-60. doi:10.48071/sbuhemsirelik.1021078
Chicago Yılmaz, Diler, ve Berna Akay. “Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları Ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 4, sy. 2 (Ağustos 2022): 53-60. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1021078.
EndNote Yılmaz D, Akay B (01 Ağustos 2022) Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 4 2 53–60.
IEEE D. Yılmaz ve B. Akay, “Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”, SBÜHD, c. 4, sy. 2, ss. 53–60, 2022, doi: 10.48071/sbuhemsirelik.1021078.
ISNAD Yılmaz, Diler - Akay, Berna. “Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları Ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 4/2 (Ağustos 2022), 53-60. https://doi.org/10.48071/sbuhemsirelik.1021078.
JAMA Yılmaz D, Akay B. Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. SBÜHD. 2022;4:53–60.
MLA Yılmaz, Diler ve Berna Akay. “Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları Ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki”. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, c. 4, sy. 2, 2022, ss. 53-60, doi:10.48071/sbuhemsirelik.1021078.
Vancouver Yılmaz D, Akay B. Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sevme Durumları ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. SBÜHD. 2022;4(2):53-60.

Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Lisansı Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.