Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Reklamda Medya Planlama

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 138 - 151, 26.12.2023

Öz

Reklam kampanya sürecinin en önemli ayaklarından birini medya planlama aşaması oluşturmaktadır. Öyle ki, başarılı bir medya planı reklam mesajlarının doğru hedef kitleye en uygun yer ve zamanda ve en etkin maliyetle ulaştırılmasının yol haritasını sunar. Diğer bir ifade ile medya planı markanın pazarlama amaçlarına bağlı kalarak kampanya dahilinde belirlediği iletişim amaçlarına hangi reklam ortamlarının kullanımı ile erişilebileceğinin planıdır. Söz konusu planın (1) pazarlama sorununun tespit edilmesi, (2) durum analizinin gerçekleştirilmesi, (3) pazarlama stratejisinin ve (4) yaratıcı stratejinin oluşturulması adımlarına bağlı olarak genellikle (5) medya amaçlarının belirlenmesi, (6) medya stratejisinin oluşturulması, (7) medyanın ve mecranın seçimi, (8) ölçme ve değerlendirme aşamalarını içerdiği görülmektedir. Buradan hareketle ilgili çalışma da medya planlama kavramını ve aşamalarını ele alarak medya planlama kapsamında okuyucuya kısa ancak pratik bir rehber sunmaya çalışmaktadır.

Kaynakça

  • Belch, G. E., & Belch, M. A. (2003). Advertising and promotion, an intagrated marketing communication perspective (6 b.). The McGraw−Hill Company.
  • Katz, H. (2008). The media handbook: A complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
  • Kelley, L. D., Jugenheimer, D. W., & Sheehan, K. B. (2015). Advertising media planning: A brand management approach (4 b.). Routledge.
  • Pelsmacker, P. D., Geuens, M., & Bergh, J. V. (2010). Marketing communication: A European perspective (4 b.). Pearson Education Limited.
  • Pickton, D., & Broderick, A. (2005). Integrated marketing communications. Pearson Education Limited.
  • Sissors, J. Z., & Baron, R. B. (2010). Advertising media planning (7 b.). McGraw-Hill Companies.
  • Suher, H. K., Altunbaş, H., Başal, B., & İspir, N. B. (2012). Medya planlama. (N. B. İspir, Dü.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tosun, N. B., Uraltaş, N. T., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., . . . Kiçir, İ. (2018). Reklam yönetimi. Beta Yayınevi.

Media Planning in Advertising

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 138 - 151, 26.12.2023

Öz

Media planning is one of the fundamental pillars of the advertising campaign process. Successful media planning provides a guideline for delivering advertising messages to the right target audience at the most proper time and space with the most effective cost. In other words, it is the plan of determining which advertising media could achieve the communication objectives of the campaign based on marketing purposes. Following the phases of (1) specifying the marketing problem, (2) conducting situation analysis, establishing (3) marketing, and (4) creative strategy, it is noted that the advertising marketing plan consists of (5) determining media objectives, (6) identifying media strategy, (7) choosing the media and the medium, (8) measuring and evaluation. The present study provides a brief but practical guide to the audience within the scope of media planning and its stages.

Kaynakça

  • Belch, G. E., & Belch, M. A. (2003). Advertising and promotion, an intagrated marketing communication perspective (6 b.). The McGraw−Hill Company.
  • Katz, H. (2008). The media handbook: A complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
  • Kelley, L. D., Jugenheimer, D. W., & Sheehan, K. B. (2015). Advertising media planning: A brand management approach (4 b.). Routledge.
  • Pelsmacker, P. D., Geuens, M., & Bergh, J. V. (2010). Marketing communication: A European perspective (4 b.). Pearson Education Limited.
  • Pickton, D., & Broderick, A. (2005). Integrated marketing communications. Pearson Education Limited.
  • Sissors, J. Z., & Baron, R. B. (2010). Advertising media planning (7 b.). McGraw-Hill Companies.
  • Suher, H. K., Altunbaş, H., Başal, B., & İspir, N. B. (2012). Medya planlama. (N. B. İspir, Dü.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Tosun, N. B., Uraltaş, N. T., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., . . . Kiçir, İ. (2018). Reklam yönetimi. Beta Yayınevi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Reklam Kampanyaları
Bölüm Derleme
Yazarlar

Damla Karşu Cesur 0000-0002-5876-5618

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 18 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karşu Cesur, D. (2023). Reklamda Medya Planlama. SDÜ İFADE, 5(2), 138-151.