Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 193 - 207, 28.06.2021
https://doi.org/10.37847/tdtad.894672

Öz

Dağlık ve engebeli araziye sahip olan Doğu Anadolu Bölgesi; iklimi ve sahip olduğu yer şekilleri sebebiyle bölgede yaşayan insanlara çeşitli doğa sporları yapma imkânı sunmaktadır. Türkiye’nin farklı bölgelerinde var olan birçok turizm faaliyetleri ülkede Doğu-Batı arasında gelir farklılığına ve kitlesel nüfus yoğunluğuna neden olmaktadır. Doğal kaynakların ilerleyen zamana göre değerlendirilmesi ve geliştirilmesi farklılıkların azalmasını sağlamaktadır. Hazırlanan çalışmada bu potansiyele sahip olan ancak gelişimi çok kısıtlı kalan Erzincan’da ki kayak turizmi incelenmektedir. Etnografik yöntem ile ürün-müşteri ilişkileri-kullanıcı deneyimi modeli üzerinden araştırma yapılmaktadır. 34 katılımcı ile gerçekleştirilmiş olan mülakat ve forumlardan faydalanılmıştır. Erzincan’a gelen turistler Türkiye’deki diğer tesislerde daha önce konaklamışlardır. Erzincan’ın konaklama hizmetleri standart beklentilerini karşılayamamaktadır. Kayak tesisi dışındaki sosyal hayatla ilgili alternatif bulamamaktadır. Erzincan kış turizmi sadece düşük fiyat avantajıyla rekabet etmekte ancak yine de talep bulamamaktadır. Fiyat-performansı tatminkâr değildir. Bundan dolayı şehrin ekonomisine katkı sağlayamamıştır. Kış turizminde gelen turist tesisinden eğlencesine kadar bütünsel bir beklenti içindedir. Çok iyi niyetlerle başlanan kamu yatırımı bir beyaz file dönüşmüştür. Üstelik ek kamu yatırımlarıyla otel yaptırma kararı alınmıştır. Halbuki turizm yatırımında eko sistemdeki paydaşların -özel ve kamu- birlikte kurgulamaları gerekmekteydi. Örnek turist profillerinin geçirdiği süre zarfında yapacaklarını belirleyip buna göre hizmetleri organize edilmelidir.

Kaynakça

  • Çakmak, F. ve Yılmaz, Ö. (2018). Turizmin İktisadi Sürdürülebilirliği Açısından Kış Turizmi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 11 (1).
  • Ekman, P. (2004). Emotions revealed: Understanding faces and feelings. London, UK: Phoenix.
  • Erdoğan, N. (2003). Çevre ve Ekoturizm. Çevre ve Ekoturizm, Ankara, ERK Yayınları.
  • Faulkner, L. (2003). Beyond the five-user assumption: Benefits of increased sample sizes in usability testing. Behavior Research Methods, Instruments, & Computers.
  • Frankl, V. (2006). Man’s Seraching for Meaning. Beacon Press. 43-46. Gigerenzer, G. (2008). Gut feelings: Short cuts to better decision making. London, UK: Penguin Books.
  • Goddard, J. & Eccles, T. (2013). Uncommon Sense, Common Nonsense: Why Some Organizations Consistently Outperform Others Paperback. Profile Books.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Şeref Akın 0000-0002-1850-9118

Edanur Demır 0000-0002-3669-8506

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akın, M. Ş., & Demır, E. (2021). Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 193-207. https://doi.org/10.37847/tdtad.894672
AMA Akın MŞ, Demır E. Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. Haziran 2021;6(1):193-207. doi:10.37847/tdtad.894672
Chicago Akın, Mustafa Şeref, ve Edanur Demır. “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2021): 193-207. https://doi.org/10.37847/tdtad.894672.
EndNote Akın MŞ, Demır E (01 Haziran 2021) Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6 1 193–207.
IEEE M. Ş. Akın ve E. Demır, “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 193–207, 2021, doi: 10.37847/tdtad.894672.
ISNAD Akın, Mustafa Şeref - Demır, Edanur. “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6/1 (Haziran 2021), 193-207. https://doi.org/10.37847/tdtad.894672.
JAMA Akın MŞ, Demır E. Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2021;6:193–207.
MLA Akın, Mustafa Şeref ve Edanur Demır. “Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 1, 2021, ss. 193-07, doi:10.37847/tdtad.894672.
Vancouver Akın MŞ, Demır E. Ürün-Müşteri Memnuniyeti-Kullanıcı Deneyimi Açısından Erzincan Kış Turizminin Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2021;6(1):193-207.