BibTex RIS Kaynak Göster

Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 2, - , 21.03.2016

Öz

Otel işletmeleri, insan ilişkilerinin yoğun, örgütsel başarı için çalışanların kendilerine verilen rollerden daha fazlasını gerçekleştirmelerinin gerekli olduğu işletmelerdir. Bu çalışmada örgütsel destek algısının örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki etkisinde, örgütsel stresin aracılık rolünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda Algılanan Örgütsel Destek, Örgütsel Vatandaşlık Davranışları ve Örgütsel Stres Ölçeklerinden yararlanarak bir anket formu oluşturulmuştur. Anket, otel işletmelerinde çalışanların departmanlardaki dağılımına bağlı olarak kota örneklemesi tekniği ile Türkiye’de faaliyet gösteren beş yıldızlı otel çalışanlarına uygulanmıştır. Ankete 2013 yılı 15 Kasım-31 Aralık döneminde 407 çalışan katılmıştır. Yapılan analizler sonunda; algılanan örgütsel desteğin örgütsel stres ve örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde; örgütsel stresin de örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca algılanan örgütsel desteğin örgütsel vatandaşlık üzerindeki etkisinde, örgütsel stresin tam aracılık etkisine sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, otel yöneticilerine, çalışanların örgütsel streslerini kontrol edilebilir bir düzeyde tutma veya kimi zamanlarda kısmi yükseltmeler yoluyla hem örgütsel destek algılarını hem de örgütsel vatandaşlık davranışlarını geliştirebilecekleri önerisi ile son bulmaktadır.

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 2, - , 21.03.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yılmaz Akgündüz Bu kişi benim

A. Celil Çakıcı

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akgündüz, Y., & Çakıcı, A. C. (2016). Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(2).
AMA Akgündüz Y, Çakıcı AC. Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2016;7(2).
Chicago Akgündüz, Yılmaz, ve A. Celil Çakıcı. “Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Mart 2016).
EndNote Akgündüz Y, Çakıcı AC (01 Mart 2016) Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7 2
IEEE Y. Akgündüz ve A. C. Çakıcı, “Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2016.
ISNAD Akgündüz, Yılmaz - Çakıcı, A. Celil. “Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7/2 (Mart 2016).
JAMA Akgündüz Y, Çakıcı AC. Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7.
MLA Akgündüz, Yılmaz ve A. Celil Çakıcı. “Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2016.
Vancouver Akgündüz Y, Çakıcı AC. Algılanan Örgütsel Desteğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarına Etkisinde Örgütsel Stresin Aracılık Rolü: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7(2).