With the development of digital technology, both people's brand perception has changed and the marketing strategies of all institutions have changed significantly. Especially in parallel with the development of digital technology, traditional marketing understanding has lost its validity and digital marketing has started to gain importance.
With the importance of digital marketing, businesses that want to gain competitive advantage have started to create message content according to the wishes and needs of the target audiences. In order to establish a correct communication with their target audience, businesses learned the interests of each person who wants to receive service and divided the market into very small homogeneous groups by segmenting them at the micro level. In particular, the increase in demands day by day and the change in consumers' brand perception have made the hyper-personalized marketing strategy important.
In this study, the activities of brands that focus on digital marketing strategies and act according to hyper-personalized marketing strategy are handled and examined by content analysis method.
Dijital teknolojinin gelişmesiyle birlikte hem insanların marka algısı değişmiş hem de tüm kurumların pazarlama stratejileri önemli şekilde değişikliğe uğramıştır. Özellikle de dijital teknolojinin gelişmesine paralel olarak geleneksel pazarlama anlayışı geçerliliğini kaybetmiş ve dijital pazarlama önem kazanmaya başlamıştır.
Dijital pazarlamanın önem kazanmaya başlaması ile birlikte rekabet avantajı kazanmak isteyen işletmeler hedef kitlelerin istek ve ihtiyaçlarına göre mesaj içerikleri oluşturmaya başlamışlardır. İşletmeler hedef kitleleri ile doğru iletişim kurmak için hizmet alma arzusunda olan her kişinin ilgi alanlarını öğrenmiş ve mikro düzeyde bölümlendirmeye giderek pazarı çok küçük homojen gruplara ayırmışlardır. Özellikle taleplerin her geçen gün artması ve tüketicilerin marka algısının değişmesi hiper kişiselleştirilmiş pazarlama stratejisini önemli hale getirmiştir.
Bu çalışmada, dijital pazarlama stratejilerine ağırlık veren ve hiper kişiselleştirilmiş pazarlama stratejisine göre hareket eden markaların yapmış olduğu faaliyetler içerik analizi yöntemiyle ele alınıp incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | November 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |