Politik aktörlerin sosyal ağlara dahil olması günümüz iletişim stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmektedir. İçerik yayma mantığının geleneksel medyadan farklı olduğu sosyal ağlarda geniş ve çeşitli bir takipçi tabanı oluşturmak, mesajın etkileme alanı ile mesajın ulaştığı/etkilediği kişi sayısını da artırmaktadır. Dijital ve sosyal medyanın yükselişi, çoklu platformlarının sayılarının artması ve takipçi profilinin değişmesi politik rekabet vizyonunu değiştirmekte, siyasal iletişim pratiklerini etkilemektedir. Bu makale, 28 Kasım 2021 tarihinde gerçekleşen Kırgızistan parlamento seçiminde Instagram kullanımını incelemektedir. Çalışma, seçimleri kazanan “Ata-Curt Kırgızistan”, “İşenim” “Alyans” ve “Iyman Nuru” partilerinin Instagram’daki yayınlarını içerik analizi yöntemi ile analiz etmekte, partilerin uygulamayı politika konuları hakkında bilgi yayınlamak, seçmenleri harekete geçirmek veya parti adaylarını tanıtmak ve politika tarzlarını görsel olarak çerçevelemek için kullanıp kullanmadığını test etmeyi hedeflemektedir. Çalışmanın zaman çerçevesi 28 Ekim 2021–26 Kasım 2021 tarihleri arasını kapsayacak şekilde bir aylık süre ile sınırlandırılmıştır. Elde edilen bulgular 2021 Kırgızistan parlamento seçiminde instagram’ın partiler tarafından iletişim aracı olarak aktif bir şekilde kullanıldığını ve politik kampanya sürecinde partilerin seçmen kitlelerine kolay ve düşük maliyetlerle ulaşmayı sağladığını göstermektedir.
Yok
Yok
Yok
The involvement of political actors in social networks in order to gain visibility is becoming an indispensable part of today's communication strategies. Creating a wide and diverse follower base in social networks, where the content dissemination logic is different from traditional media, increases the number of people the message reaches/influences, as well as the area of influence of the message. The rise of digital and social media, the increase in the number of multiple platforms and the change in the follower profile change the vision of political competition and affect political communication practices. This article examines the use of Instagram in the Kyrgyzstan parliamentary election that took place on November 28, 2021. The study analyzes the posts of the "Ata-Curt Kyrgyzstan", "Isenim" "Alyans" and "Iyman Nuru" parties that won the elections, using the content analysis method, to publish information about the political issues, to mobilize the voters or to promote the party candidates and to use the content analysis method. It aims to test whether it is used to visually frame policy styles. The time frame of the study was limited to one month, covering the period from October 28, 2021, to November 26, 2021. The findings show that in the 2021 Kyrgyzstan parliamentary elections, Instagram is actively used by the parties as a communication tool and Instagram is actively used. parties provide easy and low-cost access to voters during the political campaigning process.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |