Günümüzde, işletmelerin karşılaştığı krizlerde etkili iletişim kurmalarının, kurumsal başarı ile doğru orantılı olduğu gözlemlenmektedir. Yeni medya düzeni içerisinde sosyal medya hesaplarının kriz esnasında kullanımının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı spor kulüplerinin kriz sürecinde sosyal medya ortam ve araçlarını ne oranda kullandığına yönelik saptamalarda bulunmak olarak belirlenmiştir. Bu amaç ışığında gerçekleştirilen literatür taramasında yayımlanmış çalışmaya rastlanmaması, araştırmanın güncel bir konuyu ele alarak literatüre katkı sağlaması açısından önem ve özgünlüğünü ortaya koymaktadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda; 29 Aralık 2023 tarihinde Fenerbahçe ve Galatasaray arasında oynanması planlanan Süper Kupa Finali içerisinde Suudi Arabistan’da meydana gelen kriz kapsamında, takımların kurumsal X hesapları incelenmeye tabi tutulmuştur. Çalışma içerisinde içerik analizi yöntemi kullanılarak; kriz sırasında verilen tepkileri analiz etmek, hedef kitleye yapılan açıklamaların incelemesini yapmak ve ne kadar paylaşım yapıldığını ortaya koymak hedeflenmiştir. Araştırmanın sonunda; takımların 29.12.2023–12.01.2024 tarihleri arasında resmi X hesapları üzerinden, krizle ilgili toplam 11 paylaşımda bulundukları tespit edilmiştir. Bu paylaşımların dokuz tanesi Fenerbahçe Spor Kulübü’ne aitken, iki tanesi Galatasaray Spor Kulübü’ne ait olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında takımların ortak açıklama yaptıkları, her iki takımında tüzel kişiler tarafınca açıklamalarda bulunduğu, Fenerbahçe Kulüp Başkanı’nın ayrıca krizle ilgili münferit açıklamada bulunduğu, yazılı, görsel ve videolu olmak üzere çeşitli paylaşımlarda bulunulduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucu olarak, Fenerbahçe Spor Kulübü’nün kriz ile ilgili proaktif bir yaklaşımı benimsemesi ve Kulüp Başkanı’nın bireysel açıklamada bulunmasının, kriz yönetim sürecinde etkili olabileceği düşünülmektedir. Bu bağlamda, Galatasaray Spor Kulübü’nün de daha yoğun bir iletişim programı benimsemesi önerilebilmektedir.
Today, it is observed that effective communication in crises faced by businesses is directly proportional to corporate success. It is thought that the use of social media accounts during the crisis is important in the new media order. In this context, the aim of the study is to determine the extent to which sports clubs use social media environments and tools during the crisis process. The fact that there is no published study in the literature review conducted in the light of this purpose reveals the importance and originality of the research in terms of contributing to the literature by addressing a current issue. In line with the purpose of the study, the corporate X accounts of the teams were examined within the scope of the crisis that occurred in Saudi Arabia during the Super Cup Final scheduled to be played between Fenerbahçe and Galatasaray on December 29, 2023. By using the content analysis method in the study; it was aimed to analyze the reactions given during the crisis, to examine the statements made to the target audience and to reveal how much was shared. At the end of the study, it was determined that the teams made a total of 11 posts about the crisis on their official X accounts between 29.12.2023-12.01.2024. While nine of these posts belonged to Fenerbahçe Sports Club, two of them belonged to Galatasaray Sports Club. In the light of the findings, it was determined that the teams made joint statements, both teams made statements by legal entities, Fenerbahçe Club President also made an individual statement about the crisis, and various posts were made in written, visual and video format. As a result of the research, it is thought that Fenerbahçe Sports Club's adoption of a proactive approach to the crisis and the individual statement of the Club President may be effective in the crisis management process. In this context, it can be suggested that Galatasaray Sports Club should also adopt a more intensive communication program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies, Communication Technology and Digital Media Studies, Social Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | May 12, 2024 |
Acceptance Date | June 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |