Halkın kendi kendini yönetmesi olarak bilinen
"Demokratik sistemler"in işleyişinde en önemli unsurlardan biri olan seçme
ve seçilme hakkı; ülkenin yönetilmesi alanında, halk iradesinin seçim
aracılığıyla, ülkeyi yönetmeye aday olan organizasyonlara devredilmesi olarak
tanımlanabilir. Halkın iradesiyle yönetimi devralmak isteyen organizasyonlar
(Siyasal Partiler), bu isteklerini yerine getirmek ve seçmenlerin kendilerini
seçmelerini sağlamak için, çeşitli iletişim araçları, ikna yöntemi ve mesaj
stratejilerinden faydalanırlar. Bu çalışmanın amacı 24 Haziran 2018 tarihinde
gerçekleştirilen 27. dönem milletvekili seçimlerinde Ak Parti'nin seçmenlere
yönelik kullandığı ikna etme yöntemleri ve mesaj stratejilerini analiz etmektir.
Çalışmada, 24 Haziran seçimleri için, Ak Parti tarafından hazırlanan seçim
beyannamesi öncülüğünde oluşturulan afiş, broşür, reklam filmleri vb. iletişim
materyalleri incelenerek, Ak Parti'nin hangi mesaj stratejileriyle seçmenleri
ikna etmeye çalıştığı tespit edilecektir. Bu çalışma içerisinde Ak Parti
tarafından 24 Haziran seçimleri için hazırlanan seçim beyannamesi, afiş ve
broşür söylem analizi tekniği ile, reklam filmleri ise göstergebilim kuramı
çerçevesi ile çözümlenecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Submission Date | May 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 1 Issue: 2 |