Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Medya ve Spor Sponsorluğu: Yandex ve Fenerbahçe İşbirliği Üzerine İnceleme

Yıl 2022, , 118 - 125, 31.12.2022
https://doi.org/10.54089/ecider.1204417

Öz

Dijital medya günümüzde insanların hayatlarında önemli bir yere sahiptir. Arama motorları ise dijital dünyanın en etkin yapı taşlarındandır. Geçmişten bu yana insanların hayatında yer alan bir başka öge ise spordur. Taraftarlık ise insanların spora dâhil olma şekillerindendir. Bu bağlamda sporun desteklenmesi, sponsorluk ve dijital medya unsurları günümüzde yan yana gelmeye başlamıştır. Çalışmanın odaklandığı Fenerbahçe Yandex Arama Motoru söz konusu durumu yansıtmaktadır. Twitter ise dijital medyada insanların bir araya geldiği en popüler olan uygulamalardandır. İnsanların hayatlarına dair farklı türde içerikleri barındıran uygulama toplumlarda etkileşim kurma unsuru olarak kullanılabilmektedir. Bu bağlamda Fenerbahçe Spor Kulübü’nün Twitter hesabı üzerinden Fenerbahçe Yandex paylaşımları çalışmanın ana temasını oluşturmaktadır. Söz konusu çalışmada ise örneklem olarak @Fenerbahce hesabı ele alınmıştır. Fenerbahçe’nin Twitter hesabı netnografi yöntemiyle incelenmiştir. Sonuç olarak FB Yandex Arama motoru Twitter üzerinden genel olarak tanıtım yapmak ve daha çok insana ulaştırılmak istenmiştir. Buna karşın kullanıcıların ve taraftarların arama motoru konusunda çok fazla etkileşimde olmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akyıldız, M. - Marangoz, M. (2008). Sporda Sponsorluğun Tüketicilerin Satınalma Niyetine Yansıması. Ege Akademik Bakış. Sayı:8, 153-166.
  • Akyürek, R. (1998). Sponsorluk Planlaması, Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi ESBAV Yayınları.
  • Budak, G. - Budak, G. (2004). Halkla İlişkiler, İzmir: Barış Yayınları.
  • Cameron, N. (2009), Understanding Sponsorship And Its Measurement Implications. Journal Of Sponship. Sayı:2, 133-139.
  • Covell, D. (2008). The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship. Sport Marketing Quarterly. Sayı:17, 122-126.
  • Crimmins, J. - Horn, M. (1996). Sponsorship:From Management Ego Trip To Marketing Success. Journal of Advertising Research July/ August. Sayı:36, 11-21.
  • Çomu, T. - Halaiqa, İ. (2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlenmesi. Ed. M. Binark. Yeni medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Devecioğlu, S. (2008). www.fesam.org/uzman/sd017.html. Erişim Tarihi:17.05.2022.
  • Ferreıra, M. - Hall, T. - Bennett, G. (2008). Exploring Brand Positioning In A Sponsorship Context: A Correspondence Analysis of the Dew Sport Tour. Journal of Sport Management. Sayı:22, 734-761.
  • Güçlü, M. (2001). Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 21-3, 223-239.
  • Jupp, V. (2006). The Sage Dictionary of Social Research, First Edition, London: Sage Publications.
  • Kelvey, S. - Grady J. (2008). Sponsorship Program Protection Strategies for Special Sport Events: Are Event Organizers Outmanevvering Ambush Marketers?. Journal of Sport Management, Sayı: 22, 550-586.
  • Kozinets, R. V. (2010). Netnography: Doing Ethnographic Research Online, First Edition, London: Sage Publications.
  • Odabaşı, Y. - Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Okay, A. - Okay, A. (2005). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • Öztürk, E. - Şener, G. - Süher, H. K. (2016). Sosyal medya çağında ürün yerleştirme: Instagram ve Instabloggerlar üzerine bir içerik analizi. Global Media Journal TR Edition. Sayı: 6 (12), 355-386.
  • Öztürk, S. A. (1992). Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk). Pazarlama Dünyası. Sayı:35, 18-29.
  • Peltekoğlu, F. B. (2005).,B. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Tek, Ö. B. - Özgül, E. (2005). Modern Pazarlama İlkeleri, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Thwaites, D. - Carruthers, A. (1998). Practical Applications Of Sponsorship Theory: Emprical Evidence From English Club Rugby. Journal Of Sport Management. Sayı: 12, 203-219.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar, İstanbul: Mediacat. Yandex. https://yandex.com.tr/sirket/press_center/press_releases/2015/2015-08-18/. Erişim Tarihi:13.05.2022.
  • Yıldırım, A. - Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Digital Media and Sports Sponsorship: Yandex and Fenerbahçe Collaboration on Review

Yıl 2022, , 118 - 125, 31.12.2022
https://doi.org/10.54089/ecider.1204417

Öz

Digital media has an important place in people's lives today. Search engines are one of the most effective building blocks of the digital world. Another element that has been in people's lives since the past is sports. Fandom is one of the ways people get involved in sports. In this context, support for sports, sponsorship and digital media elements have started to come together today. Fenerbahçe Yandex Search Engine, which the study focuses on, reflects the situation in question. Twitter is one of the most popular applications where people come together in digital media. The application, which contains different types of content about people's lives, can be used as an element of interaction in societies. In this context, Fenerbahçe Yandex shares on the Twitter account of Fenerbahçe Sports Club constitute the main theme of the study. In the aforementioned study, @Fenerbahce account was taken as a sample. Fenerbahçe's Twitter account was analyzed using netnography. As a result, it was desired to promote and reach more people via the FB Yandex Search engine Twitter. On the other hand, it has been determined that users and fans do not interact much with the search engine.

Kaynakça

  • Akyıldız, M. - Marangoz, M. (2008). Sporda Sponsorluğun Tüketicilerin Satınalma Niyetine Yansıması. Ege Akademik Bakış. Sayı:8, 153-166.
  • Akyürek, R. (1998). Sponsorluk Planlaması, Eskişehir: Eskişehir Anadolu Üniversitesi ESBAV Yayınları.
  • Budak, G. - Budak, G. (2004). Halkla İlişkiler, İzmir: Barış Yayınları.
  • Cameron, N. (2009), Understanding Sponsorship And Its Measurement Implications. Journal Of Sponship. Sayı:2, 133-139.
  • Covell, D. (2008). The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship. Sport Marketing Quarterly. Sayı:17, 122-126.
  • Crimmins, J. - Horn, M. (1996). Sponsorship:From Management Ego Trip To Marketing Success. Journal of Advertising Research July/ August. Sayı:36, 11-21.
  • Çomu, T. - Halaiqa, İ. (2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlenmesi. Ed. M. Binark. Yeni medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Devecioğlu, S. (2008). www.fesam.org/uzman/sd017.html. Erişim Tarihi:17.05.2022.
  • Ferreıra, M. - Hall, T. - Bennett, G. (2008). Exploring Brand Positioning In A Sponsorship Context: A Correspondence Analysis of the Dew Sport Tour. Journal of Sport Management. Sayı:22, 734-761.
  • Güçlü, M. (2001). Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 21-3, 223-239.
  • Jupp, V. (2006). The Sage Dictionary of Social Research, First Edition, London: Sage Publications.
  • Kelvey, S. - Grady J. (2008). Sponsorship Program Protection Strategies for Special Sport Events: Are Event Organizers Outmanevvering Ambush Marketers?. Journal of Sport Management, Sayı: 22, 550-586.
  • Kozinets, R. V. (2010). Netnography: Doing Ethnographic Research Online, First Edition, London: Sage Publications.
  • Odabaşı, Y. - Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Okay, A. - Okay, A. (2005). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • Öztürk, E. - Şener, G. - Süher, H. K. (2016). Sosyal medya çağında ürün yerleştirme: Instagram ve Instabloggerlar üzerine bir içerik analizi. Global Media Journal TR Edition. Sayı: 6 (12), 355-386.
  • Öztürk, S. A. (1992). Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk). Pazarlama Dünyası. Sayı:35, 18-29.
  • Peltekoğlu, F. B. (2005).,B. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Tek, Ö. B. - Özgül, E. (2005). Modern Pazarlama İlkeleri, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Thwaites, D. - Carruthers, A. (1998). Practical Applications Of Sponsorship Theory: Emprical Evidence From English Club Rugby. Journal Of Sport Management. Sayı: 12, 203-219.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar, İstanbul: Mediacat. Yandex. https://yandex.com.tr/sirket/press_center/press_releases/2015/2015-08-18/. Erişim Tarihi:13.05.2022.
  • Yıldırım, A. - Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Böyük 0000-0002-1010-9048

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Böyük, M. (2022). Dijital Medya ve Spor Sponsorluğu: Yandex ve Fenerbahçe İşbirliği Üzerine İnceleme. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 4(2), 118-125. https://doi.org/10.54089/ecider.1204417