Naziler, Nazizm ideolojisinin gençlik
yıllarından itibaren Alman halkına kazandırılmasını istiyordu. Bu amaçla, 1922
yılında Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi'nin (NSDAP) bünyesinde Hitler
Gençliği (Hitlerjugend) adında bir birim meydana getirdi. Birime Nazizm
ideolojisine göre "ari ırk" özelliği taşıyan her Alman genci
katılabiliyordu. Wehrmacht'ın (Alman Ordusu) asker sıkıntısı çektiği 2. Dünya
Savaşı'nın son yıllarında, Hitler
Gençliği cephelere gönderilmiş, savaşın son günlerine kadar da inatçı bir
direniş sergilemişti. Bu aşamada Hitler Gençliği, yoğun bir şekilde Nazi
propagandasına maruz kalmıştır. Bu çalışmada,
Nazizm ideolojisi altında Hitler Gençliği'nin nasıl ve ne yönde yetiştirildiği
ortaya konulmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda Nazi propagandasının Hitler
Gençliği üzerinde Nazizim ideolojsini inşasındaki rolü de açıklanmıştır. Bu
amaçla çalışma kapsamında Naziler tarafından kullanılan Hitler Gençliği
propaganda afişleri içerisinden amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen
beş propaganda afişi (Führer, Asker, Vatan, Yardım, Üstünlük), nitel araştırma
yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak
incelenmiştir. Afişler, Fransız Dil Bilimci Roland Barthes'ın düzanlam ve
yananlam boyutunda ele alınmıştır. Elde edilen bulgular ışığında; Adolf
Hitler'in emirleri doğrultusunda Hitler Gençliği'nin militarist bir eğitime tabi
tutularak, topyekün bir savaşa hazır hale getirildikleri ortaya çıkarılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 1 Sayı: 1 |