Günümüz işletmeleri kurumsal kimlik
yaratma süreci içerisinde daha etkin bir çaba içerisinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
Kurumsal kimlik yaratma sürecinde etkin bir işlev yerine getiren logolar,
işletmenin tanınırlığını sağlamakta, örgütün fonksiyonel olarak bütünsellik
kazanmasını ve kurum felsefesinin yerleştirilmesine olanak tanımaktadır.
Kentlerin de işletmelerde olduğu gibi
kendine öz kimlikleri bulunmakta, bu kimlikleri ortaya çıkarmak için kurumsal
kimlik bileşenlerinden etkin bir şekilde yararlanılmaktadır. Kentlerin diğer
kentlerle arasındaki göreceli farklılıkları ortaya çıkarma, kentlerin bir
bütünlük olarak algılanması, sosyal ilişkilerin ortaya konulmasında kentlerin
markalaşma süreci önemlilik kazanmaktadır. Hızlı gelişen teknolojiyle birlikte
kentler logo, renk, mimari ve sloganlar oluşturarak kurumsal kimlik yaratma
çabaları yürütmekte ve iç ve dış paydaşlarında olumlu algı ve düşünceler
oluşmasını sağlayarak kent imajı oluşturmaya çalışmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, kentlerin markalaşması sürecinde etkin bir
dinamik olarak karşımıza çıkan logoların markalaşma sürecindeki önemini ortaya
çıkarmaktır. Bu hedefle Türkiye’nin önemli kentlerinden birisi olan Antalya’nın
marka kent olma sürecinde logolarının önemini kavramak ve ortaya koyarak, bu
süreçte etkili olan Antalya ilinin logosu göstergebilimsel olarak
incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 1 Sayı: 3 |