Turizm tanıtım ve reklam faaliyetleri günümüz iletişim teknolojilerindeki köklü değişikliklerle birlikte daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Özellikle Türkiye’nin mevcut turizm potansiyeli göz önüne alındığında sürdürülebilir turizm faaliyetleri kapsamında yılın sadece belirli aylarına göre planlanmış bir turizm yerine yılın tüm dönemlerini kapsayacak yeni destinasyonların sektöre kazandırılması önem arz etmektedir.
Özellikle enformasyona kolay ulaşılabilen ve bilgi kaynaklarının arttığı ve çeşitlendiği bu çağda daha fazla hedef kitleye ulaşmak adına sadece kitle iletişim araçları değil bunların dışında sosyal medyanın da aktif olarak kullanılması gerekmektedir. Uluslararası turizm pazarında rekabet edecek turizm ürünlerinin pazarlanmasında önemli bir rol oynayan reklam filmlerinin yaratıcı süreç içerisinde iyi planlanması bu hedeflerin yakalanmasında giderek önem kazanmaktadır. “Home of Unye” reklamının yakaladığı başarı bunun en önemli göstergesidir. Bu çalışmaya dahil edilen reklam filmi göstergebilim yöntemiyle analiz edilmiştir. Tüm sahneler bu yöntemle tek tek incelenmiş, turistik bir ürün/destinasyon olarak Ünye özelinde hazırlanan bu filmde hangi göstergelerin kullanıldığı, kullanılan bu göstergelerin hem yerel hem de ulusal düzeyde turizm tanıtım hedefleriyle ne derece örtüştüğü, mesajın doğru aktarılıp aktarılmadığını ortaya konmaya çalışılmıştır.
Yok
Yok
Yok
Tourism promotion and advertising activities have started to gain more importance with the radical changes in today's communication technologies. Especially when considering Turkey's existing tourism potential of the year as part of sustainable tourism activities can only be gained in the sector of new destinations to cover all planned according to certain times of the year instead of a month tourism is of great importance.
Especially in this age where information is easily accessible and information resources are increasing and diversifying, it is necessary to actively use not only mass media but also social media in order to reach more target audiences. Planning the commercial films, which play an important role in the marketing of tourism products that will compete in the international tourism market, in the creative process is becoming increasingly important in achieving these goals. The success achieved by the “Home of Unye” advertisement is the most important indicator of this.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 3 Sayı: 2 |