Genel
anlamıyla reklamcılık; bir ürün veya hizmetin sürümünü arttırmak ya da bir
düşünceye insanları ikna etmek amacıyla bilgi aktarımına dayanan bir iletişim faaliyeti
olarak özetlenebilir. Aracılanmış bir iletişim faaliyeti olan reklamlar, iletişim
teknolojilerindeki gelişmelere paralel bir dönüşüm sürecindedir. Bu dönüşüm
sadece reklamın yapımını ve yapıldığı mecrayı değil aynı zamanda içeriğini de
etkilemekte ve bir çeşitliliğe yol açmaktadır. Çeşitlilik yapım ve yayın
aşamasıyla sınırlı kalmamakta ve reklamda kullanılan dil ve göstergelere de
yansımaktadır. Reklam çekicilikleri bağlamında ortaya çıkan değişimin
yansımalarından biri olarak mizahi çekiciliğin –tıpkı korku çekiciliği gibi- günümüzde
giderek artan bir şekilde reklam metinlerinde ön plana çıkartıldığı
görülmektedir.
Bu
bağlamda, çalışmanın konusu “Türkiye’deki Bankacılık Sektöründe Mizahî
Televizyon Reklamlarının Göstergebilimsel Çözümlemesi” olarak belirlenmiştir.
Çalışmanın konusundan kaynaklı olarak çalışmada Türkiye’de “komedyen” olarak
nitelenen ünlülerin oynadıkları, bankacılık sektörüne ait ve televizyonda
yayınlanan üç reklam filmi, araştırmanın temellendirildiği üç temel hipotezden
yola çıkılarak göstergebilimsel olarak analiz edilmektedir. Amaç tüketime
dayalı kapitalist ekonomik örgütlenme biçiminin, ürünün kendisinin
tüketilmesinden de önce reklam metninin içeriğinin tüketilmesi ile nasıl
başlatıldığını ortaya koymaktır.
Bu
bağlamda, çalışmanın konusu “Türkiye’deki Bankacılık Sektöründe Mizahî
Televizyon Reklamlarının Göstergebilimsel Çözümlemesi” olarak belirlenmiştir.
Çalışmanın konusundan kaynaklı olarak çalışmada Türkiye’de “komedyen” olarak
nitelenen ünlülerin oynadıkları, bankacılık sektörüne ait ve televizyonda
yayınlanan üç reklam filmi, araştırmanın temellendirildiği üç temel hipotezden
yola çıkılarak göstergebilimsel olarak analiz edilmektedir. Amaç tüketime
dayalı kapitalist ekonomik örgütlenme biçiminin, ürünün kendisinin
tüketilmesinden de önce reklam metninin içeriğinin tüketilmesi ile nasıl
başlatıldığını ortaya koymaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | September 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 1 Issue: 1 |