Değişen ve gelişen teknolojik yapı ile birlikte, bireylerin sağlık ve
iletişim olgularına karşı algıları ve etkileşim biçimleri de değişmiştir.
İletişim teknolojilerinin boyut değiştirmesi, dijitalleşmesini ve bu sürecin
sonunda sosyal medya kanallarının kullanım sıklığını ortaya çıkarmıştır. Bu
bağlamda sağlık kurumlarının sağlık iletişimi alanında sosyal medyayı
kullanması kaçınılmaz bir durum olmuştur. Bu alanda hazırlanan çalışmanın ilk
bölümünde iletişim, sağlık ve sağlık iletişimi konularına kavramsal bir çerçeve
çizilerek sağlık iletişiminin geliştirilmesi ve sağlık eğitimi açıklanmaya
çalışılmıştır.
Çalışmanın ikinci bölümde ise sağlık sektöründe bilinen isimlerden biri
olan Acıbadem Hastanesi üzerine çalışılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın bu bölümünde,
rastgele örneklem metoduyla seçilen Acıbadem Hastanesi üzerinde sosyal medya
kullanım düzeyi, derinlemesine mülakat yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır.
Hastane yetkilileri ile birebir yapılan görüşme ile konuya ilişkin farklı
sorular ile detaylı bilgi alınmaya çalışılmış ve analizleri aktarılmaya
çalışılmıştır.
Çalışma, sağlık iletişimi alanında sektör aktörlerinden Acıbadem
Hastanesinin, son yıllarda dijitalleşmenin yaygınlaşmasına bağlı olarak,
teknolojik iletişim kanallarını daha sık kullanılmaya başladığını göstermiştir.
Bu alanda, çalışma için görüşme yapılan hastane yetkilileri, kendilerine özel
birimler oluşturarak, sosyal medya kullanımını doğrudan bu birimler üzerinden
sağlamaktadır. Gelecek yıllarda,
dijitalleşmenin yaygınlaşmasına bağlı olarak, sosyal medya ve diğer teknolojik
iletişim kanalları, sağlık iletişiminde bütün modelleriyle var olacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2019 |
Submission Date | May 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 1 Issue: 2 |