ÖZET
Seçim dönemlerinde bütün siyasi parti liderleri seçmen görüşlerini olumlu etkilemek ve daha fazla oy almak amacıyla miting konuşmaları gerçekleştirmektedir. Siyasi organların sıklıkla başvurduğu propaganda teknikleri bu süreçte egemen iletişim şeklini oluştururken amaç bu teknikler aracılığıyla seçmen kitle üzerinde belirli konularda kamuoyu oluşturmaktır. Buradan hareketle, seçim döneminde siyasal iletişim süreci bağlamında parti liderlerinin miting konuşmaları aracılığıyla kamuoyu oluşturması bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri öncesi Adalet ve Kalkınma Partisi’nin ilk mitingi olan Sivas Mitingi örnekleme alınarak AKP Genel Başkanı ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın miting konuşmasında sarf ettiği söylemler, nitel araştırma yöntemlerinden söylem analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Söz konusu söylemlerden yola çıkarak analiz sonucunda millet, bayrak, vatan gibi kavramların yoğun olarak kullanıldığı ve bu bağlamda seçmen üzerinde birlik, beraberlik duyguları ekseninde bir kamuoyu oluşturulmaya çalışıldığı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Propaganda, Kamuoyu, Seçim, Miting Konuşmaları.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | October 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 1 Issue: 3 |