Dijital medya günümüzde insanların hayatlarında önemli bir yere sahiptir. Arama motorları ise dijital dünyanın en etkin yapı taşlarındandır. Geçmişten bu yana insanların hayatında yer alan bir başka öge ise spordur. Taraftarlık ise insanların spora dâhil olma şekillerindendir. Bu bağlamda sporun desteklenmesi, sponsorluk ve dijital medya unsurları günümüzde yan yana gelmeye başlamıştır. Çalışmanın odaklandığı Fenerbahçe Yandex Arama Motoru söz konusu durumu yansıtmaktadır. Twitter ise dijital medyada insanların bir araya geldiği en popüler olan uygulamalardandır. İnsanların hayatlarına dair farklı türde içerikleri barındıran uygulama toplumlarda etkileşim kurma unsuru olarak kullanılabilmektedir. Bu bağlamda Fenerbahçe Spor Kulübü’nün Twitter hesabı üzerinden Fenerbahçe Yandex paylaşımları çalışmanın ana temasını oluşturmaktadır. Söz konusu çalışmada ise örneklem olarak @Fenerbahce hesabı ele alınmıştır. Fenerbahçe’nin Twitter hesabı netnografi yöntemiyle incelenmiştir. Sonuç olarak FB Yandex Arama motoru Twitter üzerinden genel olarak tanıtım yapmak ve daha çok insana ulaştırılmak istenmiştir. Buna karşın kullanıcıların ve taraftarların arama motoru konusunda çok fazla etkileşimde olmadığı tespit edilmiştir.
Digital media has an important place in people's lives today. Search engines are one of the most effective building blocks of the digital world. Another element that has been in people's lives since the past is sports. Fandom is one of the ways people get involved in sports. In this context, support for sports, sponsorship and digital media elements have started to come together today. Fenerbahçe Yandex Search Engine, which the study focuses on, reflects the situation in question. Twitter is one of the most popular applications where people come together in digital media. The application, which contains different types of content about people's lives, can be used as an element of interaction in societies. In this context, Fenerbahçe Yandex shares on the Twitter account of Fenerbahçe Sports Club constitute the main theme of the study. In the aforementioned study, @Fenerbahce account was taken as a sample. Fenerbahçe's Twitter account was analyzed using netnography. As a result, it was desired to promote and reach more people via the FB Yandex Search engine Twitter. On the other hand, it has been determined that users and fans do not interact much with the search engine.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Volume: 4 Issue: 2 |