Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Extras and Alienation

Yıl 2022, , 52 - 60, 31.12.2022
https://doi.org/10.54089/ecider.1196329

Öz

Extras are a professional profession that emerges within the complex structure of the film industry. Extras have a complex nature that extends beyond professional definitions and often opens to an ambiguous space. It is possible to observe the effects of alienation in people who have been involved in this profession for a long time. In its most general sense, alienation refers to an ontological breaking point, a departure from the confines of the real world. This anomaly, which can be seen in the individual stories of the extras, was examined within the framework of the relevant contacts of the alienation theories.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Agâh, Ö. (1993). 100 Filmde Başlangıcından günümüze Türk Sineması. Bilgi Yayınları: İstanbul.
  • Benjamin, W. (2015). Teknik Olarak Yeniden-Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı (Çev. Gökhan Sarı). İstanbul: Zeplin Yayınları.
  • Betton, G. (1990). Sinema Tarihi (Çev. Şirin Tekeli). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bottomore, T. (1993). Marksist Düşünce Sözlüğü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Debord, G. (1996). Gösteri Toplumu (Çev. Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Fromm, E. (1989). Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum (Çev. Necla arat). İstanbul: Say Yayınları.
  • Gazete, T. C. (2013, 12 26). Ulusal Meslek Standartlarına Dair Tebliğ. s. 28863.
  • Jung, C. G. (2016). Analitik Psikoloji Sözlüğü (Çev. Nur Nirven). İstanbul: Pinhan Yayınları.
  • Kara, M. (2003). Yeşilçam’da Unutulmayan Yüzler. İstanbul: An Yayıncılık.
  • Marshall, G. (2005). Sosyoloji Sözlüğü (Çev. Osman Akınhay, Derya Kömürcü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Max, H., & Adorno, T. W. (2014). Aydınlanmanın Diyalektiği (Çev. Nihat Ülner, Elif Öztarhan Karadoğan) . İstanbul: Kabalcı.
  • Monaco, J. (. (2002). Bir Film Nasıl Okunur. İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
  • Onaran, A. Ş. (1994). Türk Sineması/ Cilt 1. İstanbul: Kitle Yayınları.
  • Özgüç, A. (1990). Türk Sinemasında İlkler. İstanbul: Yılmaz Yayınları A.Ş.
  • Refiğ, H. (1996). Türk Sinemasının Yükseliş ve Çöküşü Üzerine Bazı Düşünceler. S. M. Dinçer içinde, Türk Sineması Üzerine Düşünceler (s. 177-187). Ankara: Doruk Yayımcılık.
  • Scognamillo, G. (1987). Türk Sinema Tarihi/Cilt 1. İstanbul: Metis.
  • Scognamillo, G. (1996). Türk Sineması'nın Bugünü ve Yarını. S. M. Dinçer içinde, Türk Sineması Üzerine Düşünceler (s. 243-250). Ankara: Doruk Yayımcılık.
  • Scognamillo, G. (1997). Dünya Sinema Sanayii. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Slide, A. (2012). Hoollywood Unknowns. Mississippi: The University Press of Mississippi.
  • Teksoy, R. (2009). Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi cilt 1. İstanbul: Oğlak Yayıncılık.

Figüranlar ve Yabancılaşma Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2022, , 52 - 60, 31.12.2022
https://doi.org/10.54089/ecider.1196329

Öz

Yabancılaşma sosyal bilimlerin yaygın teorilerinden biri olarak oldukça geniş bir alanda karşılık bulmaktadır. Bu çalışmada söz konusu teorilerin muhtelif varyasyonları incelenerek sinema sektörünü ikincil bir değer olarak işgal eden figüranların mesleki, bireysel ve sosyal alanlarda maruz kaldıkları yabancılaşma sürecinin sebeplerine ve sonuçlarına değinilmiştir. Modern hayatın temel sorunlarından biri olan yabancılaşma film yapım süreçlerinin organizasyon hiyerarşisi içinde son derece katı bir kast sistemiyle karşılaşan figüranların dünyasında psikolojik, sosyal ve mesleki kırılmalara yol açarak reel dünyanın sınırlarından keskin kopuşlara neden olmaktadır. Sinema sektöründeki çalışma prensipleriyle oyunculuğun performatif doğasının kesiştiği noktada keskin konturlar çizerek belirginleşen yabancılaşma süreci pek çok figüran için bir mesleki deformasyon olduğu kadar aynı zamanda yabancılaşmanın bariz sonuçlarından biri olarak görülen kişilik kaybının yarattığı sürecin ifadesidir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Agâh, Ö. (1993). 100 Filmde Başlangıcından günümüze Türk Sineması. Bilgi Yayınları: İstanbul.
  • Benjamin, W. (2015). Teknik Olarak Yeniden-Üretilebilirlik Çağında Sanat Yapıtı (Çev. Gökhan Sarı). İstanbul: Zeplin Yayınları.
  • Betton, G. (1990). Sinema Tarihi (Çev. Şirin Tekeli). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Bottomore, T. (1993). Marksist Düşünce Sözlüğü. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Debord, G. (1996). Gösteri Toplumu (Çev. Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Fromm, E. (1989). Yeni Bir İnsan Yeni Bir Toplum (Çev. Necla arat). İstanbul: Say Yayınları.
  • Gazete, T. C. (2013, 12 26). Ulusal Meslek Standartlarına Dair Tebliğ. s. 28863.
  • Jung, C. G. (2016). Analitik Psikoloji Sözlüğü (Çev. Nur Nirven). İstanbul: Pinhan Yayınları.
  • Kara, M. (2003). Yeşilçam’da Unutulmayan Yüzler. İstanbul: An Yayıncılık.
  • Marshall, G. (2005). Sosyoloji Sözlüğü (Çev. Osman Akınhay, Derya Kömürcü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Max, H., & Adorno, T. W. (2014). Aydınlanmanın Diyalektiği (Çev. Nihat Ülner, Elif Öztarhan Karadoğan) . İstanbul: Kabalcı.
  • Monaco, J. (. (2002). Bir Film Nasıl Okunur. İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
  • Onaran, A. Ş. (1994). Türk Sineması/ Cilt 1. İstanbul: Kitle Yayınları.
  • Özgüç, A. (1990). Türk Sinemasında İlkler. İstanbul: Yılmaz Yayınları A.Ş.
  • Refiğ, H. (1996). Türk Sinemasının Yükseliş ve Çöküşü Üzerine Bazı Düşünceler. S. M. Dinçer içinde, Türk Sineması Üzerine Düşünceler (s. 177-187). Ankara: Doruk Yayımcılık.
  • Scognamillo, G. (1987). Türk Sinema Tarihi/Cilt 1. İstanbul: Metis.
  • Scognamillo, G. (1996). Türk Sineması'nın Bugünü ve Yarını. S. M. Dinçer içinde, Türk Sineması Üzerine Düşünceler (s. 243-250). Ankara: Doruk Yayımcılık.
  • Scognamillo, G. (1997). Dünya Sinema Sanayii. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Slide, A. (2012). Hoollywood Unknowns. Mississippi: The University Press of Mississippi.
  • Teksoy, R. (2009). Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi cilt 1. İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Radyo-Televizyon
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilal Sert 0000-0003-2343-2829

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Sert, B. (2022). Figüranlar ve Yabancılaşma Üzerine Bir İnceleme. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 4(2), 52-60. https://doi.org/10.54089/ecider.1196329