Küreselleşen pazarlardaki artan rekabet sonucu, ürün sayısı artmış ve bu ürünleri birbirinden ayırma ihtiyacı meydana gelmiştir. Bu nedenle işletmeler, hem ürünlerini diğer ürünlerden ayırt etme hem de tüketiciye vaat ettikleri belli bir kalite düzeyini koruma düşüncesi ile marka ve marka yönetimi faaliyetlerine önem vermektedir. Buradan hareketle bu çalışma ile son yıllarda globalleşen pazarlama ile birlikte artan rekabet koşullarında giderek önem kazanan marka ve marka yönetimi kavramlarını inceleyen makalelerin literatür taramasının yapılması amaçlanmıştır. Çalışmanın ana kütlesini 2013-2021 yılları arasında pazarlama konulu marka kavramının yer aldığı DergiPark’ta yayımlanan 61 makale oluşturmaktadır. Literatür incelemesi sonucunda çalışmaların en çok marka bağlılığı ve marka değeri üzerinde yoğunlaştığı anlaşılmaktadır. Marka performansı, marka tutumu, marka denkliği, marka aşkı, marka evangelizmi ve marka misillemesi konulu çalışmaların az sayıda olduğu tespit edilmiş ve çalışmalarda daha çok nicel araştırma yönteminin kullanıldığı belirlenmiştir. İncelemede literatür analizi şeklinde tek çalışmaya rastlanılmış ancak bu çalışmanın da sadece doktora tezlerini içerdiğinden literatürdeki boşluğun doldurulması istenmiştir.
The number of items has increased as a result of greater rivalry in globalizing marketplaces, and the necessity to differentiate these products from one another has arisen. As a result, businesses place a premium on brand and brand management operations in order to distinguish their products from competitors while also ensuring that the consumer receives the quality they expect. From this perspective, the purpose of this study is to conduct a literature analysis of papers that examine the ideas of brand and brand management, which have become increasingly relevant in recent years as a result of increased rivalry with international marketing. The study's primary body comprises of 61 articles published in DergiPark between 2013 and 2021 that cover the topic of brand on marketing. According to the findings of the literature study, research mostly focus on brand loyalty and brand value. There are few research on brand performance, brand attitude, brand equity, brand love, and brand loyalty. There are few studies on brand performance, brand attitude, brand equity, brand love, brand evangelism, and brand retaliation, and more quantitative research methodologies are utilized in the studies, according to the findings. Only one literature analysis research was found in the review, but because it only comprised doctoral theses, it was requested to fill the gap in the literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |