Son
zamanlarda giderek artan bir ilgiyle karşılaşan sağlık turizmi, “kendi
ülkesinde ya da şehrinde bulunmayan sağlık hizmetini başka bir yerden almak
için seyahat edilmesi” olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada sağlık turizminin
Türkiye’de yayımlanan günlük, yerel, bölgesel ve yaygın nitelikteki gazetelerde
nasıl yer bulduğu içerik analizi uygulamasına dayalı olarak incelenmiştir.
Çalışmada 20 Ocak 2010 ve 20
Ağustos 2015 yılları arasında 172 gazetede konuyla ilgili 369 yazının
yayımlandığı tespit edilmiştir. Bulgular konunun her geçen yıl gazetelerin bu
konuya daha fazla yer ayırmaya başladığını, en çok Dünya gazetesinin konuya
ilgi gösterdiğini, bu yazılara en çok iş adamları ve özel sektör
temsilcilerinin kaynaklık ettiğini ortaya koymaktadır. Yazı içeriklerinde de en
çok ekonomik yatırım ve pazarlama faaliyetleri işlenmiştir. Bu boyutlarıyla
konunun daha çok ticari boyutunun dikkat çekici olduğu anlaşılmaktadır. Konunun
daha çok bahar aylarında gazetelerde yer bulması tatil yapma isteğinin de
sağlık turizmine rağbeti arttırdığını düşündürmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 1 Sayı: 1 |