Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlamada Marka Yönetimi Üzerine Literatür Taraması

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 87 - 112, 31.12.2021
https://doi.org/10.54089/ecider.995824

Öz

Küreselleşen pazarlardaki artan rekabet sonucu, ürün sayısı artmış ve bu ürünleri birbirinden ayırma ihtiyacı meydana gelmiştir. Bu nedenle işletmeler, hem ürünlerini diğer ürünlerden ayırt etme hem de tüketiciye vaat ettikleri belli bir kalite düzeyini koruma düşüncesi ile marka ve marka yönetimi faaliyetlerine önem vermektedir. Buradan hareketle bu çalışma ile son yıllarda globalleşen pazarlama ile birlikte artan rekabet koşullarında giderek önem kazanan marka ve marka yönetimi kavramlarını inceleyen makalelerin literatür taramasının yapılması amaçlanmıştır. Çalışmanın ana kütlesini 2013-2021 yılları arasında pazarlama konulu marka kavramının yer aldığı DergiPark’ta yayımlanan 61 makale oluşturmaktadır. Literatür incelemesi sonucunda çalışmaların en çok marka bağlılığı ve marka değeri üzerinde yoğunlaştığı anlaşılmaktadır. Marka performansı, marka tutumu, marka denkliği, marka aşkı, marka evangelizmi ve marka misillemesi konulu çalışmaların az sayıda olduğu tespit edilmiş ve çalışmalarda daha çok nicel araştırma yönteminin kullanıldığı belirlenmiştir. İncelemede literatür analizi şeklinde tek çalışmaya rastlanılmış ancak bu çalışmanın da sadece doktora tezlerini içerdiğinden literatürdeki boşluğun doldurulması istenmiştir.

Kaynakça

  • Ahmedov, A. (2020). Reklamlarda ünlü ve marka arasındaki uyumun tüketicilerin satın alma niyetine ve marka sadakatine etkisi. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), 168-187.
  • Akgün, V., & Tekin, M. (2019). Çalışanlar açısından kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının marka değeri üzerine etkilerini ölçmeye yönelik bir saha çalışması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18 (2) , 638-661.
  • Aksoy, H. (2018). Sponsor marka kimlik uyumunun marka imaj transferi üzerine etkisi: çoklu fuar sponsorluğunun analizi. Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 17 (4), 1456-1473.
  • Aksoy, M. (2020). Kurumsal sürdürülebilirlik performansı ve marka performansı arasındaki ilişki: borsa istanbul örneği. Research Journal Of Business And Management, 7 (3), 139-148.
  • Altan, T, & Yanar Gürce, M . (2020). Genel kurumsal sosyal sorumluluk algısı ve genel iş etiği algısının marka tutumu ve satın alma niyetine etkisi. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1) , 4-15.
  • Aslan, R. & Özbeyaz, A. (2019). Satın alma sürecinde marka bağımlılığı üzerine bir araştırma: Adıyaman üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (3) , 1967-1990.
  • Atıgan, F. (2019). Marka kişiliğinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi, bisküvi ve gofret sektöründe bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 10 (24) , 333-348.
  • Avcı, M, & Keser, E . (2020). Marka prestiji ve marka kredibilitesinin tüketici temelli marka değeri üzerindeki etkisi. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3 (2).
  • Balıkçıoğlu, B, & Kıyak, F. (2019). Marka nefretinin nedenleri ve sonuçları üzerine antakya’da görgül bir çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), 225-243.
  • Baş, M, & Şahin, Ş . (2013). Yabancı marka isimlerinin internet tüketicisinin satın alma davranışları üzerine etkisi: teknolojik ürünler üzerine bir araştırma. Journal Of Internet Applications And Management, 4 (2) , 21-47. Çağlıyan, V, & Yılmaz, N. (2020). Algılanan yenilikçilik, işletmeye duyulan güven ve marka sadakati üzerine bir araştırma. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21) , 253-276.
  • Çakır, M. (2018). Hizmet sektöründe marka farkındalığının avrasyalı turistik tüketiciler üzerindeki önemi: marka kentler. Kapadokya Akademik Bakış, 2 (1) , 61-74.
  • Çelikkol, Ş. (2021). Marka bağımlılığının satın alma niyetine etkisinde referans grubunun düzenleyici rolü: genç yetişkinler üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (78) , 745-757.
  • Çınar, D. (2019). Dijital ortamda yapılan reklam harcamalarına yönelik algılamaların tüketici-marka bağlılığı boyutları üzerindeki etkisi. Academic Review Of Humanities And Social Sciences, 2 (2) , 88-108.
  • Çifci, D., Cop, P., & Gönenir, E . (2019). Tüketicilerin online marka topluluklarına katılımları üzerinde öz benlik uyumunun rolü. İşletme Bilimi Dergisi, 7 (3) , 553-573.
  • Dalgıç, T., & Tiltay, M. (2020). Otomotiv sektöründe marka bağlılığı: toyota türkiye hayran topluluğu üzerine netnografik bir araştırma. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7 (1) , 331-359.
  • Demirağ, B., & Çavuşoğlu, S . (2019). Marka imajının tutumsal marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi: Bingöl otelleri örneği. Tourism and Recreation , 1 (1) , 15-22.
  • Demirağ, B., & Çavuşoğlu, S. (2020). Marka kaçınması, marka nefreti ve satın alma niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi: spor giyim tercih eden tüketicilere yönelik bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4 (3) , 577-602.
  • Deniz, E. (2019). Spor sponsorluğu ile marka imajı ve marka değeri arasındaki ilişki: nicel bir araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (3) , 2203-2228.
  • Doğanlı, B. (2021). Market markalı ürünlerin marka algısı ve tüketici kümeleri. Fiscaoeconomia, 5 (1) , 324-342.
  • Dülek, B. (2021). Tüketicilerin marka kaçınması davranışlarının demografik değişkenler açısından değerlendirilmesi: Van ili örneği. Joeep: Journal Of Emerging Economies And Policy, 6 (1) , 222-232.
  • Dülek, B., & Aydın, İ . (2020). Effect of socıal medıa marketıng on e-wom, brand loyalty, and purchase ıntent. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20) , 271-288.
  • Efe, A, & Ventura, K . (2020). Instagramda marka imajı yaratmada etkileyici kişiler ve müşteri etkileşimi: sponsorlu ürün yorumlarının analizine yönelik bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11 (27) , 541-554.
  • Elagoz, İ., & Yücekaya, P . (2019). Ağızdan ağıza iletişimin tüketici temelli marka değerine etkisi: elektronik ürünler pazarında z nesli üzerine bir araştırma. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (2) , 94-107.
  • Ercan, Ö. (2020). Markov zincirleri modellemesi ile gençlerin spor ayakkabı marka tercihlerinin belirlenmesi. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 3 (2) , 131-141.
  • Ercis, A., Aykut, O., & Yildiz, T . (2019). Benlik-marka bağının marka sadakati üzerindeki etkisinde marka aşkı ve deneyiminin aracılık rolü. Pressacademia Procedia, 9 (1) , 285-294.
  • Eren, B. (2020). On-lıne perakende sektöründe uygulanan parasal ve parasal olmayan satış promosyonlarının marka ederine etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23 (44) , 1133-1167.
  • Görbüz, E., & Başkol, M . (2019). Perakendeci marka sadakatini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi, 4 (2), 172-201.
  • Güler B. S., & Arıkan, E . (2021). Tüketicilerin bütünleşik pazarlama iletişimi ile reklam ve parasal satış promosyonlarının kullanılmasına yönelik algılarının marka denkliği üzerindeki etkileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (77) , 217-239.
  • İpçioğlu, İ., & Arpa, D . (2020). Marka değeri ile kurumsal itibar ilişkisinin incelenmesine yönelik bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4 (3) , 821-841.
  • İrfanoğlu, M. (2021). Tüketmeme: neden bazı tüketiciler finansal güce sahipken, bilinçli bir şekilde marka kaçınması çerçevesinde tüketmeme eğilimi gösterirler?. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 22 (2) , 53-71.
  • Kahraman, M., & Dağlı, S. (2019). Marka algısı, müşteri memnuniyeti ve marka tercihi ilişkisinin x ve y kuşağına göre incelenmesi. Uluslararası Ekonomi İşletme Ve Politika Dergisi , 3 (2) , 381-398 . Doı: 10.29216/Ueip.624842
  • Karataş A.Ö., & Bekci, İ . (2017). Bulanık ahp yöntemi ile finansal marka değerleme modellerinin tespiti: bankacılık sektöründe bir uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (75), 31-54.
  • Koçak, A., & Bayraktar, A. (2019). Marka menşei tanıma doğruluğu kavramı ve mısır pazarındakı türk markaları üzerine bir araştırma. Journal Of Research İn Business, 4 (2) , 111-123.
  • Koçan, M.,& Gerekan, B . (2017). Faaliyet Gider Türlerinin Marka Değeri Üzerine Etkisi: Brand Fınance Turkey-100’de Yer Alan Şirketlere Yönelik Bir Araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19 (4) , 884-914.
  • Meriç, K., & Yüce, A . (2021). Marka bilgisi ve tüketici-marka ilginliğinin marka evangelizmine etkisinde dışa dönüklük ve deneyime açıklık kişilik özelliklerinin rolü. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , 14 (2) , 359-388.
  • Müftüoğlu, M., & Ünal, S . (2021). Tüketicilerin marka nefretinin marka misillemesi bağlamında incelenmesi. Journal Of Business Innovation And Governance, 4 (1) , 42-56.
  • Nergiz, E., & Çetindağ, F. (2019). Uluslararası pazarlamada markalaşmanın önemi: mavi jeans örneği. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 24-39.
  • Onan, G. (2017). Bankacılık sektöründe hizmet kalitesinin marka bağlılığı üzerine etkisi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7 (3) , 529-538.
  • Öcel, Y. (2019). Türkiye’de marka ile ilgili yazılan doktora tezlerinin bibliyometrik incelenmesi. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3 (1) , 38-49.
  • Önder, C. (2019). Şirket ve bankaların marka değeri ile mali performansları üzerine bir araştırma. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 3 (8) , 22-36.
  • Özden, A. (2020). The relatıonshıp between consumers’ tendency to forgıve and theır brand loyalty: a new strategy proposal. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 11 Sayı: Ek, 134-149.
  • Özer, Ö. (2019). Arketipsel marka kişiliğinin tüketicinin satın alma niyeti üzerindeki etkisi. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3 (2) , 85-107.
  • Özdemir, S., Kayhan, R., & Aksoy Özer, İ. (2021). Pandemi (covid-19) döneminde kaynak güvenilirliği boyutlarının, elektronik ağızdan ağıza iletişimin ve marka imajı boyutlarının tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi: ınstagram fenomenleri üzerine bir araştırma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14 (1) , 113-146.
  • Öztürk, A., & Balyaş, B . (2021). Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 5 (1) , 136-155.
  • Paksoy, H., Özbezek, B., & Gül, M. (2020). Scale development study for determınıng the brand equıty of academıcs. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 5 (11) , 53-68.
  • Sargın, S., & Leblebici KL. (2020). Marka kişiliği ve benlik saygısı kavramlarının tüketici satın alma tarzları üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (50) , 23-57.
  • Sarıçiçek, R., Çokay Çopuroğlu, F., & Korkmaz, İ . (2017). Brand ıdentity and brand ımage of consumers in retro marketing context: a research on gaun academicians. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (2) , 345-358.
  • Soyaltın, T., & Turkyılmaz, C . (2021). Retro müziğin tüketiciler üzerinde marka algısı yaratmadaki etkilerinin nöropazarlama çerçevesinde incelenmesi. Pressacademia Procedia, 13 (1) , 107-108.
  • Türk, Z. (2021). Tüketicilerin ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinde marka sadakati ve markaya yönelik algılanan kalitenin etkisi üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11 (1) , 1-27.
  • Uğur, U., & Sarıoğlu US . (2020). Kişilik özelliklerinin marka değiştirme davranışı üzerine etkisi: bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16 (1) , 160-170.
  • Yaprak, İ., & Dursun, Y. (2018). Tüketicilerin kişilik özelliklerinin marka sadakati ile ilişkisi: kayseri’de yaşayan üniversite öğrencileri üzerinde bir uygulama. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17 (2) , 618-632.
  • Yavuzalp M.A., & Aydın, A. (2021). Marka otantikliği ve marka sadakati arasındaki ilişkide marka aşkının düzenleyici rolü. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14 (1) , 83-112.
  • Yayman, F. (2021). Bankacılık hizmetlerinde marka algıları ve hizmet kalitesinin algılanan değer, müşteri tatmini ve bağlılığına etkileri. Journal of Management Marketing and Logistics , 8 (1) , 34-52.
  • Yıldız, E., & Günaydın, R. (2019). Marka aşkının öncülleri ve sonuçları: doğu karadeniz bölgesinde bir uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6 (2) , 323-338.
  • Yıldız, E., & Koçan, M. (2019). Tüketici etnosentrizmi, algılanan kalite ve marka sadakatinin marka kişiliği üzerindeki etkisi: krem çikolata tüketicileri üzerine bir uygulama. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (17) , 309-326.
  • Yıldız, E., & Kırmızıbiber, A. (2020). Marka logolarının marka özgünlüğü üzerindeki etkileri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10 (3) , 749-761.
  • Yıldız, S., & Avcı, İ . (2019). Tüketici temelli marka değerinin taklit markalı ürün algısı üzerindeki etkisi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (17) , 189-214.
  • Yılmazer, E., & Nart, S. (2020). Erkek hazır giyim sektöründe tüketici temelli marka değerinin ölçülmesine yönelik bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (1) , 73-93.
  • Yüce, A., Samsa, Ç., & Meriç, K . (2019). Effects of nostalgıa proneness on consumer-based brand equıty: a case study on the eastern express. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (1) , 199-212.

Literature Review on Brand Management in Marketing

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 87 - 112, 31.12.2021
https://doi.org/10.54089/ecider.995824

Öz

The number of items has increased as a result of greater rivalry in globalizing marketplaces, and the necessity to differentiate these products from one another has arisen. As a result, businesses place a premium on brand and brand management operations in order to distinguish their products from competitors while also ensuring that the consumer receives the quality they expect. From this perspective, the purpose of this study is to conduct a literature analysis of papers that examine the ideas of brand and brand management, which have become increasingly relevant in recent years as a result of increased rivalry with international marketing. The study's primary body comprises of 61 articles published in DergiPark between 2013 and 2021 that cover the topic of brand on marketing. According to the findings of the literature study, research mostly focus on brand loyalty and brand value. There are few research on brand performance, brand attitude, brand equity, brand love, and brand loyalty. There are few studies on brand performance, brand attitude, brand equity, brand love, brand evangelism, and brand retaliation, and more quantitative research methodologies are utilized in the studies, according to the findings. Only one literature analysis research was found in the review, but because it only comprised doctoral theses, it was requested to fill the gap in the literature.

Kaynakça

  • Ahmedov, A. (2020). Reklamlarda ünlü ve marka arasındaki uyumun tüketicilerin satın alma niyetine ve marka sadakatine etkisi. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), 168-187.
  • Akgün, V., & Tekin, M. (2019). Çalışanlar açısından kurumsal itibar yönetimi uygulamalarının marka değeri üzerine etkilerini ölçmeye yönelik bir saha çalışması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 18 (2) , 638-661.
  • Aksoy, H. (2018). Sponsor marka kimlik uyumunun marka imaj transferi üzerine etkisi: çoklu fuar sponsorluğunun analizi. Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 17 (4), 1456-1473.
  • Aksoy, M. (2020). Kurumsal sürdürülebilirlik performansı ve marka performansı arasındaki ilişki: borsa istanbul örneği. Research Journal Of Business And Management, 7 (3), 139-148.
  • Altan, T, & Yanar Gürce, M . (2020). Genel kurumsal sosyal sorumluluk algısı ve genel iş etiği algısının marka tutumu ve satın alma niyetine etkisi. 19 Mayıs Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1) , 4-15.
  • Aslan, R. & Özbeyaz, A. (2019). Satın alma sürecinde marka bağımlılığı üzerine bir araştırma: Adıyaman üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (3) , 1967-1990.
  • Atıgan, F. (2019). Marka kişiliğinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi, bisküvi ve gofret sektöründe bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 10 (24) , 333-348.
  • Avcı, M, & Keser, E . (2020). Marka prestiji ve marka kredibilitesinin tüketici temelli marka değeri üzerindeki etkisi. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 3 (2).
  • Balıkçıoğlu, B, & Kıyak, F. (2019). Marka nefretinin nedenleri ve sonuçları üzerine antakya’da görgül bir çalışma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), 225-243.
  • Baş, M, & Şahin, Ş . (2013). Yabancı marka isimlerinin internet tüketicisinin satın alma davranışları üzerine etkisi: teknolojik ürünler üzerine bir araştırma. Journal Of Internet Applications And Management, 4 (2) , 21-47. Çağlıyan, V, & Yılmaz, N. (2020). Algılanan yenilikçilik, işletmeye duyulan güven ve marka sadakati üzerine bir araştırma. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (21) , 253-276.
  • Çakır, M. (2018). Hizmet sektöründe marka farkındalığının avrasyalı turistik tüketiciler üzerindeki önemi: marka kentler. Kapadokya Akademik Bakış, 2 (1) , 61-74.
  • Çelikkol, Ş. (2021). Marka bağımlılığının satın alma niyetine etkisinde referans grubunun düzenleyici rolü: genç yetişkinler üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (78) , 745-757.
  • Çınar, D. (2019). Dijital ortamda yapılan reklam harcamalarına yönelik algılamaların tüketici-marka bağlılığı boyutları üzerindeki etkisi. Academic Review Of Humanities And Social Sciences, 2 (2) , 88-108.
  • Çifci, D., Cop, P., & Gönenir, E . (2019). Tüketicilerin online marka topluluklarına katılımları üzerinde öz benlik uyumunun rolü. İşletme Bilimi Dergisi, 7 (3) , 553-573.
  • Dalgıç, T., & Tiltay, M. (2020). Otomotiv sektöründe marka bağlılığı: toyota türkiye hayran topluluğu üzerine netnografik bir araştırma. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7 (1) , 331-359.
  • Demirağ, B., & Çavuşoğlu, S . (2019). Marka imajının tutumsal marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi: Bingöl otelleri örneği. Tourism and Recreation , 1 (1) , 15-22.
  • Demirağ, B., & Çavuşoğlu, S. (2020). Marka kaçınması, marka nefreti ve satın alma niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi: spor giyim tercih eden tüketicilere yönelik bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4 (3) , 577-602.
  • Deniz, E. (2019). Spor sponsorluğu ile marka imajı ve marka değeri arasındaki ilişki: nicel bir araştırma. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (3) , 2203-2228.
  • Doğanlı, B. (2021). Market markalı ürünlerin marka algısı ve tüketici kümeleri. Fiscaoeconomia, 5 (1) , 324-342.
  • Dülek, B. (2021). Tüketicilerin marka kaçınması davranışlarının demografik değişkenler açısından değerlendirilmesi: Van ili örneği. Joeep: Journal Of Emerging Economies And Policy, 6 (1) , 222-232.
  • Dülek, B., & Aydın, İ . (2020). Effect of socıal medıa marketıng on e-wom, brand loyalty, and purchase ıntent. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20) , 271-288.
  • Efe, A, & Ventura, K . (2020). Instagramda marka imajı yaratmada etkileyici kişiler ve müşteri etkileşimi: sponsorlu ürün yorumlarının analizine yönelik bir çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 11 (27) , 541-554.
  • Elagoz, İ., & Yücekaya, P . (2019). Ağızdan ağıza iletişimin tüketici temelli marka değerine etkisi: elektronik ürünler pazarında z nesli üzerine bir araştırma. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (2) , 94-107.
  • Ercan, Ö. (2020). Markov zincirleri modellemesi ile gençlerin spor ayakkabı marka tercihlerinin belirlenmesi. R&S - Research Studies Anatolia Journal, 3 (2) , 131-141.
  • Ercis, A., Aykut, O., & Yildiz, T . (2019). Benlik-marka bağının marka sadakati üzerindeki etkisinde marka aşkı ve deneyiminin aracılık rolü. Pressacademia Procedia, 9 (1) , 285-294.
  • Eren, B. (2020). On-lıne perakende sektöründe uygulanan parasal ve parasal olmayan satış promosyonlarının marka ederine etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23 (44) , 1133-1167.
  • Görbüz, E., & Başkol, M . (2019). Perakendeci marka sadakatini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi, 4 (2), 172-201.
  • Güler B. S., & Arıkan, E . (2021). Tüketicilerin bütünleşik pazarlama iletişimi ile reklam ve parasal satış promosyonlarının kullanılmasına yönelik algılarının marka denkliği üzerindeki etkileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (77) , 217-239.
  • İpçioğlu, İ., & Arpa, D . (2020). Marka değeri ile kurumsal itibar ilişkisinin incelenmesine yönelik bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4 (3) , 821-841.
  • İrfanoğlu, M. (2021). Tüketmeme: neden bazı tüketiciler finansal güce sahipken, bilinçli bir şekilde marka kaçınması çerçevesinde tüketmeme eğilimi gösterirler?. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 22 (2) , 53-71.
  • Kahraman, M., & Dağlı, S. (2019). Marka algısı, müşteri memnuniyeti ve marka tercihi ilişkisinin x ve y kuşağına göre incelenmesi. Uluslararası Ekonomi İşletme Ve Politika Dergisi , 3 (2) , 381-398 . Doı: 10.29216/Ueip.624842
  • Karataş A.Ö., & Bekci, İ . (2017). Bulanık ahp yöntemi ile finansal marka değerleme modellerinin tespiti: bankacılık sektöründe bir uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (75), 31-54.
  • Koçak, A., & Bayraktar, A. (2019). Marka menşei tanıma doğruluğu kavramı ve mısır pazarındakı türk markaları üzerine bir araştırma. Journal Of Research İn Business, 4 (2) , 111-123.
  • Koçan, M.,& Gerekan, B . (2017). Faaliyet Gider Türlerinin Marka Değeri Üzerine Etkisi: Brand Fınance Turkey-100’de Yer Alan Şirketlere Yönelik Bir Araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19 (4) , 884-914.
  • Meriç, K., & Yüce, A . (2021). Marka bilgisi ve tüketici-marka ilginliğinin marka evangelizmine etkisinde dışa dönüklük ve deneyime açıklık kişilik özelliklerinin rolü. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , 14 (2) , 359-388.
  • Müftüoğlu, M., & Ünal, S . (2021). Tüketicilerin marka nefretinin marka misillemesi bağlamında incelenmesi. Journal Of Business Innovation And Governance, 4 (1) , 42-56.
  • Nergiz, E., & Çetindağ, F. (2019). Uluslararası pazarlamada markalaşmanın önemi: mavi jeans örneği. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 24-39.
  • Onan, G. (2017). Bankacılık sektöründe hizmet kalitesinin marka bağlılığı üzerine etkisi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7 (3) , 529-538.
  • Öcel, Y. (2019). Türkiye’de marka ile ilgili yazılan doktora tezlerinin bibliyometrik incelenmesi. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3 (1) , 38-49.
  • Önder, C. (2019). Şirket ve bankaların marka değeri ile mali performansları üzerine bir araştırma. Bankacılık ve Sermaye Piyasası Araştırmaları Dergisi, 3 (8) , 22-36.
  • Özden, A. (2020). The relatıonshıp between consumers’ tendency to forgıve and theır brand loyalty: a new strategy proposal. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 11 Sayı: Ek, 134-149.
  • Özer, Ö. (2019). Arketipsel marka kişiliğinin tüketicinin satın alma niyeti üzerindeki etkisi. Ahi Evran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3 (2) , 85-107.
  • Özdemir, S., Kayhan, R., & Aksoy Özer, İ. (2021). Pandemi (covid-19) döneminde kaynak güvenilirliği boyutlarının, elektronik ağızdan ağıza iletişimin ve marka imajı boyutlarının tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi: ınstagram fenomenleri üzerine bir araştırma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14 (1) , 113-146.
  • Öztürk, A., & Balyaş, B . (2021). Reklam müziğinin marka bilinirliği ve satın alma niyetine etkisi. Uluslararası Ekonomi İşletme ve Politika Dergisi, 5 (1) , 136-155.
  • Paksoy, H., Özbezek, B., & Gül, M. (2020). Scale development study for determınıng the brand equıty of academıcs. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 5 (11) , 53-68.
  • Sargın, S., & Leblebici KL. (2020). Marka kişiliği ve benlik saygısı kavramlarının tüketici satın alma tarzları üzerindeki etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , (50) , 23-57.
  • Sarıçiçek, R., Çokay Çopuroğlu, F., & Korkmaz, İ . (2017). Brand ıdentity and brand ımage of consumers in retro marketing context: a research on gaun academicians. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (2) , 345-358.
  • Soyaltın, T., & Turkyılmaz, C . (2021). Retro müziğin tüketiciler üzerinde marka algısı yaratmadaki etkilerinin nöropazarlama çerçevesinde incelenmesi. Pressacademia Procedia, 13 (1) , 107-108.
  • Türk, Z. (2021). Tüketicilerin ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinde marka sadakati ve markaya yönelik algılanan kalitenin etkisi üzerine bir araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11 (1) , 1-27.
  • Uğur, U., & Sarıoğlu US . (2020). Kişilik özelliklerinin marka değiştirme davranışı üzerine etkisi: bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 16 (1) , 160-170.
  • Yaprak, İ., & Dursun, Y. (2018). Tüketicilerin kişilik özelliklerinin marka sadakati ile ilişkisi: kayseri’de yaşayan üniversite öğrencileri üzerinde bir uygulama. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17 (2) , 618-632.
  • Yavuzalp M.A., & Aydın, A. (2021). Marka otantikliği ve marka sadakati arasındaki ilişkide marka aşkının düzenleyici rolü. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14 (1) , 83-112.
  • Yayman, F. (2021). Bankacılık hizmetlerinde marka algıları ve hizmet kalitesinin algılanan değer, müşteri tatmini ve bağlılığına etkileri. Journal of Management Marketing and Logistics , 8 (1) , 34-52.
  • Yıldız, E., & Günaydın, R. (2019). Marka aşkının öncülleri ve sonuçları: doğu karadeniz bölgesinde bir uygulama. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6 (2) , 323-338.
  • Yıldız, E., & Koçan, M. (2019). Tüketici etnosentrizmi, algılanan kalite ve marka sadakatinin marka kişiliği üzerindeki etkisi: krem çikolata tüketicileri üzerine bir uygulama. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (17) , 309-326.
  • Yıldız, E., & Kırmızıbiber, A. (2020). Marka logolarının marka özgünlüğü üzerindeki etkileri. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 10 (3) , 749-761.
  • Yıldız, S., & Avcı, İ . (2019). Tüketici temelli marka değerinin taklit markalı ürün algısı üzerindeki etkisi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (17) , 189-214.
  • Yılmazer, E., & Nart, S. (2020). Erkek hazır giyim sektöründe tüketici temelli marka değerinin ölçülmesine yönelik bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (1) , 73-93.
  • Yüce, A., Samsa, Ç., & Meriç, K . (2019). Effects of nostalgıa proneness on consumer-based brand equıty: a case study on the eastern express. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6 (1) , 199-212.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mualla Akçadağ 0000-0002-0785-3976

Zerrin Işıksal 0000-0001-9364-5390

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 15 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akçadağ, M., & Işıksal, Z. (2021). Pazarlamada Marka Yönetimi Üzerine Literatür Taraması. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 3(2), 87-112. https://doi.org/10.54089/ecider.995824