Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gönüllü Sadelik ve Anlam Arayışı: Perfect Days Filminin Yapısökümü

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 35
https://doi.org/10.54089/ecider.1565008

Öz

Günümüzde artan tüketim alışkanlıkları ve değişen yaşam biçimleri karşısında bireylerin hayatlarında paylarını azaltarak yaşamaya çalışmaları önemlidir. Gönüllü sadelik, bireylerin modern yaşamın karmaşasından uzaklaşarak daha minimal, sade ve anlam dolu bir yaşam anlayışını benimsemesini ifade eder. Bu çalışma, Wim Wenders’ın Perfect Days (2023) filmi üzerinden gönüllü sadelik kavramını derinlemesine analiz etmeyi ve bu bağlamda tartışmaya açmayı hedeflemektedir. Araştırmada, gönüllü sadeliğin birey üzerindeki etkileri ve bu anlayışın sinemadaki yansımaları incelenerek, sinema aracılığıyla bireyin içsel huzur arayışı ve toplumsal baskılara karşı duruşu anlaşılmaya çalışılmaktadır. Yapısöküm ve doküman analizi yöntemleri kullanılarak, filmdeki anlatı dili, karakter gelişimi ve tematik unsurlar detaylı bir biçimde ele alınmaktadır. Perfect Days filmi, bireysel sadeliğin sinemasal bir anlatıda nasıl anlamlandırıldığını derinlemesine işlemektedir. Elde edilen analizlerde Hirayama (Koji Yakusho) karakterinin minimalist yaşam tarzının arkasındaki içsel kaygıları ve yalnızlığını sorgulayarak, gönüllü sadelik arayışının karmaşık psikolojik etkilerine dair yeni okumalar gerçekleştirmektedir. Bu çalışma, gönüllü sadeliğin sinemadaki yansıması ve etkilerini ortaya koyarak, alandaki sınırlı akademik incelemelere özgün bir katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Aidar, L., & Daniels, P. (2024). A critical review of voluntary simplicity: Definitional inconsistencies, movement identity and direction for future research. The Social Science Journal, 61(1), 47-60.
  • Akova, S. (2020). Yaşam sanatında iyilik ve kötülük imgeleri gönüllü sadelik ve tüketim yaklaşımlarına iyilik ve kötülük göstergeleri bağlamında bir bakış. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 13-25.
  • Alexander, S., & Ussher, S. (2012). The voluntary simplicity movement: A multi-national survey analysis in theoretical context. Journal of Consumer Culture, 12(1), 66-86.
  • Argan, M., Argan, M. T., & Sevim, N. (2012). Tükenmeden tükettiren yaşam tarzı: Gönüllü sadelik. 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, (201-220). Balıkesir.
  • Aristoteles . (2021). Poetika: Şiir sanatı üzerine. (A. Çokona, & Ö. Aygün, Çev.) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Boujbel, L., & d'Astous, A. (2012). Voluntary simplicity and life satisfaction: Exploring the mediating role of consumption desires. Journal of Consumer Behaviour, 11(6), s. 487-494.
  • Brunette, P. (1986). Toward a deconstructive theory of film. Studies in the Literacy Imagination, 19(1), s. 55-71.
  • Brunette, P., & Wills, D. (2014). Screen/play: Derrida and film theory (Vol. 1042). Princeton University Press.
  • Campbell, J. (2017). Kahramanın sonsuz yolculuğu. (S. Gürses, Çev.) İthaki Yayınları.
  • Chowdhury, R. M. (2018). Religiosity and voluntary simplicity: The mediating role of spiritual well-being. Journal of Business Ethics, 152, 149-174.
  • Craig‐Lees, M., & Hill, C. (2002). Understanding voluntary simplifiers. Psychology and Marketing, 19(2), s. 187–210. Derrida, J. (2014). Gramatoloji. (İ. Birkan, Çev.) BilgeSu Yayınları.
  • Elgin, D. (2013). Voluntary simplicity -a path to sustainable prosperity. Social Change Review, 11(1), s. 69-84. Elgin, D., & Mitchell, A. (1977). Voluntary simplicity. Co-Evolution Quarterly, Summer,, s. 1–31.
  • Eliade, M. (2017). Mitler, rüyalar ve gizemler: Çağdaş inançlar ve arkaik gerçeklik arasındaki karşılaşmalar (C. Soydemir, Trans.). Doğu Batı Yayınları.
  • Eliade, M. (2020). İmgeler ve Simgeler (M. A. Kılıçbay, Çev.). Doğu Batı Yayınları.
  • Eraslan Paksu, S. (2023). Edgü Ögli Tigin–Anyıg Ögli Tigin’de Gönüllü Sadelik Kavramı . (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü).
  • Ergen, A. (2016). Sürdürülebilir tüketim, gönüllü sadelik ve maddi değerler. Beta Yayınları.
  • Etzioni , A. (2004). The post affluent society. Review of social economy, 62(3), 407-420.
  • Etzioni, A. (1998). Voluntary simplicity: Characterization, select psychological implications, and societal consequences. Journal of Economic Psychology, 19(5), 619–643.
  • Fromm, E. (1978). Psikanaliz ve Zen Budizm (İ. Güngören, Trans.). Met/Er Matbaası.
  • Gall, A. L. (2012). Anksiyete ve kaygı. (Y. İsmail , Çev.) Dost Kitabevi Yayınları.
  • Gambrel, J. C., & Cafaro, P. (2010). The virtue of simplicity. Journal of Agricultural and Environmental Ethics, 23(1-2), 85–108.
  • Green, J., & Thorogood, N. (2018). Qualitative methods for health research. Sage Publication.
  • Gregg, R. B. (2009). The value of voluntary simplicity. The Floating Press.
  • Grigsby , M. (2004). Buying time and getting by: The voluntary simplicity movement. State University of New York Press.
  • Hatipler, M., & Köksalan, N. (2020). Gönüllü kölelikten gönüllü sadeliğe. XIV. IBANESS İktisat, İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongreler Serisi, (s. 676-681).
  • Huneke, M. E. (2005). The face of the un-consumer: an empirical examination of the practice of voluntary simplicity in the United States. Psychology & Marketing, 22(7), 527–550.
  • İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Beta Yayınevi.
  • Kaçar, F. (2024). Sinema ve sanat ilişkisi bağlamında “Melankoli” filminin ikonolojisi. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 66, 69-89.
  • Kala, L., Galcanova, L., & Pelikan, V. (2017). Narratives and practices of voluntary simplicity in the Czech post-socialist context. Sociologicky Casopis-Czech Sociological Review, 53(6), 831–853.
  • Kara, Ü., & İrge, N. T. (2021). Müşterilerin Yaşam Tarzı ve Değerleri ile Gönüllü Sadelik ve Hizmet Kalitesi Algısının Müşteri Memnuniyeti ve Bağlılığına Etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(2), 1491-1511.
  • Kraisornsuthasinee, S., & Swierczek, F. W. (2018). Beyond consumption: the promising contribution of voluntary simplicity. Social Responsibility Journal, 14(1), 80-95.
  • Leonard-Barton, D. (1981). Voluntary simplicity lifestyles and energy-conservation. Journal of Consumer Research, 8(3), s. 243–252.
  • McDonald, S., Oates, C. J., Young, C. W., & Hwang, K. (2006). Toward sustainable consumption: Researching voluntary simplifiers. Psychology & Marketing, 23(6), 515-534.
  • Odabaşı, Y. (2013). Tüketim kültürü, yetinen toplumdan tüketen topluma. Sistem Yayıncılık.
  • Özgul, E. (2011). Tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerinin hedonik tüketim ve gönüllü sade yaşam tarzları açısından değerlendirilmesi. Ege Academic Review, 11(1), 25-38.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods . SAGE Publications.
  • Platon. (2019). Devlet. (S. Eyüboğlu, & M. A. Cimcoz, Çev.) Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Rebouças, R., & Soares, A. M. (2021). Voluntary simplicity: A literature review and research agenda. International Journal of Consumer Studies, 45(3), 303-319.
  • Rich, S. A., Hanna, S., & Wright, B. J. (2017). Simply satisfied: The role of psychological need satisfaction in the life satisfaction of voluntary simplifiers. Journal of Happiness Studies, 18, 89-105.
  • Rich, S. A., Wright, B. J., & Bennett, P. C. (2019). Development of the voluntary simplicity engagement scale: Measuring low-consumption lifestyles. Journal of Consumer Policy, 43(2), 295–313.
  • Rutli, E. E. (2016). Derrida’nin Yapisökümü. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, (5), 49-68.
  • Salecl, R. (2013). Kaygı üzerine. (B. E. Aksoy, Çev.) Metis Yay.
  • Shama, A & Wisenblit, J. (1984). Values of voluntary simplicity: Lifestyle and motivation. Psychological Reports, 55(1), 231–240.
  • Shama, A. (1985). The voluntary simplicity consumer. Journal of Consumer Marketing, 2(4), s. 57-63.
  • Suzuki, D. T. (1997). Zen Budizm (İ. Güngören, Trans.). Yol Yayınları.
  • Weber, M. (2015). Protestan ahlakı ve kapitalizmin ruhu. (M. Köktürk, Çev.) Bilgesu Yayınları.
  • Yıldırım, A., & Şimşek , H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Voluntary Simplicity and the Search for Meaning: Deconstructing the Film Perfect Days

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 35
https://doi.org/10.54089/ecider.1565008

Öz

Today, in the face of increasing consumption habits and changing lifestyles, it is important for individuals to try to live by reducing their share in their lives. Voluntary simplicity means that individuals move away from the complexity of modern life and adopt a more minimal, simple and meaningful understanding of life. This study aims to analyse the concept of voluntary simplicity in depth through Wim Wenders’ film Perfect Days (2023) and open it to discussion in this context. In the research, the effects of voluntary simplicity on the individual and the reflections of this understanding in cinema are examined, and the individual's search for inner peace and his/her stance against social pressures are tried to be understood through cinema. Using deconstruction and document analysis methods, the narrative language, character development and thematic elements in the film are discussed in detail. The film Perfect Days deeply explores how individual simplicity is signified in a cinematic narrative. The analyses question the inner anxieties and loneliness of the character Hirayama (Koji Yakusho) behind his minimalist lifestyle and provide new readings on the complex psychological effects of the pursuit of voluntary simplicity. This study aims to make an original contribution to the limited academic studies in the field by revealing the reflection and effects of voluntary simplicity in cinema.

Kaynakça

  • Aidar, L., & Daniels, P. (2024). A critical review of voluntary simplicity: Definitional inconsistencies, movement identity and direction for future research. The Social Science Journal, 61(1), 47-60.
  • Akova, S. (2020). Yaşam sanatında iyilik ve kötülük imgeleri gönüllü sadelik ve tüketim yaklaşımlarına iyilik ve kötülük göstergeleri bağlamında bir bakış. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 13-25.
  • Alexander, S., & Ussher, S. (2012). The voluntary simplicity movement: A multi-national survey analysis in theoretical context. Journal of Consumer Culture, 12(1), 66-86.
  • Argan, M., Argan, M. T., & Sevim, N. (2012). Tükenmeden tükettiren yaşam tarzı: Gönüllü sadelik. 17. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiriler Kitabı, (201-220). Balıkesir.
  • Aristoteles . (2021). Poetika: Şiir sanatı üzerine. (A. Çokona, & Ö. Aygün, Çev.) Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Boujbel, L., & d'Astous, A. (2012). Voluntary simplicity and life satisfaction: Exploring the mediating role of consumption desires. Journal of Consumer Behaviour, 11(6), s. 487-494.
  • Brunette, P. (1986). Toward a deconstructive theory of film. Studies in the Literacy Imagination, 19(1), s. 55-71.
  • Brunette, P., & Wills, D. (2014). Screen/play: Derrida and film theory (Vol. 1042). Princeton University Press.
  • Campbell, J. (2017). Kahramanın sonsuz yolculuğu. (S. Gürses, Çev.) İthaki Yayınları.
  • Chowdhury, R. M. (2018). Religiosity and voluntary simplicity: The mediating role of spiritual well-being. Journal of Business Ethics, 152, 149-174.
  • Craig‐Lees, M., & Hill, C. (2002). Understanding voluntary simplifiers. Psychology and Marketing, 19(2), s. 187–210. Derrida, J. (2014). Gramatoloji. (İ. Birkan, Çev.) BilgeSu Yayınları.
  • Elgin, D. (2013). Voluntary simplicity -a path to sustainable prosperity. Social Change Review, 11(1), s. 69-84. Elgin, D., & Mitchell, A. (1977). Voluntary simplicity. Co-Evolution Quarterly, Summer,, s. 1–31.
  • Eliade, M. (2017). Mitler, rüyalar ve gizemler: Çağdaş inançlar ve arkaik gerçeklik arasındaki karşılaşmalar (C. Soydemir, Trans.). Doğu Batı Yayınları.
  • Eliade, M. (2020). İmgeler ve Simgeler (M. A. Kılıçbay, Çev.). Doğu Batı Yayınları.
  • Eraslan Paksu, S. (2023). Edgü Ögli Tigin–Anyıg Ögli Tigin’de Gönüllü Sadelik Kavramı . (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kapadokya Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü).
  • Ergen, A. (2016). Sürdürülebilir tüketim, gönüllü sadelik ve maddi değerler. Beta Yayınları.
  • Etzioni , A. (2004). The post affluent society. Review of social economy, 62(3), 407-420.
  • Etzioni, A. (1998). Voluntary simplicity: Characterization, select psychological implications, and societal consequences. Journal of Economic Psychology, 19(5), 619–643.
  • Fromm, E. (1978). Psikanaliz ve Zen Budizm (İ. Güngören, Trans.). Met/Er Matbaası.
  • Gall, A. L. (2012). Anksiyete ve kaygı. (Y. İsmail , Çev.) Dost Kitabevi Yayınları.
  • Gambrel, J. C., & Cafaro, P. (2010). The virtue of simplicity. Journal of Agricultural and Environmental Ethics, 23(1-2), 85–108.
  • Green, J., & Thorogood, N. (2018). Qualitative methods for health research. Sage Publication.
  • Gregg, R. B. (2009). The value of voluntary simplicity. The Floating Press.
  • Grigsby , M. (2004). Buying time and getting by: The voluntary simplicity movement. State University of New York Press.
  • Hatipler, M., & Köksalan, N. (2020). Gönüllü kölelikten gönüllü sadeliğe. XIV. IBANESS İktisat, İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongreler Serisi, (s. 676-681).
  • Huneke, M. E. (2005). The face of the un-consumer: an empirical examination of the practice of voluntary simplicity in the United States. Psychology & Marketing, 22(7), 527–550.
  • İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Beta Yayınevi.
  • Kaçar, F. (2024). Sinema ve sanat ilişkisi bağlamında “Melankoli” filminin ikonolojisi. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 66, 69-89.
  • Kala, L., Galcanova, L., & Pelikan, V. (2017). Narratives and practices of voluntary simplicity in the Czech post-socialist context. Sociologicky Casopis-Czech Sociological Review, 53(6), 831–853.
  • Kara, Ü., & İrge, N. T. (2021). Müşterilerin Yaşam Tarzı ve Değerleri ile Gönüllü Sadelik ve Hizmet Kalitesi Algısının Müşteri Memnuniyeti ve Bağlılığına Etkisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(2), 1491-1511.
  • Kraisornsuthasinee, S., & Swierczek, F. W. (2018). Beyond consumption: the promising contribution of voluntary simplicity. Social Responsibility Journal, 14(1), 80-95.
  • Leonard-Barton, D. (1981). Voluntary simplicity lifestyles and energy-conservation. Journal of Consumer Research, 8(3), s. 243–252.
  • McDonald, S., Oates, C. J., Young, C. W., & Hwang, K. (2006). Toward sustainable consumption: Researching voluntary simplifiers. Psychology & Marketing, 23(6), 515-534.
  • Odabaşı, Y. (2013). Tüketim kültürü, yetinen toplumdan tüketen topluma. Sistem Yayıncılık.
  • Özgul, E. (2011). Tüketicilerin sosyo-demografik özelliklerinin hedonik tüketim ve gönüllü sade yaşam tarzları açısından değerlendirilmesi. Ege Academic Review, 11(1), 25-38.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods . SAGE Publications.
  • Platon. (2019). Devlet. (S. Eyüboğlu, & M. A. Cimcoz, Çev.) Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Rebouças, R., & Soares, A. M. (2021). Voluntary simplicity: A literature review and research agenda. International Journal of Consumer Studies, 45(3), 303-319.
  • Rich, S. A., Hanna, S., & Wright, B. J. (2017). Simply satisfied: The role of psychological need satisfaction in the life satisfaction of voluntary simplifiers. Journal of Happiness Studies, 18, 89-105.
  • Rich, S. A., Wright, B. J., & Bennett, P. C. (2019). Development of the voluntary simplicity engagement scale: Measuring low-consumption lifestyles. Journal of Consumer Policy, 43(2), 295–313.
  • Rutli, E. E. (2016). Derrida’nin Yapisökümü. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi, (5), 49-68.
  • Salecl, R. (2013). Kaygı üzerine. (B. E. Aksoy, Çev.) Metis Yay.
  • Shama, A & Wisenblit, J. (1984). Values of voluntary simplicity: Lifestyle and motivation. Psychological Reports, 55(1), 231–240.
  • Shama, A. (1985). The voluntary simplicity consumer. Journal of Consumer Marketing, 2(4), s. 57-63.
  • Suzuki, D. T. (1997). Zen Budizm (İ. Güngören, Trans.). Yol Yayınları.
  • Weber, M. (2015). Protestan ahlakı ve kapitalizmin ruhu. (M. Köktürk, Çev.) Bilgesu Yayınları.
  • Yıldırım, A., & Şimşek , H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Film Eleştirisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Kaçar 0000-0003-4053-7163

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2024
Kabul Tarihi 6 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kaçar, F. (2025). Voluntary Simplicity and the Search for Meaning: Deconstructing the Film Perfect Days. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 7(1), 23-35. https://doi.org/10.54089/ecider.1565008