Reklamcılık
faaliyetlerinin kökeni ürün satın alma ihtiyacı yaratma ile ortaya çıkmış olsa
da ürünün yanı sıra düşünce pazarlama işlevi de siyasal iletişim alanı ile
işlev kazanmaktadır. Siyasal iletişimle propaganda çalışmaları hız kazanmakta
seçmen etkileme işlevi ile kararsız kesime düşünce aşılanmaktadır. Bu süreçte
medya organları önemli bir rol oynamaktadır. Medyanın iletiyi kitlelere
duyurabilme işlevi siyasal partilerin seçmen etkileme amacıyla sıkça
kullandıkları bir araç olmaktadır. Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet
aracılığıyla sosyal medya siyasal propaganda için en çok kullanılan araçlar
olmaktadır. Siyasal propaganda yapılırken çeşitli imgeler semboller
kullanılmaktadır.
Bu çalışma ile 24 Haziran 2018 seçimleri
için Adalet ve Kalkınma Partisi’nin hazırladığı Zümrüd-ü Anka adlı reklam
filminin göstergebilimsel analizi yapılmıştır.
Advertising
activity is based on selling products. Political advertisement has fonction like
selling an idea. political
communication propagands undecided chosers influences and they has this idea. Media tools play an
important role in this process. Newspapers, magazines, radio, television are
the most widely used propaganda tools. Those they use symbols when making
political propaganda.
This
study provides a semiotic analysis of the Zümrüdüanka commercial prepared for
the June 24, 2018 elections.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | July 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 1 Issue: 1 |