Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Siyasal Reklamcılık Alanında Göstergebilimsel Bir İnceleme: Adalet ve Kalkınma Partisi 24 Haziran Zümrüd-ü Anka Seçim Reklamı Örneği

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 63, 31.12.2018

Öz

Reklamcılık
faaliyetlerinin kökeni ürün satın alma ihtiyacı yaratma ile ortaya çıkmış olsa
da ürünün yanı sıra düşünce pazarlama işlevi de siyasal iletişim alanı ile
işlev kazanmaktadır. Siyasal iletişimle propaganda çalışmaları hız kazanmakta
seçmen etkileme işlevi ile kararsız kesime düşünce aşılanmaktadır. Bu süreçte
medya organları önemli bir rol oynamaktadır. Medyanın iletiyi kitlelere
duyurabilme işlevi siyasal partilerin seçmen etkileme amacıyla sıkça
kullandıkları bir araç olmaktadır. Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet
aracılığıyla sosyal medya siyasal propaganda için en çok kullanılan araçlar
olmaktadır. Siyasal propaganda yapılırken çeşitli imgeler semboller
kullanılmaktadır.



    Bu çalışma ile 24 Haziran 2018 seçimleri
için Adalet ve Kalkınma Partisi’nin hazırladığı Zümrüd-ü Anka adlı reklam
filminin göstergebilimsel analizi yapılmıştır.

Kaynakça

  • Altun, Adnan, (2018), Propaganda Öğretimi, s.13, https://www.google.com.tr/search? q= Propoganda.
  • Balcı, Şükrü, (2001), “Seçmenlerin etkilenme Sürecinde Siyasal Reklamcılık Olgusu 1999 Genel Seçimleri Örneği”, s.7.
  • Başdemir, Cemil, (1996), “ Siyasal Reklamcılık Genel kuramlar ve Türkiye Örneği”, s.18.
  • Batîslam, Dilek, (2002), “Divan Şiirinin Mitolojik Kuşları: Hümâ, Anka ve Simurg” Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi İstanbul, s.198.
  • Çulha, Osman, ( 2011), “Gösterge Bilim (Semiyotik) Tekniği Kullanılarak Kanada Fotoğraflarının İncelenmesi”, Zkü Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 13, 2011, s.416.
  • Çeken, Birsen ve Arslan, Asuman, (2016), “İmgelerin Göstergebilimsel Çözümlenmesi, Film Afişi Örneği”, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı, s. 509.
  • Demir, Sedat, (2009). “Göstergebilim, Umberto Eco ve Yapıtları Bağlamında Göstergebilime Katkıları”, İstanbul Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul s.21.
  • Devran, Yusuf, (2003), Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj Strateji ve Taktikler. İstanbul: And Yayınları,146-147.
  • Doğan, Adem ve Aslantaş, Gül, (2015), “Bir İkna Yöntemi Olarak Siyasal Reklamlarda Millet Ve Hizmetin Temsili”, s. 39.
  • Günay, ve Doğan (2002), Göstergebilim Yazıları, İstanbul: Multilingual Yayınevi, s.20.
  • Gürbüz, Esen ve İnal, Mehmet, (2004), Siyasal Pazarlama, Stratejik Bir Yaklaşım”, Nobel Yay. Ankara, s.54.
  • Jowett ve Heath,. (2005), Propaganda. Ed: R.L. Heath, Encyclopedia Of Public Relations, London: Sage Publications, s.625.
  • Karabağ, Özgür ve İnal, Mehmet, (2009), “2009 Yerel Seçimlerinde Yerel Basında Siyasal Reklamcılık Uygulamaları: Niğde Örneği” s.10.
  • Mutlu, Erol, (2004), İletişim Sözlüğü, 4. Baskı İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, s. 239.
  • Özkan, Abdullah, (2004), Siyasal İletişim, 1.Basım, İstanbul: Nesil Yayınları, s.191.
  • Özgür, Ziya, (1994), Televizyon Reklamcılığı Kavramlar Süreçler, İstanbul: Özgür Kitap s. 6. Özkan, Selfiye, (2017), “Siyasal Reklamlarda Kültürel Unsurların İşlenmesine Yönelik Göstergebilimsel Reklam Çözümlemesi: AK Parti 2017 Referandum Reklam Filmi Örneği”, İnsan&İnsan, Yıl/Year 4, Sayı/Issue 14, Güz, s. 337.
  • Sadıkoğlu, Cihad, (2013), Reklam Nedir?, .http://www.yenimakale.com/reklam-nedir-reklamin-gelisimi-etkinligi-ve-olcumu.html, s. 4.
  • Stretejik Düşünce ve Araştırma Merkezi, SDAM Kitapçığı, 2018: s.13-16.
  • Şahin, Abdurrahman, (2011), Öğretmenler, Öğretmen Adayları ve Medya İle Bağı Olan Herkes İçin Eleştirel Medya Okuryazarlığı, İstanbul, s.120.
  • Tokgöz, Oya, (1991), Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim,: İmge Yayınevi, s.13.Ünal, Mehmet Fatih, (2016), “Göstergebilimin Serüveni”, Mütefekkir, 2016; 3(6): 383.
  • Yayla, Mine , vd., (2017), “1 Kasım 2015 Genel Seçiminde Kullanılan Siyasal Afişlerin Göstergebilimsel Analizi”, Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der. s.10.
  • ahmetturkan.gen.tr, Erişim Tarihi:02.07.18.
  • inanmaruhu.blogcu.com.tr, (2010), Erişim Tarihi: 13 Temmuz 18.
  • isaates.com, https://isaates.com/propaganda-nedir-teknikleri-nelerdir, 2013, Erişim Tarihi :11. 06. 2018 .
  • osmanlılar.gen.tr, Erişim Tarihi :16. 06. 2018.
  • Türk Dil Kurumu , tdk.gov, Erişim Tarihi :16. 06. 2018.
  • türkdili.com, 2010, Erişim Tarihi :14. 07. 2018.
  • tarihportalicom.tr, https://tarihportali.net/sultan-meliksah-donem/Erişim Tarihi :11. 07. 2018.
  • wikiwand.com, Erişim Tarihi :21. 05. 2018.
  • yenimeram.com.tr, Erişim Tarihi :2018 02 07.

A Semiological Review of Political Advertising: Adalet ve Kalkınma Party 24 June Election Advertisement Example

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 51 - 63, 31.12.2018

Öz

Advertising
activity is based on selling products. Political advertisement has  fonction like 
selling  an idea. political
communication propagands undecided chosers influences and they has this idea.
Media tools play an
important role in this process. Newspapers, magazines, radio, television are
the most widely used propaganda tools.
Those they use symbols when making
political propaganda.



This
study provides a semiotic analysis of the Zümrüdüanka commercial prepared for
the June 24, 2018 elections.

Kaynakça

  • Altun, Adnan, (2018), Propaganda Öğretimi, s.13, https://www.google.com.tr/search? q= Propoganda.
  • Balcı, Şükrü, (2001), “Seçmenlerin etkilenme Sürecinde Siyasal Reklamcılık Olgusu 1999 Genel Seçimleri Örneği”, s.7.
  • Başdemir, Cemil, (1996), “ Siyasal Reklamcılık Genel kuramlar ve Türkiye Örneği”, s.18.
  • Batîslam, Dilek, (2002), “Divan Şiirinin Mitolojik Kuşları: Hümâ, Anka ve Simurg” Türk Kültürü İncelemeleri Dergisi İstanbul, s.198.
  • Çulha, Osman, ( 2011), “Gösterge Bilim (Semiyotik) Tekniği Kullanılarak Kanada Fotoğraflarının İncelenmesi”, Zkü Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 13, 2011, s.416.
  • Çeken, Birsen ve Arslan, Asuman, (2016), “İmgelerin Göstergebilimsel Çözümlenmesi, Film Afişi Örneği”, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı, s. 509.
  • Demir, Sedat, (2009). “Göstergebilim, Umberto Eco ve Yapıtları Bağlamında Göstergebilime Katkıları”, İstanbul Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul s.21.
  • Devran, Yusuf, (2003), Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj Strateji ve Taktikler. İstanbul: And Yayınları,146-147.
  • Doğan, Adem ve Aslantaş, Gül, (2015), “Bir İkna Yöntemi Olarak Siyasal Reklamlarda Millet Ve Hizmetin Temsili”, s. 39.
  • Günay, ve Doğan (2002), Göstergebilim Yazıları, İstanbul: Multilingual Yayınevi, s.20.
  • Gürbüz, Esen ve İnal, Mehmet, (2004), Siyasal Pazarlama, Stratejik Bir Yaklaşım”, Nobel Yay. Ankara, s.54.
  • Jowett ve Heath,. (2005), Propaganda. Ed: R.L. Heath, Encyclopedia Of Public Relations, London: Sage Publications, s.625.
  • Karabağ, Özgür ve İnal, Mehmet, (2009), “2009 Yerel Seçimlerinde Yerel Basında Siyasal Reklamcılık Uygulamaları: Niğde Örneği” s.10.
  • Mutlu, Erol, (2004), İletişim Sözlüğü, 4. Baskı İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, s. 239.
  • Özkan, Abdullah, (2004), Siyasal İletişim, 1.Basım, İstanbul: Nesil Yayınları, s.191.
  • Özgür, Ziya, (1994), Televizyon Reklamcılığı Kavramlar Süreçler, İstanbul: Özgür Kitap s. 6. Özkan, Selfiye, (2017), “Siyasal Reklamlarda Kültürel Unsurların İşlenmesine Yönelik Göstergebilimsel Reklam Çözümlemesi: AK Parti 2017 Referandum Reklam Filmi Örneği”, İnsan&İnsan, Yıl/Year 4, Sayı/Issue 14, Güz, s. 337.
  • Sadıkoğlu, Cihad, (2013), Reklam Nedir?, .http://www.yenimakale.com/reklam-nedir-reklamin-gelisimi-etkinligi-ve-olcumu.html, s. 4.
  • Stretejik Düşünce ve Araştırma Merkezi, SDAM Kitapçığı, 2018: s.13-16.
  • Şahin, Abdurrahman, (2011), Öğretmenler, Öğretmen Adayları ve Medya İle Bağı Olan Herkes İçin Eleştirel Medya Okuryazarlığı, İstanbul, s.120.
  • Tokgöz, Oya, (1991), Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim,: İmge Yayınevi, s.13.Ünal, Mehmet Fatih, (2016), “Göstergebilimin Serüveni”, Mütefekkir, 2016; 3(6): 383.
  • Yayla, Mine , vd., (2017), “1 Kasım 2015 Genel Seçiminde Kullanılan Siyasal Afişlerin Göstergebilimsel Analizi”, Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der. s.10.
  • ahmetturkan.gen.tr, Erişim Tarihi:02.07.18.
  • inanmaruhu.blogcu.com.tr, (2010), Erişim Tarihi: 13 Temmuz 18.
  • isaates.com, https://isaates.com/propaganda-nedir-teknikleri-nelerdir, 2013, Erişim Tarihi :11. 06. 2018 .
  • osmanlılar.gen.tr, Erişim Tarihi :16. 06. 2018.
  • Türk Dil Kurumu , tdk.gov, Erişim Tarihi :16. 06. 2018.
  • türkdili.com, 2010, Erişim Tarihi :14. 07. 2018.
  • tarihportalicom.tr, https://tarihportali.net/sultan-meliksah-donem/Erişim Tarihi :11. 07. 2018.
  • wikiwand.com, Erişim Tarihi :21. 05. 2018.
  • yenimeram.com.tr, Erişim Tarihi :2018 02 07.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Barış 0000-0002-5010-7776

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Barış, Ö. (2018). Siyasal Reklamcılık Alanında Göstergebilimsel Bir İnceleme: Adalet ve Kalkınma Partisi 24 Haziran Zümrüd-ü Anka Seçim Reklamı Örneği. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(1), 51-63.