Küreselleşme her elanda mesafenin daha
az önemli hale gelerek, siyasal, ekonomik, iletişim, teknoloji ve sosyal
alanlarda dünyanın daha çok bütünleşmesidir. Tek yanlı bir süreç değildir. Daha
çok diyalektik bir süreçte zıt eğilimlerini da ihtiva ederek gelişmektedir. Kavram olarak sözcüğünün
kökeni, 400 yıl öncesine gitse bile, küreselleşme oldukça yenidir. İlk olarak
1960’larda ortaya çıkan küreselleşme kavramı, 1980’lerde ise açıkça ve yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. 1990’lara
gelindiğinde de bilim adamlarının önemini kabul ettiği anahtar bir sözcük
haline gelmiştir. Bu çalışmada kitle iletişim araçlarının küreselleşmedeki rolü
açıklanmaya çalışılmıştır. Kitle iletişim araçlarının küreselleşmeye olan
katkısı bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışma, literatür taraması
yapılarak oluşturulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | August 22, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 1 Issue: 3 |