Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 34 - 50, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • KaynakçaAcılar, A. ve M. Aydemir. (2010). Küreselleşme ve Türkiye’ye Etkileri, (Ed. Murat Ercan), İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. Akman, H. (2012). Kitle ve Siyasal İktidar İlişkisi Açısından Küreselleşme ve Karşıtları”, İstanbul: Kum Saati Yayınları. Aydemir, C. ve M. Kaya. (2007). “Küreselleşme Kavramı ve Ekonomik Yönü”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20).Ayhan, B. (2003). “Küreselleşme Sürecinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü”, Selçuk Üniversitesi İletişişm Fakültesi Akademik Dergisi, 3 (1).Bingül, İ. ve M. Karaca. (2014). “Küreselleşme, İletişim ve Haber Dengesizliği” Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 7.Bozkurt, V. (2000). Küreselleşme ve Endüstri İlişkilerine Etkisi. Küreselleşmenin İnsani Yüzü, (Der, Veysel Bozkurt), İstanbul: Alfa Yayıncılık. Çaycı, B. ve A, E, Karagülle. (2016). “İletişimin Dijitalleşmesi ve Küresel Melezleşme”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 6 (12).Çayır, F. (2008). “Türk Basını ve Sansür”, Ankara Barosu Dergileri Hukuk Gündemi Dergisi.Elitaş, T. ve S. Keskin (2016). “Küreselleşme Sürecinde Değişen Geleneksel Türk Aile Yapısının Televizyon Dizilerindeki Temsili”, Mustafa Kemal Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Harvey, D. (2014). Postmodernliğin Durumu (Çev. Sungur Savran), İstanbul: Metis Yayıncılık. Kışlalı, A, T ve Y. Özgün. (2011). Siyaset Bilimi (Ed. Nüvit Gerek), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s. 284.Kürkçü, D, D. (2010). “Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar”, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 1-11. Mora, N. (2008). “Medya, Toplum ve Haber Kaynağı Olarak Sembolik Seçkinler”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1).Mutlu, E. (2012). İletişim Sözlüğü, Ankara: Kıta Basın Dağıtım Yayıncılık.Özdemir, S. (1998). Medya Emperyalizmi ve Küreselleşme, İstanbul : Timaş Yayınları. Özyurt, C. (2017). Küreselleşme Sürecinde Kimlik ve Farklılaşma, İstanbul: Açılım Kitap.Sevsay, E, Y.( 1993). “Modernleşme ve Toplumsallaşma Sürecinde Kitle İletişim Araçları”, Marmara Üniversitesi İletişim Dergisi, 2 (2).Soydan, M, K .(2012). Küreselleşme Sürecinde Medyanın Rolü, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Uzmanlık Tezi. Şahin, A. (2018). Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Ankara : Anı Yayıncılık. Tezcan, M. (2010). Sosyolojiye Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.Varol, S, F (2017). “Medyanın Küreselleşmesi : Neden Sonuç Ekseninde Bir Değerlendirme”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1), s. 402.Yılmaz, M, B. (2013). “Küreselleşme Sürecinde Haberde Manipülasyon Örnek Olay: ABD-Irak Savaşı”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2 (1).Zorlu, Y. (2016). “Türkiye’de Bir Popüler Kültür Aracı Olarak Televizyon”, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4 (3).https://www.medyaradar.com/turkiyedeki-gazete-televizyon-radyo-ve-dergi-sayisi-ne-kadar-peki-kac-iletisim-fakultesi-var-iste-cok-ilginc-rakamlar-haberi-26732 (Erişim Tarihi: 10.04.2019)

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN KÜRESELLEŞMEYE ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 3, 34 - 50, 31.12.2019

Öz

Küreselleşme her elanda mesafenin daha
az önemli hale gelerek, siyasal, ekonomik, iletişim, teknoloji ve sosyal
alanlarda dünyanın daha çok bütünleşmesidir. Tek yanlı bir süreç değildir. Daha
çok diyalektik bir süreçte zıt eğilimlerini da ihtiva ederek  gelişmektedir. Kavram olarak sözcüğünün
kökeni, 400 yıl öncesine gitse bile, küreselleşme oldukça yenidir. İlk olarak
1960’larda ortaya çıkan küreselleşme kavramı, 1980’lerde  ise açıkça ve yoğun bir şekilde  kullanılmaya başlanmıştır. 1990’lara
gelindiğinde de bilim adamlarının önemini kabul ettiği anahtar bir sözcük
haline gelmiştir. Bu çalışmada kitle iletişim araçlarının küreselleşmedeki rolü
açıklanmaya çalışılmıştır. Kitle iletişim araçlarının küreselleşmeye olan
katkısı bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışma, literatür taraması
yapılarak oluşturulmuştur. 

Kaynakça

  • KaynakçaAcılar, A. ve M. Aydemir. (2010). Küreselleşme ve Türkiye’ye Etkileri, (Ed. Murat Ercan), İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. Akman, H. (2012). Kitle ve Siyasal İktidar İlişkisi Açısından Küreselleşme ve Karşıtları”, İstanbul: Kum Saati Yayınları. Aydemir, C. ve M. Kaya. (2007). “Küreselleşme Kavramı ve Ekonomik Yönü”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20).Ayhan, B. (2003). “Küreselleşme Sürecinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü”, Selçuk Üniversitesi İletişişm Fakültesi Akademik Dergisi, 3 (1).Bingül, İ. ve M. Karaca. (2014). “Küreselleşme, İletişim ve Haber Dengesizliği” Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 7.Bozkurt, V. (2000). Küreselleşme ve Endüstri İlişkilerine Etkisi. Küreselleşmenin İnsani Yüzü, (Der, Veysel Bozkurt), İstanbul: Alfa Yayıncılık. Çaycı, B. ve A, E, Karagülle. (2016). “İletişimin Dijitalleşmesi ve Küresel Melezleşme”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 6 (12).Çayır, F. (2008). “Türk Basını ve Sansür”, Ankara Barosu Dergileri Hukuk Gündemi Dergisi.Elitaş, T. ve S. Keskin (2016). “Küreselleşme Sürecinde Değişen Geleneksel Türk Aile Yapısının Televizyon Dizilerindeki Temsili”, Mustafa Kemal Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Harvey, D. (2014). Postmodernliğin Durumu (Çev. Sungur Savran), İstanbul: Metis Yayıncılık. Kışlalı, A, T ve Y. Özgün. (2011). Siyaset Bilimi (Ed. Nüvit Gerek), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s. 284.Kürkçü, D, D. (2010). “Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar”, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, s. 1-11. Mora, N. (2008). “Medya, Toplum ve Haber Kaynağı Olarak Sembolik Seçkinler”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1).Mutlu, E. (2012). İletişim Sözlüğü, Ankara: Kıta Basın Dağıtım Yayıncılık.Özdemir, S. (1998). Medya Emperyalizmi ve Küreselleşme, İstanbul : Timaş Yayınları. Özyurt, C. (2017). Küreselleşme Sürecinde Kimlik ve Farklılaşma, İstanbul: Açılım Kitap.Sevsay, E, Y.( 1993). “Modernleşme ve Toplumsallaşma Sürecinde Kitle İletişim Araçları”, Marmara Üniversitesi İletişim Dergisi, 2 (2).Soydan, M, K .(2012). Küreselleşme Sürecinde Medyanın Rolü, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Uzmanlık Tezi. Şahin, A. (2018). Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Ankara : Anı Yayıncılık. Tezcan, M. (2010). Sosyolojiye Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.Varol, S, F (2017). “Medyanın Küreselleşmesi : Neden Sonuç Ekseninde Bir Değerlendirme”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1), s. 402.Yılmaz, M, B. (2013). “Küreselleşme Sürecinde Haberde Manipülasyon Örnek Olay: ABD-Irak Savaşı”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2 (1).Zorlu, Y. (2016). “Türkiye’de Bir Popüler Kültür Aracı Olarak Televizyon”, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 4 (3).https://www.medyaradar.com/turkiyedeki-gazete-televizyon-radyo-ve-dergi-sayisi-ne-kadar-peki-kac-iletisim-fakultesi-var-iste-cok-ilginc-rakamlar-haberi-26732 (Erişim Tarihi: 10.04.2019)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muıhammet Yücel 0000-0002-7088-9621

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yücel, M. (2019). KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN KÜRESELLEŞMEYE ETKİSİ. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(3), 34-50.