Sağlık ve iletişim kavramları, insan yaşamında içerikleri bakımından mühim noktadadırlar. Her iki kavram da, insanın mevcudiyetiyle birlikte ortaya çıkmıştır ve yeryüzünde hayat devam ettikçe, varlığını ve önemini korumayı sürdürecektir. Sağlık hizmeti, onu bireylere ulaştıran çalışanların sunum şekilleri, iletişim biçimleri, teknolojik alt yapı, kurumsal yapı, sağlıktaki örgütsel biçimlenme gibi bir takım özelliklere bağlı olarak şekillenir.
Doktorlar, hemşireler, sağlık çalışanları hastalarla, kendi aralarında ve çalıştıkları kurumlarla sürekli bir iletişim halinde olmak durumundadırlar. Bu iletişim sürecinde, doğru ve etkin iletişim, kaliteli hizmet ve tedavi sürecini beraberinde getirir. Sağlık hizmetinin hastalara, yakınlarına, ya da sağlıklılık durumunu devam ettirmek isteyen bireylere ulaştırılması sürecinde iletişimsizlik kaynaklı sorunlar yaşanabilir. Bundan dolayı, bu alanda hizmet veren bütün bireylerin özel bir alan olan “iletişim” konusunda bilinçlendirilmeleri sağlığa yönelik mühim bir yatırım olacaktır. Bu bilinçlenme düzeyi, ilgili birimler ve kurumlarca, örgütsel yapılanma içerisinde doğru hamlelerle gerçekleştirilebilir.
Sağlık Çalışanları İletişimi Sağlıkta Örgütlenme Sağlık Bakanlığı ve Sağlık iletişimi Doktor- hasta iletişimi Doktor- hemşire iletişimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | May 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 2 Issue: 1 |