Türkiye
ve dünyada son 12 yılda meydana gelen iletişim alanındaki gelişmeler sosyal
medya platformlarının geniş kitleler tarafından farklı amaçlar doğrultusunda
kullanılmasını sağlamıştır. Arap Baharı ile beraber ağ kullanıcılarının sosyal
medya kullanım motivasyonlarının değiştiği bariz şekilde ortadadır. Sosyal
medya örgütlemeleri ile yapılan organizasyonların sonuçları ve etkileri
akademik çevrelerce tartışılmaya başlanmıştır. Bu çalışma yeni medya aracılığı
ile siyasi eylemlerde örgütlenen kullanıcıların sosyal medya kullanım tür, süre
ve sıklığını ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır. 15 Temmuz Darbe Girişimi’nde bu
platformlardan organize olarak katılan beş yüz seksen yedi (587) katılımcının seçimi
basit tesadüfi (rastlantılı örneklem) yolu ile gerçekleştirilmiştir. Soru formu
aracılığı ile kullanıcıların, sosyal medya kullanım tür- süre- sıklıkları ve
bireysel farklılıklarına ilişkin veriler toplanmıştır. Katılımcıların günlük
sosyal medya kullanım süresinin ortalama= 53,12 dakika
olduğu ve bu sürenin eylemler boyunca artarak farklılaştığı görülmüştür.
Katılımcıların %61,98’i sosyal medya platformlarını her gün ziyaret ederken bir
oturumda geçirilen ziyaret süresi = 18,26 olarak ölçülmüş ve katılımcıların %81,51’inin
daha önce herhangi bir sosyal medya örgütlenmesine katılmadığı saptanmıştır.
Sosyal Medya Siyasal İletişim Örgütlenmeler 15 Temmuz Darbe Girişimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 1 Sayı: 2 |