Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

24 HAZİRAN 2018 / 27.DÖNEM SEÇİMLERİNDE AK PARTİ’NİN KULLANMIŞ OLUĞU MESAJ STRATEJİLERİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 101 - 112, 24.06.2019

Öz

Halkın kendi kendini yönetmesi olarak bilinen
"Demokratik sistemler"in işleyişinde en önemli unsurlardan biri olan seçme
ve seçilme hakkı; ülkenin yönetilmesi alanında, halk iradesinin seçim
aracılığıyla, ülkeyi yönetmeye aday olan organizasyonlara devredilmesi olarak
tanımlanabilir. Halkın iradesiyle yönetimi devralmak isteyen organizasyonlar
(Siyasal Partiler), bu isteklerini yerine getirmek ve seçmenlerin kendilerini
seçmelerini sağlamak için, çeşitli iletişim araçları, ikna yöntemi ve mesaj
stratejilerinden faydalanırlar. Bu çalışmanın amacı 24 Haziran 2018 tarihinde
gerçekleştirilen 27. dönem milletvekili seçimlerinde Ak Parti'nin seçmenlere
yönelik kullandığı ikna etme yöntemleri ve mesaj stratejilerini analiz etmektir.
Çalışmada, 24 Haziran seçimleri için, Ak Parti tarafından hazırlanan seçim
beyannamesi öncülüğünde oluşturulan afiş, broşür, reklam filmleri vb. iletişim
materyalleri incelenerek, Ak Parti'nin hangi mesaj stratejileriyle seçmenleri
ikna etmeye çalıştığı tespit edilecektir. Bu çalışma içerisinde Ak Parti
tarafından 24 Haziran seçimleri için hazırlanan seçim beyannamesi, afiş ve
broşür söylem analizi tekniği ile, reklam filmleri ise göstergebilim kuramı
çerçevesi ile çözümlenecektir.

Kaynakça

  • Akgün, Birol (2000). Türkiye'de Seçmen Davranışı: Partizan Tutumlar, İdeoloji ve Ekonomik Faktörlerin Oy Vermeye Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 75-92.Akın, Nisa (2012). Yerel Seçimlerde Aday İmajının Seçmen Tercihlerine Etkisi: İzmir İli İçin Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Programı.Balcı, Ş. (2007). Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 73-106.Beren, Fatih (2013). Seçmen Tercihine Etki Eden Faktörler ve Seçim Güvenliği, Şanlıurfa İli Örneği. Akademik İncelemeler Dergisi, 8 (1), 191-214 Çelik, H., Ekşi, H. (2013).Söylem Analizi, Eğitim Bilimleri Dergisi, 27 (27), 99-117Damlapınar, Z., Balcı, Ş. (2005). Seçmenin Zihnindeki Aday İmajını Belirleyen Etkenler: 28 Mart 2004 Yerel Seçimleri Alan Araştırması. Selçuk İletişim, 4 (1), 58-79.Gökçe O ve ark (2002). 3 Kasım Seçimlerinin Anatomisi: Türk Siyasetinde Süreklilik ve Değişim, S.Ü İ.İ.B.F Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2 (4), 1-44Güllüpunar, Hasan (2013). Seçmen Tercihlerinde Kapı Aralama, Kapı Kapatma ve Korku Çekiciliği Tekniklerinin Etkilerinin Tespitine Dönük Bir Araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies Dergisi 6(3), 1179-1200.Güllüpunar, Hasan; Diker, Ersin ve Aslan, Emre S. (2013). Oy Verme Yaklaşımları Bağlamında Aday Merkezli Seçmen Tercihi Üzerine Deneysel Bir Araştırma. Akademik Bakış Dergisi Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(35),1-21Güz, Nurettin (2005). Haberde Yönlendirme Ve Kamuoyu Araştırmaları. Ankara: Nobel Yayınevi.Hülür, Himmet ve Kalender, Ahmet (2003). Sosyo-Politik Tutumlar ve Din. Konya, Çizgi Kitabevi YayınlarıKalender, A. (2005). Siyasal İletişim: seçmenler ve ikna stratejileri. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.Kalender, Ahmet (2007). Siyasal Seçim Tekniği Olarak Canvassing Ve Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkisi. Selçuk İletişim, 5 (1).144-155.Olgundeniz, S.S. ve Parsa, A.F., (2014). Reklam Dünyasında İmgenin Gücü "Arçelik ve Vestel Reklamlarında Robot Karakterlerle Yaratılan Evren", NWSA-Humanities, 9(2), s.95-106Taydaş, Onur (2018). Siyasal Karar ve Katılım Sürecinde Sosyal Medyanın Etkinliği. Konya. Literatürk Academia YayınlarıYıldırım, M. (2014). Parti Aday Tercihlerinin Seçmen Davranışına Etkisi 2009 Yerel Seçimleri Uşak İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17., S. 15-35. (http://www.akparti.org.tr/site/dosya/59647, Erişim:13.11.2018)(https://www.youtube.com/watch?v=VIjixTwGKU0, Erişim:13.11.2018)(https://www.youtube.com/watch?v=cJlst9aWpQA, Erişim:13.11.2018 )
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 101 - 112, 24.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Akgün, Birol (2000). Türkiye'de Seçmen Davranışı: Partizan Tutumlar, İdeoloji ve Ekonomik Faktörlerin Oy Vermeye Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 75-92.Akın, Nisa (2012). Yerel Seçimlerde Aday İmajının Seçmen Tercihlerine Etkisi: İzmir İli İçin Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Programı.Balcı, Ş. (2007). Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 73-106.Beren, Fatih (2013). Seçmen Tercihine Etki Eden Faktörler ve Seçim Güvenliği, Şanlıurfa İli Örneği. Akademik İncelemeler Dergisi, 8 (1), 191-214 Çelik, H., Ekşi, H. (2013).Söylem Analizi, Eğitim Bilimleri Dergisi, 27 (27), 99-117Damlapınar, Z., Balcı, Ş. (2005). Seçmenin Zihnindeki Aday İmajını Belirleyen Etkenler: 28 Mart 2004 Yerel Seçimleri Alan Araştırması. Selçuk İletişim, 4 (1), 58-79.Gökçe O ve ark (2002). 3 Kasım Seçimlerinin Anatomisi: Türk Siyasetinde Süreklilik ve Değişim, S.Ü İ.İ.B.F Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2 (4), 1-44Güllüpunar, Hasan (2013). Seçmen Tercihlerinde Kapı Aralama, Kapı Kapatma ve Korku Çekiciliği Tekniklerinin Etkilerinin Tespitine Dönük Bir Araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies Dergisi 6(3), 1179-1200.Güllüpunar, Hasan; Diker, Ersin ve Aslan, Emre S. (2013). Oy Verme Yaklaşımları Bağlamında Aday Merkezli Seçmen Tercihi Üzerine Deneysel Bir Araştırma. Akademik Bakış Dergisi Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi(35),1-21Güz, Nurettin (2005). Haberde Yönlendirme Ve Kamuoyu Araştırmaları. Ankara: Nobel Yayınevi.Hülür, Himmet ve Kalender, Ahmet (2003). Sosyo-Politik Tutumlar ve Din. Konya, Çizgi Kitabevi YayınlarıKalender, A. (2005). Siyasal İletişim: seçmenler ve ikna stratejileri. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.Kalender, Ahmet (2007). Siyasal Seçim Tekniği Olarak Canvassing Ve Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkisi. Selçuk İletişim, 5 (1).144-155.Olgundeniz, S.S. ve Parsa, A.F., (2014). Reklam Dünyasında İmgenin Gücü "Arçelik ve Vestel Reklamlarında Robot Karakterlerle Yaratılan Evren", NWSA-Humanities, 9(2), s.95-106Taydaş, Onur (2018). Siyasal Karar ve Katılım Sürecinde Sosyal Medyanın Etkinliği. Konya. Literatürk Academia YayınlarıYıldırım, M. (2014). Parti Aday Tercihlerinin Seçmen Davranışına Etkisi 2009 Yerel Seçimleri Uşak İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:17., S. 15-35. (http://www.akparti.org.tr/site/dosya/59647, Erişim:13.11.2018)(https://www.youtube.com/watch?v=VIjixTwGKU0, Erişim:13.11.2018)(https://www.youtube.com/watch?v=cJlst9aWpQA, Erişim:13.11.2018 )
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bora Öç

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 9 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öç, B. (2019). 24 HAZİRAN 2018 / 27.DÖNEM SEÇİMLERİNDE AK PARTİ’NİN KULLANMIŞ OLUĞU MESAJ STRATEJİLERİ. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(2), 101-112.