The concepts of ethics and morality are closely related to each other. It consists of ideals and virtues. It aims to reduce harm and evil. Morality is changeable. It varies according to mentalities. Ethics is universal and a fundamental part of moral values. The purpose of this study is to analyze ethical violations in integrated marketing communications. In the research, analysis was made by observation method on advertisements using children's and women's bodies. Answers were sought to the questions of how an advertisement can be ethical. According to the results obtained, the ethical relations of advertisements on national and international platforms were revealed through teleological and deontological theories. Compliance with ethical principles makes society members dynamic, optimistic, and motivated. This situation increases the living standard of the society. This research will undoubtedly contribute to the field as it examines violations of ethical principles through advertisements and makes suggestions.
Ethics Teleological ethics Deontological Ethics Integrated marketing Communication Commercials Social responsibilities
Etik ve ahlak kavramları birbiriyle yakından ilişkilidir. İdeallerden ve erdemlerden oluşmaktadır. Zararı ve kötülüğü azaltmayı amaçlamaktadır. Ahlak değişkendir. Zihniyetlere göre değişir. Etik evrenseldir ve ahlaki değerlerin temel bir parçasıdır. Bu çalışmanın amacı bütünleşik pazarlama iletişimindeki etik ihlalleri analiz etmektir. Araştırmada çocuklar ve kadın vücudu kullanılmış reklamlar üzerinde gözlem yöntemiyle analiz yapılmıştır. Bir reklamın nasıl etik olabileceği sorularına yanıt aranmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, ulusal ve uluslararası platformdaki reklamların teleolojik ve deontolojik teoriler üzerinden etik ilişkileri ortaya konulmuştur. Etik ilkelere uyum toplum üyelerini dinamik, iyimser kılmakta ve motive etmektedir. Bu durum toplumun yaşam standardını yükseltmektedir. Bu araştırma, reklamlar üzerinden etik ilkelerin ihlallerini incelediği ve öneriler getirdiği için şüphesiz alana katkı sağlayacaktır.
Etik Teleolojik etik Deontolojik etik Bütünleşik pazarlama iletişimi Reklamlar Sosyal Sorumluluklar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 26, 2024 |
Acceptance Date | June 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 6 Issue: 1 |