Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Integrated Marketing Communication: Advertisements on Child and Woman Body and Ethical Value Perception

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 23 - 31, 30.06.2024
https://doi.org/10.54089/ecider.1474311

Öz

The concepts of ethics and morality are closely related to each other. It consists of ideals and virtues. It aims to reduce harm and evil. Morality is changeable. It varies according to mentalities. Ethics is universal and a fundamental part of moral values. The purpose of this study is to analyze ethical violations in integrated marketing communications. In the research, analysis was made by observation method on advertisements using children's and women's bodies. Answers were sought to the questions of how an advertisement can be ethical. According to the results obtained, the ethical relations of advertisements on national and international platforms were revealed through teleological and deontological theories. Compliance with ethical principles makes society members dynamic, optimistic, and motivated. This situation increases the living standard of the society. This research will undoubtedly contribute to the field as it examines violations of ethical principles through advertisements and makes suggestions.

Kaynakça

  • Ay, C., & Aytekin, P. (2005, 6). Reklamda Etik. Öneri(24), pp. 45-60.
  • Ay, C., & Aytekin, P. (2005, 6). Reklamda Etik. Öneri(24), s. 45-60.
  • Barndtalks Kaya, M. G. (2014, May 20). Magnum'un Elli Tonu. March 7, 2024 tarihinde Brandtalks.org: https://brandtalks.org/2014/05/magnumunellitonu/ adresinden alındı
  • Beko. (2016, 10 18). 04 18, 2017 tarihinde Evdeki Yaramazlar Harekete Geçtiğinde Yanındayız: https://www.youtube.com/watch?v=nJLrwLwfW-Y adresinden alındı
  • Bentham, J. (1998). Legislator of the World: Writings on Codification, Law and Education. (P. S. Harris, Dü.) Oxford: Claredon.
  • Bernays, E. (1952). Public Relations. Oklahoma: University of Oklahoma Press.
  • Billington, R. (1997). Felsefeyi Yaşamak. (A. Yılmaz, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Birkiye, A. (Yöneten). (2018). Sen Yaşamana Bak Aradığın Evse Hürriyet Emlak [Sinema Filmi].
  • Bryson, L. (1964). The Communication of Ideas. (L. Bryson, Dü.) New York: Coopere Square Publishers.
  • Caroll, A. B. (1991, July-August). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stake Holders. Business Horizons, s. 39-48.
  • Cevizci, A. (2008). Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma.
  • Commission, T. F. (2011, March 14). https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases. March 6, 2024 tarihinde FTC Settlement prohibits Marketer from Claiming that Nivea Skin Cream can Help Consumers Slim Down: https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2011/03/ftc-puts-end-tactics-online-advertising-company-deceived-consumers-who-wanted-opt-out-targeted-ads adresinden alındı
  • Copleston, F. (1964). A History of Philosophy, Modern Philosophy, Kant. New York: Image Books.
  • Dailymail Abraham, T. (2011, July 1). Too Good to be True: Nivea fined over TV ad implying Body Lotion could make Users Slimmer. March 6, 2024 tarihinde https://www.dailymail.co.uk/: https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2010286/Nivea-fined-TV-ad-implying-My-Silhouette-cream-make-users-slimmer.html adresinden alındı
  • Doğan, Ö. (2004). Etik- Ahlak Felsefesi. İstanbul: İnkilap Yayınları.
  • Doğan, Ö. (2004). Etik. Ahlak Felsefesi. İstanbul: İnkilap Yayınları.
  • Düren, A. Z. (2000). 2000 li yıllarda Yönetim. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Eken, İ. (2014). Sosyal Medyadaki Karşılaştırmalı Reklamlar Üzerine Bir İnceleme: Türkiye ve Polonya Örneği. Dijital İletişim Etkisi Uluslarasaı Akademik Konferansı Bildiri Kitabı (s. 435-449). İstanbul: İskenderiye Kitap.
  • Emission Malik, M. M. (2024, Feb 21). The CSR Pyramid: A Blueprint for Corporate Social Responsibility. March 5, 2024 tarihinde www.emission-index.com/companies/csr-pyramid: https://www.emission-index.com/companies/csr-pyramid adresinden alındı
  • Erdik, A. (Yöneten). (2018). Sen Yaşamana Bak Macide Aradığın Evse: Hürriyet Emlak [Sinema Filmi].
  • Erkızan, h. N. (2006). Kantçı Kontruktivizm ve Onun Yeni Aristotelesçi Eleştirisi Üzerine. Muğla Üniversitesi Uluslararası Kant Sempozyumu Bildirileri (s. 477). içinde Ankara: Vadi Yayınları.
  • Gamble, T. K., & Gamble, M. (1990). Comunication Works (3rd Baskı b.). USA: Mc Graw Hill Publishng Company.
  • Gazette, O. (2015, 01 10). mevzuat.gov.tr. Ticari Reklam ve Haksız Uygulamalar Yönetmeliği, 29232. Ankara: Resmi Gazete. 06 15, 2023 tarihinde alındı
  • Gazette, O. (2015, 01 10). mevzuat.gov.tr. Ticari Reklam ve Haksız Uygulamalar Yönetmeliği, 29232. Ankara: Resmi Gazete. Retrieved 06 15, 2023
  • Gert, B. (2005). Morality: Its Nature and Justification. Oxford; New York: Oxford University Press.
  • Grunig, J. E. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik (1. Baskı b.). (S. Görpe, Dü., & E. Özsayar, Çev.) İstanbul: Rota Yayınları.
  • Guardian, T. (2018, January 8). H&M apologizesover mage of black child in Monkey Hoddie. March 5, 2024 tarihinde https://www.theguardian.com/: https://www.theguardian.com/fashion/2018/jan/08/h-and-m-apologises-over-image-of-black-child-in-monkey-hoodie adresinden alındı
  • Gürel, T. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Yeni Yaklaşımlar ve Tartışılan Konular. Selçuk İletişim Dergisi, 6(3), s. 112.
  • Heimsoeth, H. (1986). Immanuel Kant'ın Felsefesi. (T. Mengüşoğlu, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Hürriyet Emlak. (2018, 03 18). 12 03, 2022 tarihinde sen yaşamana Macide bak aradığın evse hürriyet emlak: https://www.youtube.com/watch?v=NtwtW0MnbDs adresinden alındı
  • Hürriyet Emlak. (2018, 03 18). Retrieved 12 03, 2022, from sen yaşamana Macide bak aradığın evse hürriyet emlak: https://www.youtube.com/watch?v=NtwtW0MnbDs
  • Kant, I. (1986). The Philosophy of Kant. New York: Modern Library.
  • Macintyre, A. (2001). Etik'in Kısa Tarihi. (H. H. Hünler, Çev.) İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Metin, A. (Yöneten). (2020). Yudum Sunflower Oil [Sinema J. S. (2003). Utilitarionism and on Liberty. (M. W. Malden, Dü.) Oxford: Balckwell Publishing Madlen.
  • Photograph: H&M, c. (tarih yok). Coolest Monkey in the Jungle. Sweatshirt. H&M. Photograph: Nivea, C. (tarih yok). Bio Slim Complex. Nivea, London.
  • Raymon, W. (1993). Advertising: The Magic System, The Cultural Studies Reader. (S. During, Dü.) London / New York: Routledge.
  • S.W.Dunn, A. B. (1990). Advertising: Its Role in Modern Marketing (Cilt 7th). Forth Worth: The Dryden Press.
  • Schudson, M. (1995). The power of News. Cambrige: Cambridge University Press.
  • Simmel, G. (1997). The Philosophy of Fashion. In D. F. Featherstone (Ed.), Simmel on Culture: Selected Writings (M. R. Frisby, Trans., pp. 187-205). London - Thousand Oaks - New Delhi: SAGE Publications. Torlak, Ö. (2001). Pazarlama Ahlakı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Türkiye'de Karşılaştırmalı Reklam Devri Açılıyor. (2011, 11 11). 10 28, 2023 tarihinde Dijital Ajanslar: http://www.dijitalajanslar.com/turkiyede-karsilastirmali-reklam-devri-aciliyor adresinden alındı
  • Türkiye'de Karşılaştırmalı Reklam Devri Açılıyor. (2011, 11 11). Retrieved 10 28, 2023, from Dijital Ajanslar: http://www.dijitalajanslar.com/turkiyede-karsilastirmali-reklam-devri-aciliyor
  • Washington post West, S. (2018, January 19). H&M faced backlash over its monkey sweatshirt ad. It isn't the companies only controversy. March 5, 2024 tarihinde https://www.washingtonpost.com/: https://www.washingtonpost.com/news/arts-and-entertainment/wp/2018/01/19/hm-faced-backlash-over-its-monkey-sweatshirt-ad-it-isnt-the-companys-only-controversy/ adresinden alındı
  • www.rtük.org.tr. (tarih yok). 06 17, 2023 tarihinde alındı
  • www.rtük.org.tr. (n.d.). Retrieved 06 17, 2023
  • Yazgan, A. M. (2017). Kapitalizmin Gölgesinde Tükenen İnsan. İstanbul: Der Yayınları.

Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Çocuklar ve Kadın Vücudu üzerine Reklamlar ve Etik Değer Algısı

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 23 - 31, 30.06.2024
https://doi.org/10.54089/ecider.1474311

Öz

Etik ve ahlak kavramları birbiriyle yakından ilişkilidir. İdeallerden ve erdemlerden oluşmaktadır. Zararı ve kötülüğü azaltmayı amaçlamaktadır. Ahlak değişkendir. Zihniyetlere göre değişir. Etik evrenseldir ve ahlaki değerlerin temel bir parçasıdır. Bu çalışmanın amacı bütünleşik pazarlama iletişimindeki etik ihlalleri analiz etmektir. Araştırmada çocuklar ve kadın vücudu kullanılmış reklamlar üzerinde gözlem yöntemiyle analiz yapılmıştır. Bir reklamın nasıl etik olabileceği sorularına yanıt aranmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, ulusal ve uluslararası platformdaki reklamların teleolojik ve deontolojik teoriler üzerinden etik ilişkileri ortaya konulmuştur. Etik ilkelere uyum toplum üyelerini dinamik, iyimser kılmakta ve motive etmektedir. Bu durum toplumun yaşam standardını yükseltmektedir. Bu araştırma, reklamlar üzerinden etik ilkelerin ihlallerini incelediği ve öneriler getirdiği için şüphesiz alana katkı sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Ay, C., & Aytekin, P. (2005, 6). Reklamda Etik. Öneri(24), pp. 45-60.
  • Ay, C., & Aytekin, P. (2005, 6). Reklamda Etik. Öneri(24), s. 45-60.
  • Barndtalks Kaya, M. G. (2014, May 20). Magnum'un Elli Tonu. March 7, 2024 tarihinde Brandtalks.org: https://brandtalks.org/2014/05/magnumunellitonu/ adresinden alındı
  • Beko. (2016, 10 18). 04 18, 2017 tarihinde Evdeki Yaramazlar Harekete Geçtiğinde Yanındayız: https://www.youtube.com/watch?v=nJLrwLwfW-Y adresinden alındı
  • Bentham, J. (1998). Legislator of the World: Writings on Codification, Law and Education. (P. S. Harris, Dü.) Oxford: Claredon.
  • Bernays, E. (1952). Public Relations. Oklahoma: University of Oklahoma Press.
  • Billington, R. (1997). Felsefeyi Yaşamak. (A. Yılmaz, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Birkiye, A. (Yöneten). (2018). Sen Yaşamana Bak Aradığın Evse Hürriyet Emlak [Sinema Filmi].
  • Bryson, L. (1964). The Communication of Ideas. (L. Bryson, Dü.) New York: Coopere Square Publishers.
  • Caroll, A. B. (1991, July-August). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stake Holders. Business Horizons, s. 39-48.
  • Cevizci, A. (2008). Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma.
  • Commission, T. F. (2011, March 14). https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases. March 6, 2024 tarihinde FTC Settlement prohibits Marketer from Claiming that Nivea Skin Cream can Help Consumers Slim Down: https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2011/03/ftc-puts-end-tactics-online-advertising-company-deceived-consumers-who-wanted-opt-out-targeted-ads adresinden alındı
  • Copleston, F. (1964). A History of Philosophy, Modern Philosophy, Kant. New York: Image Books.
  • Dailymail Abraham, T. (2011, July 1). Too Good to be True: Nivea fined over TV ad implying Body Lotion could make Users Slimmer. March 6, 2024 tarihinde https://www.dailymail.co.uk/: https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2010286/Nivea-fined-TV-ad-implying-My-Silhouette-cream-make-users-slimmer.html adresinden alındı
  • Doğan, Ö. (2004). Etik- Ahlak Felsefesi. İstanbul: İnkilap Yayınları.
  • Doğan, Ö. (2004). Etik. Ahlak Felsefesi. İstanbul: İnkilap Yayınları.
  • Düren, A. Z. (2000). 2000 li yıllarda Yönetim. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Eken, İ. (2014). Sosyal Medyadaki Karşılaştırmalı Reklamlar Üzerine Bir İnceleme: Türkiye ve Polonya Örneği. Dijital İletişim Etkisi Uluslarasaı Akademik Konferansı Bildiri Kitabı (s. 435-449). İstanbul: İskenderiye Kitap.
  • Emission Malik, M. M. (2024, Feb 21). The CSR Pyramid: A Blueprint for Corporate Social Responsibility. March 5, 2024 tarihinde www.emission-index.com/companies/csr-pyramid: https://www.emission-index.com/companies/csr-pyramid adresinden alındı
  • Erdik, A. (Yöneten). (2018). Sen Yaşamana Bak Macide Aradığın Evse: Hürriyet Emlak [Sinema Filmi].
  • Erkızan, h. N. (2006). Kantçı Kontruktivizm ve Onun Yeni Aristotelesçi Eleştirisi Üzerine. Muğla Üniversitesi Uluslararası Kant Sempozyumu Bildirileri (s. 477). içinde Ankara: Vadi Yayınları.
  • Gamble, T. K., & Gamble, M. (1990). Comunication Works (3rd Baskı b.). USA: Mc Graw Hill Publishng Company.
  • Gazette, O. (2015, 01 10). mevzuat.gov.tr. Ticari Reklam ve Haksız Uygulamalar Yönetmeliği, 29232. Ankara: Resmi Gazete. 06 15, 2023 tarihinde alındı
  • Gazette, O. (2015, 01 10). mevzuat.gov.tr. Ticari Reklam ve Haksız Uygulamalar Yönetmeliği, 29232. Ankara: Resmi Gazete. Retrieved 06 15, 2023
  • Gert, B. (2005). Morality: Its Nature and Justification. Oxford; New York: Oxford University Press.
  • Grunig, J. E. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik (1. Baskı b.). (S. Görpe, Dü., & E. Özsayar, Çev.) İstanbul: Rota Yayınları.
  • Guardian, T. (2018, January 8). H&M apologizesover mage of black child in Monkey Hoddie. March 5, 2024 tarihinde https://www.theguardian.com/: https://www.theguardian.com/fashion/2018/jan/08/h-and-m-apologises-over-image-of-black-child-in-monkey-hoodie adresinden alındı
  • Gürel, T. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Yeni Yaklaşımlar ve Tartışılan Konular. Selçuk İletişim Dergisi, 6(3), s. 112.
  • Heimsoeth, H. (1986). Immanuel Kant'ın Felsefesi. (T. Mengüşoğlu, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Hürriyet Emlak. (2018, 03 18). 12 03, 2022 tarihinde sen yaşamana Macide bak aradığın evse hürriyet emlak: https://www.youtube.com/watch?v=NtwtW0MnbDs adresinden alındı
  • Hürriyet Emlak. (2018, 03 18). Retrieved 12 03, 2022, from sen yaşamana Macide bak aradığın evse hürriyet emlak: https://www.youtube.com/watch?v=NtwtW0MnbDs
  • Kant, I. (1986). The Philosophy of Kant. New York: Modern Library.
  • Macintyre, A. (2001). Etik'in Kısa Tarihi. (H. H. Hünler, Çev.) İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Metin, A. (Yöneten). (2020). Yudum Sunflower Oil [Sinema J. S. (2003). Utilitarionism and on Liberty. (M. W. Malden, Dü.) Oxford: Balckwell Publishing Madlen.
  • Photograph: H&M, c. (tarih yok). Coolest Monkey in the Jungle. Sweatshirt. H&M. Photograph: Nivea, C. (tarih yok). Bio Slim Complex. Nivea, London.
  • Raymon, W. (1993). Advertising: The Magic System, The Cultural Studies Reader. (S. During, Dü.) London / New York: Routledge.
  • S.W.Dunn, A. B. (1990). Advertising: Its Role in Modern Marketing (Cilt 7th). Forth Worth: The Dryden Press.
  • Schudson, M. (1995). The power of News. Cambrige: Cambridge University Press.
  • Simmel, G. (1997). The Philosophy of Fashion. In D. F. Featherstone (Ed.), Simmel on Culture: Selected Writings (M. R. Frisby, Trans., pp. 187-205). London - Thousand Oaks - New Delhi: SAGE Publications. Torlak, Ö. (2001). Pazarlama Ahlakı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Türkiye'de Karşılaştırmalı Reklam Devri Açılıyor. (2011, 11 11). 10 28, 2023 tarihinde Dijital Ajanslar: http://www.dijitalajanslar.com/turkiyede-karsilastirmali-reklam-devri-aciliyor adresinden alındı
  • Türkiye'de Karşılaştırmalı Reklam Devri Açılıyor. (2011, 11 11). Retrieved 10 28, 2023, from Dijital Ajanslar: http://www.dijitalajanslar.com/turkiyede-karsilastirmali-reklam-devri-aciliyor
  • Washington post West, S. (2018, January 19). H&M faced backlash over its monkey sweatshirt ad. It isn't the companies only controversy. March 5, 2024 tarihinde https://www.washingtonpost.com/: https://www.washingtonpost.com/news/arts-and-entertainment/wp/2018/01/19/hm-faced-backlash-over-its-monkey-sweatshirt-ad-it-isnt-the-companys-only-controversy/ adresinden alındı
  • www.rtük.org.tr. (tarih yok). 06 17, 2023 tarihinde alındı
  • www.rtük.org.tr. (n.d.). Retrieved 06 17, 2023
  • Yazgan, A. M. (2017). Kapitalizmin Gölgesinde Tükenen İnsan. İstanbul: Der Yayınları.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Müge Yazgan 0000-0002-5909-5791

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2024
Kabul Tarihi 25 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yazgan, A. M. (2024). Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Çocuklar ve Kadın Vücudu üzerine Reklamlar ve Etik Değer Algısı. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 6(1), 23-31. https://doi.org/10.54089/ecider.1474311