Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AK PARTİ SEÇİM VAATLERİNDE MEDYADA OLUŞTURULAN KADIN TEMSİLLERİ: HEDEF 2023 ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 22 - 34, 31.12.2018

Öz

Medyada
kadın erkek eşitliğinin sağlanması, kadın sorunlarının yer alması, çözümlerin
üretilmesi ve uygulanması gerekmektedir. Kadınlar kitle iletişim araçlarında ve
reklamlarda her zaman erkek egemen toplumun kadına dayattığı roller
çerçevesinde yer alır. Kadınların medyada temsili sorunlu bir durum iken
kadınların siyasette temsili daha da sorunludur. Çünkü siyasetin erkeklere özgü
bir alan olduğu söylemi sürekli üretilir. Bu üretilirken de kadın hep ikinci
planda yer alır. Kadınlar gerek medyada gerek siyasette her zaman eksik temsil
edilmektedir. Kadın temsilindeki bu eksikliklerin giderilmesi şarttır.



Bu
çalışmada seçim vaatlerinde kadın temsilinin nasıl oluşturulduğu, hedef 2023 Ak
Parti vaatlerinin oluşturduğu örneklem dahilinde, Ak Partinin resmi internet
sitesinden alınan fotoğraflar üzerinde gösterge bilimsel yöntem kullanılarak,
ortaya konmaya çalışılmıştır.  

Kaynakça

  • Alankuş, S.(a), Medyada Kadın/ Beden Temsil (siyaseti). Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, http://politikadergisi.com/sites/default/files/kutuphane/medyada_kadin_beden_temsil_siyaseti.pdf
  • Alankuş, S.(b), (2008). Kadın Odaklı Habercilik, İstanbul: IPS İletişim Vakfı.
  • Altay, T. (2001). "Maçoluğun Dayanılmaz Hafifliği". Birikim Dergisi, (147), 99-101.
  • Balcı, Ş. ve Balcı, E. (2008). "22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz". İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 33 (1), 5-28.
  • Balcı, Ş. (2003). "Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi: Genç Parti Örneği". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 143-161.
  • Balcı, Ş. (2007). "Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17), 73-106.
  • Bayrav, S. (1999). Filolojinin Oluşumu, İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Bozatay, Ş. ve Kutlu, S. (2014). "Siyasette Kadın Temsili Açısından 30 Mart 2014 Yerel Seçimi Sonuçlarının Çanakkale İli Örneğinde Değerlendirilmesi". Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, (16), 131-156.
  • Çaplı, B ve Tuncel, H. (2009). Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa Matbaacılık.
  • Dumanlı, D. (2011). "Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi". Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), 134.
  • Erkman, F. (2005). Göstergebilime Giriş, İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Güzel, E. (2013). "Güzellik Dayatması Altında Tüketim Nesnesine Dönüşen Kadın Sorunu". Global Medya Journal, (7), 83.
  • Ilgaz Büyükbaykal, C. (2007). "Medyada Kadın Olgusu", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (28), 39-50.
  • İmançer, D.(a), (2010). Medya Temsilleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İmançer, D.(b),2006). Medya ve Kadın, Ankara: Ebabil Yayıncılık.
  • İrvan, S. (2004). Medya Kültür Siyaset. Ankara: Pharmakon.
  • Kabaoğlu, F. (2016). İstanbul Ticaret Üniversitesi 2, Lisansüstü Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı. İstanbul: İmak Ofset.
  • Kaypakoğlu, S. (2004). Toplumsal Cinsiyet ve İletişim, İstanbul: Naos Yayınları.
  • Köker, E. (2007). Kadın Odaklı Habercilik. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Künüçen, H. (2001). "Türk Sinemasında Kadın Sunumu Üzerine". Kurgu Dergisi, 18 (18), 56.
  • Nas, A. (2015). "Kadına Yönelik Simgesel Şiddet Aracı Olarak Temizlik Ürünleri Reklamlarının Eleştirel Analizi". Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (24), 11-30.
  • Özkan, N. (2002). Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
  • Pişkin, G. (2007). “Bin Bir Gece Televizyon Dizisi ve Toplumumuzda Kadın”, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 199.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC'si, İstanbul: Say Yayınları.
  • Terkan, B. (2010). “Siyasi Partilerin Kadına İlişkin Söylem ve Politikaları (AKP ve CHP Örneği)”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 115-136
  • Timisi, N. (1997). Medyada Cinsiyetçilik, Ankara: T.C Başbakanlık Kadının Sorunları ve Statüsü Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Toker Erdoğan, M. (2010). Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanmasında Medya Okuryazarlığının Rolü. Yayınlanmış Uzmanlık Tezi. Başbakanlık/ Kadın Statüsü Genel Müdürlüğü. Ankara,
  • Tutal Küçük, N. (1992). Kadın ve Reklam: Kadınca ile Kadın ve Aile Dergilerinde Kadın İmgeleri Kullanılan Reklamların Karşılaştırmalı Eleştirel Bir Analizi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Türeli, N. Ve Çağlar, N. (2010). "Yerel Yönetimde Kadın Temsili- Isparta İli Örneği". Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2 (1), 16-40.
  • Ural, M. (2002). Kampanyaların Anatomisi. Radikal Gazetesi WEB Sitesi. http://www.radikal.com.tr/yorum/kampanyalarin-anatomisi-649920/. (25.05.2018).
  • Uztuğ, F. (1998). "Koalisyon İktidarları Döneminde İktidar ve Muhalefet Konumunun Siyasal Kampanya Stratejisi Geliştirmeye Olan Etkisi: 1995 Aralık Seçimleri Siyasal Reklam Analizi". Kurgu Dergisi, (15), 212-233.
  • Yücel, T.(a) (2005). Yapısalcılık, İstanbul: Can Yayınları.
  • Yücel, Y. (b), (2016). "Partisiz Siyaset: Muhtarlık”; Kadınların Siyaseti İçin Bir İmkân mı? Samsun İli Kadın Muhtarları ve Kadın Muhtar Adayları". Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (42), 1173-1184.
  • Yüksel, A. (1995). Yapısalcılık ve Bir Uygulama, Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • İNTERNET KAYNAKLARIhttp://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/2546/macolugun-dayanilmaz-hafifligi# son görüntüleme: 30.05.2018
  • https://www.iienstitu.com/blog/beden-dili-nedir-vucut-dili-ile-etkili-iletisim-teknikleri # son görüntüleme: 05.05.2018
  • http://www.homeandcooktv.com/ev/icerik/3718/dekorasyonda-renklerin-anlami-kahverengi-/detaywww.slideshare.net/UniveristBusinessSchool/renci-koluu-uygulamal-rneklerle-beden-dili-eitimi2son görüntüleme: 12.05.2018
  • http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/aci-biber-neden-yakar son görüntüleme: 19.05.2018
  • http://www.leblebitozu.com/iletisimde-becerinin-gizli-anahtari-beden-dili/: 17.05.2018

THE REPRESENTATİON Of WOMEN İN THE MEDİA İN AK PARTY’S ELECTİONS PROMİSES: THE EXAMPLE OF 2023 GOALS

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 22 - 34, 31.12.2018

Öz

Providing gender equality, the involvement
of women's problems and the production and the implementation of solutions in
the media are required. Women are always shown in the mass media and in
advertisement according to the roles that are imposed to them in the male dominated
society. While the representation of women in the media is problematic, their
representation in politics is even more problematic because politics is always
presented as a field exclusive to men. While this
discourse is being produced, women are always left on the second plan.
Women
are always underrepresented in both the media and in politics. Eliminating
these deficiencies in the representation of women is a must.



In this study, it was aimed to show how the representation of women in the
election promises was made using the scientific method on the photographs taken
from the AK Party's official website within the sample of the target 2023 AK
Party promises

Kaynakça

  • Alankuş, S.(a), Medyada Kadın/ Beden Temsil (siyaseti). Osmanlı Bankası Arşiv ve Araştırma Merkezi, http://politikadergisi.com/sites/default/files/kutuphane/medyada_kadin_beden_temsil_siyaseti.pdf
  • Alankuş, S.(b), (2008). Kadın Odaklı Habercilik, İstanbul: IPS İletişim Vakfı.
  • Altay, T. (2001). "Maçoluğun Dayanılmaz Hafifliği". Birikim Dergisi, (147), 99-101.
  • Balcı, Ş. ve Balcı, E. (2008). "22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz". İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 33 (1), 5-28.
  • Balcı, Ş. (2003). "Politik Kampanyalarda İmaj Yönetimi: Genç Parti Örneği". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (9), 143-161.
  • Balcı, Ş. (2007). "Negatif Siyasal Reklamlarda İkna Edici Mesaj Stratejisi Olarak Korku Çekiciliği Kullanımı". Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (17), 73-106.
  • Bayrav, S. (1999). Filolojinin Oluşumu, İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Bozatay, Ş. ve Kutlu, S. (2014). "Siyasette Kadın Temsili Açısından 30 Mart 2014 Yerel Seçimi Sonuçlarının Çanakkale İli Örneğinde Değerlendirilmesi". Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, (16), 131-156.
  • Çaplı, B ve Tuncel, H. (2009). Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa Matbaacılık.
  • Dumanlı, D. (2011). "Reklamlarda Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın İmgesinin Kullanımı; Bir İçerik Analizi". Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (2), 134.
  • Erkman, F. (2005). Göstergebilime Giriş, İstanbul: Multilingual Yayınları.
  • Güzel, E. (2013). "Güzellik Dayatması Altında Tüketim Nesnesine Dönüşen Kadın Sorunu". Global Medya Journal, (7), 83.
  • Ilgaz Büyükbaykal, C. (2007). "Medyada Kadın Olgusu", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (28), 39-50.
  • İmançer, D.(a), (2010). Medya Temsilleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İmançer, D.(b),2006). Medya ve Kadın, Ankara: Ebabil Yayıncılık.
  • İrvan, S. (2004). Medya Kültür Siyaset. Ankara: Pharmakon.
  • Kabaoğlu, F. (2016). İstanbul Ticaret Üniversitesi 2, Lisansüstü Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı. İstanbul: İmak Ofset.
  • Kaypakoğlu, S. (2004). Toplumsal Cinsiyet ve İletişim, İstanbul: Naos Yayınları.
  • Köker, E. (2007). Kadın Odaklı Habercilik. İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Künüçen, H. (2001). "Türk Sinemasında Kadın Sunumu Üzerine". Kurgu Dergisi, 18 (18), 56.
  • Nas, A. (2015). "Kadına Yönelik Simgesel Şiddet Aracı Olarak Temizlik Ürünleri Reklamlarının Eleştirel Analizi". Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (24), 11-30.
  • Özkan, N. (2002). Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
  • Pişkin, G. (2007). “Bin Bir Gece Televizyon Dizisi ve Toplumumuzda Kadın”, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 199.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC'si, İstanbul: Say Yayınları.
  • Terkan, B. (2010). “Siyasi Partilerin Kadına İlişkin Söylem ve Politikaları (AKP ve CHP Örneği)”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 6 (2), 115-136
  • Timisi, N. (1997). Medyada Cinsiyetçilik, Ankara: T.C Başbakanlık Kadının Sorunları ve Statüsü Genel Müdürlüğü Yayınları.
  • Toker Erdoğan, M. (2010). Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanmasında Medya Okuryazarlığının Rolü. Yayınlanmış Uzmanlık Tezi. Başbakanlık/ Kadın Statüsü Genel Müdürlüğü. Ankara,
  • Tutal Küçük, N. (1992). Kadın ve Reklam: Kadınca ile Kadın ve Aile Dergilerinde Kadın İmgeleri Kullanılan Reklamların Karşılaştırmalı Eleştirel Bir Analizi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Türeli, N. Ve Çağlar, N. (2010). "Yerel Yönetimde Kadın Temsili- Isparta İli Örneği". Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2 (1), 16-40.
  • Ural, M. (2002). Kampanyaların Anatomisi. Radikal Gazetesi WEB Sitesi. http://www.radikal.com.tr/yorum/kampanyalarin-anatomisi-649920/. (25.05.2018).
  • Uztuğ, F. (1998). "Koalisyon İktidarları Döneminde İktidar ve Muhalefet Konumunun Siyasal Kampanya Stratejisi Geliştirmeye Olan Etkisi: 1995 Aralık Seçimleri Siyasal Reklam Analizi". Kurgu Dergisi, (15), 212-233.
  • Yücel, T.(a) (2005). Yapısalcılık, İstanbul: Can Yayınları.
  • Yücel, Y. (b), (2016). "Partisiz Siyaset: Muhtarlık”; Kadınların Siyaseti İçin Bir İmkân mı? Samsun İli Kadın Muhtarları ve Kadın Muhtar Adayları". Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9 (42), 1173-1184.
  • Yüksel, A. (1995). Yapısalcılık ve Bir Uygulama, Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • İNTERNET KAYNAKLARIhttp://www.birikimdergisi.com/birikim-yazi/2546/macolugun-dayanilmaz-hafifligi# son görüntüleme: 30.05.2018
  • https://www.iienstitu.com/blog/beden-dili-nedir-vucut-dili-ile-etkili-iletisim-teknikleri # son görüntüleme: 05.05.2018
  • http://www.homeandcooktv.com/ev/icerik/3718/dekorasyonda-renklerin-anlami-kahverengi-/detaywww.slideshare.net/UniveristBusinessSchool/renci-koluu-uygulamal-rneklerle-beden-dili-eitimi2son görüntüleme: 12.05.2018
  • http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/aci-biber-neden-yakar son görüntüleme: 19.05.2018
  • http://www.leblebitozu.com/iletisimde-becerinin-gizli-anahtari-beden-dili/: 17.05.2018
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eyüp Karabela 0000-0001-9972-1729

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karabela, E. (2018). AK PARTİ SEÇİM VAATLERİNDE MEDYADA OLUŞTURULAN KADIN TEMSİLLERİ: HEDEF 2023 ÖRNEĞİ. Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, 1(1), 22-34.